
GODINA/ YEAR: LV. ZAGREB,
21. PROSINCA 2018./ 21 DECEMBER, 2018 BROJ/
NUMBER: 8.2.2.
CODEN
POPCEA ISSN 1330-0350
PRORAČUNSKA IZDVAJANJA ZA
ISTRAŽIVANJE I RAZVOJ, 2017. – 2018.
GOVERNMENT BUDGET
APPROPRIATIONS OR OUTLAYS FOR R&D, 2017 – 2018
U 2017. u Republici Hrvatskoj utrošeno je 2,6 milijardi kuna
sredstava državnog proračuna za aktivnost istraživanja i razvoja (IR-a).
|
|
In 2017, the amount of 2.6 billion kuna of the
Government Budget appropriations or outlays was spent for the R&D
activity.
|
|
|
|
Udio državnih proračunskih sredstava za IR u BDP-u u 2017.
iznosio je 0,7%.
|
|
The share of the Government Budget appropriations or
outlays for the R&D in GDP reached 0.7% in 2017.
|
|
|
|
Najveći udio sredstava državnog proračuna za IR u 2017.
izdvojen je za sektor visokog obrazovanja (67,2%). Slijedi državni sektor s
30,1%, a najmanje je sredstava bilo namijenjeno privatnome neprofitnom
sektoru (0,3%).
|
|
The biggest share of the Government Budget
appropriations or outlays for the R&D activity in 2017 was intended for
the Higher education sector (67.2%). The Government sector followed with
30.1%, while the lowest share was intended for the Private non-profit
sector (0.3%).
|
|
|
|
Prema društveno-ekonomskim ciljevima, najviše sredstava
državnog proračuna za IR u 2017. bilo je utrošeno za cilj Opće unapređenje
znanja: IR financiran iz fondova visokih učilišta (49,4%). Slijedi cilj
Opće unapređenje znanja: IR financiran iz drugih izvora (osim fondova
visokih učilišta) s 38,7%, a najmanje sredstava bilo je utrošeno za ciljeve
Istraživanje i iskorištavanje svemira te Obrana (manje od 0,1%).
|
|
Regarding the socio-economic objectives, the highest
amount (49.4%) of the Government
Budget appropriations or outlays for the R&D activity in 2017 was spent
for the objective General advancement of knowledge: R&D
financed from general university funds (GUF). The objective General
advancement of knowledge: R&D financed from sources other than GUF
followed with 38.7%, while the smallest amount was spent for the objectives
Exploration and exploitation of space and Defence (less than 0.1%).
|
|
|
|
Planirana sredstva za IR iz državnog proračuna u 2018. (prema
donesenom proračunu za 2018.) iznosila su 2,6 milijardi kuna. Nešto više od
polovice sredstava (54,0%) planirano je za cilj Opće unapređenje znanja: IR
financiran iz fondova visokih učilišta.
|
|
The planned Government Budget appropriations or
outlays for the R&D activity in 2018 (according to the adopted
Government Budget for 2018) amounted to 2.6 billion kuna. Slightly over
half of funds (54.0%) were intended for the objective General
advancement of knowledge: R&D financed from general university funds
(GUF).
|
|
|
|

1. DRŽAVNA PRORAČUNSKA SREDSTVA ZA IR PREMA
DRUŠTVENO-EKONOMSKIM CILJEVIMA I SEKTORIMA (STVARNI IZDACI) U 2017.
GOVERNMENT
BUDGET APPROPRIATIONS OR OUTLAYS FOR R&D, BY SOCIO-ECONOMIC OBJECTIVES
AND SECTORS (ACTUAL PAYMENTS), 2017
tis. kuna
Thousand
kuna
|
Ukupno
Total
|
Poslovni
sektor
Business enterprise
sector
|
Državni
sektor
Government
sector
|
Visoko
obrazovanje
Higher
education
|
Privatni neprofitni
sektor
Private
non-profit
sector
|
Inozemstvo
Abroad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno
|
2 642 307
|
36 617
|
794 951
|
1 776 793
|
8 386
|
25 560
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Istraživanje
i iskorištavanje Zemlje
|
19 984
|
2 123
|
14 593
|
3 268
|
-
|
-
|
Exploration and exploitation of
the Earth
|
Očuvanje
okoliša
|
24 246
|
4 222
|
9 903
|
10 121
|
-
|
-
|
Environment
|
Istraživanje
i iskorištavanje svemira
|
132
|
|
|
132
|
-
|
-
|
Exploration and exploitation of
space
|
Transport,
telekomunikacije i ostale infrastrukture
|
8 331
|
3 150
|
1 528
|
3 453
|
-
|
200
|
Transport, telecommunication and
other infrastructures
|
Energija
|
6 210
|
750
|
89
|
371
|
-
|
-
|
Energy
|
Industrijska
proizvodnja i tehnologija
|
66 421
|
15 140
|
28
|
51 253
|
-
|
-
|
Industrial production and
technology
|
Zdravstvo
|
10 717
|
1 067
|
4 794
|
4 856
|
-
|
-
|
Health
|
Poljoprivreda
|
80 816
|
1 294
|
72 052
|
7 470
|
-
|
-
|
Agriculture
|
Obrazovanje
|
44 299
|
|
742
|
43 511
|
46
|
-
|
Education
|
Kultura,
rekreacija, religija i masovni mediji
|
17 567
|
|
16 178
|
1 389
|
-
|
-
|
Culture, recreation, religion and
mass media
|
Politički
i društveni sustavi, strukture i procesi
|
34 373
|
151
|
28 996
|
5 226
|
-
|
-
|
Political and social systems,
structures and processes
|
Opće
unapređenje znanja: IR financiran iz
fondova
visokih učilišta
|
1 305 442
|
280
|
60 650
|
1 244 512
|
-
|
-
|
General advancement of knowledge:
R&D financed from GUF
|
Prirodne znanosti
|
230 658
|
3
|
27 502
|
203 153
|
-
|
-
|
Natural sciences
|
Tehničke znanosti
|
310 715
|
262
|
-
|
310 453
|
-
|
-
|
Engineering
|
Biomedicina i zdravstvo
|
240 745
|
10
|
6 988
|
233 747
|
-
|
-
|
Biomedicine and health
|
Biotehničke znanosti
|
91 240
|
0
|
4 784
|
86 456
|
-
|
-
|
Biotechnical sciences
|
Društvene znanosti
|
213 482
|
-
|
10 696
|
202 786
|
-
|
-
|
Social sciences
|
Humanističke znanosti
|
218 602
|
5
|
10 680
|
207 917
|
-
|
-
|
Humanities
|
Opće
unapređenje znanja: IR financiran iz
drugih
izvora (osim fondova visokih učilišta)
|
1 023 423
|
8 440
|
585 077
|
396 206
|
8 340
|
25 360
|
General advancement of knowledge:
R&D financed from sources
other than GUF
|
Prirodne znanosti
|
335 745
|
82
|
263 853
|
64 753
|
50
|
7 007
|
Natural sciences
|
Tehničke znanosti
|
111 178
|
7 884
|
95
|
98 843
|
258
|
4 098
|
Engineering
|
Biomedicina i zdravstvo
|
148 810
|
318
|
70 147
|
74 390
|
-
|
3 955
|
Biomedicine and health
|
Biotehničke znanosti
|
75 242
|
3
|
45 900
|
27 515
|
-
|
1 824
|
Biotechnical sciences
|
Društvene znanosti
|
171 344
|
-
|
102 617
|
64 536
|
-
|
4 191
|
Social sciences
|
Humanističke znanosti
|
181 104
|
153
|
102 465
|
66 169
|
8 032
|
4 285
|
Humanities
|
Obrana
|
346
|
-
|
321
|
25
|
-
|
-
|
Defence
|

2. DRŽAVNA PRORAČUNSKA SREDSTVA ZA IR (DONESENI PRORAČUN
ZA 2017.) PREMA DRUŠTVENO-EKONOMSKIM CILJEVIMA ZA
2018.
GOVERNMENT
BUDGET APPROPRIATIONS OR OUTLAYS FOR R&D (ADOPTED BUDGET FOR 2017), BY
SOCIO-ECONOMIC OBJECTIVES, 2018
tis. kuna
Thousand kuna
|
Ukupno
Total
|
|
|
|
|
Ukupno
|
2 553 487
|
Total
|
|
|
|
Istraživanje
i iskorištavanje Zemlje
|
10 205
|
Exploration and exploitation of
the Earth
|
Očuvanje
okoliša
|
20 911
|
Environment
|
Istraživanje
i iskorištavanje svemira
|
116
|
Exploration and exploitation of
space
|
Transport,
telekomunikacije i ostale infrastrukture
|
3 423
|
Transport, telecommunication and
other infrastructures
|
Energija
|
2 682
|
Energy
|
Industrijska
proizvodnja i tehnologija
|
25 052
|
Industrial production and
technology
|
Zdravstvo
|
1 152
|
Health
|
Poljoprivreda
|
67 190
|
Agriculture
|
Obrazovanje
|
51 115
|
Education
|
Kultura,
rekreacija, religija i masovni mediji
|
16 015
|
Culture, recreation, religion and
mass media
|
Politički
i društveni sustavi, strukture i procesi
|
68 667
|
Political and social systems,
structures and processes
|
Opće
unapređenje znanja: IR financiran
iz fondova visokih učilišta
|
1 378 285
|
General
advancement of knowledge: R&D financed
from GUF
|
Opće
unapređenje znanja: IR financiran iz drugih izvora
(osim fondova visokih učilišta)
|
908 589
|
General
advancement of knowledge: R&D financed
from sources other than GUF
|
Obrana
|
85
|
Defence
|

3. UDIO
DRŽAVNIH PRORAČUNSKIH SREDSTAVA ZA IR PREMA DRUŠTVENO-EKONOMSKIM CILJEVIMA U
UKUPNIM
DRŽAVNIM
PRORAČUNSKIM SREDSTVIMA ZA IR ZA ZEMLJE EUROPSKE UNIJE I REPUBLIKU HRVATSKU U
2017.
SHARE
OF GOVERNMENT BUDGET APPROPRIATIONS OR OUTLAYS FOR R&D, BY SOCIO-ECONOMIC
OBJECTIVES IN TOTAL GOVERNMENT
BUDGET APPROPRIATIONS OR OUTLAYS FOR R&D FOR EUROPEAN UNION COUNTRIES
AND REPUBLIC OF CROATIA, 2017
%
|
Istraživanje
i
iskorištavanje
Zemlje
Exploration
and
exploitation
of
the
Earth
|
Očuvanje
okoliša
Environment
|
Istraživanje
i
iskorištavanje svemira
Exploration
and
exploitation
of
space
|
Transport,
telekomunikacije
i ostale
infrastrukture
Transport,
telecommunication
and other
infrastructures
|
Energija
Energy
|
Industrijska
proizvodnja
i
tehnologija
Industrial
production and
technology
|
Zdravstvo
Health
|
Poljoprivreda
Agriculture
|
Obrazovanje
Education
|
Kultura,
rekreacija, religija i masovni mediji
Culture,
recreation, religion
and mass media
|
Politički i
društveni sustavi, strukture i procesi
Political
and
social
systems, structures and processes
|
Opće
unapređenje
znanja: IR financiran
iz
fondova
visokih
učilišta
General
advancement
of
knowledge:
R&D
financed
from
GUF
|
Opće
unapređenje
znanja: IR financiran
iz drugih
izvora
(osim fondova
visokih
učilišta)
General
advancement
of
knowledge:
R&D
financed
from
sources
other
than
GUF
|
Obrana
Defence
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EU-281)
|
...
|
2,48
|
4,39
|
2,90
|
4,83
|
9,78
|
8,45
|
3,25
|
1,47
|
1,18
|
2,04
|
34,63
|
17,57
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hrvatska
Croatia
|
0,24
|
0,45
|
0,00
|
0,70
|
0,02
|
0,35
|
0,02
|
1,39
|
5,40
|
0,58
|
1,21
|
44,41
|
45,19
|
0,04
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Austrija
Austria
|
1,76
|
0,90
|
0,91
|
0,96
|
3,30
|
13,79
|
4,43
|
1,17
|
1,41
|
0,28
|
1,10
|
56,40
|
13,43
|
0,16
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belgija
Belgium
|
1,34
|
1,74
|
8,03
|
0,74
|
1,74
|
33,64
|
1,94
|
1,29
|
0,34
|
1,11
|
3,54
|
18,22
|
26,25
|
0,09
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugarska
Bulgaria
|
9,58
|
0,38
|
1,97
|
2,24
|
0,25
|
8,93
|
1,89
|
19,25
|
5,73
|
1,18
|
1,81
|
7,31
|
38,86
|
0,61
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cipar
Cyprus
|
0,19
|
0,86
|
0,00
|
0,38
|
0,00
|
0,00
|
6,84
|
8,77
|
3,85
|
0,71
|
0,05
|
40,43
|
37,91
|
0,00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Češka
Czech
Republic
|
1,26
|
2,57
|
1,77
|
3,84
|
4,89
|
10,95
|
7,43
|
3,63
|
0,25
|
1,47
|
1,53
|
22,94
|
36,33
|
1,15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danska
Denmark
|
0,36
|
1,24
|
1,31
|
0,24
|
2,27
|
8,30
|
15,83
|
2,94
|
4,24
|
1,79
|
2,39
|
46,14
|
12,61
|
0,32
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Estonija
Estonia
|
1,01
|
1,29
|
1,75
|
1,94
|
0,00
|
13,20
|
2,33
|
6,12
|
2,03
|
0,00
|
5,41
|
0,00
|
63,05
|
1,88
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finska
Finland
|
1,20
|
2,54
|
1,15
|
1,95
|
2,95
|
17,50
|
3,16
|
3,86
|
0,17
|
0,54
|
3,86
|
31,22
|
27,68
|
2,21
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Francuska
France
|
1,02
|
1,68
|
4,20
|
6,46
|
10,99
|
1,24
|
6,73
|
2,87
|
0,46
|
1,58
|
0,16
|
23,75
|
23,60
|
7,53
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grčka
Greece
|
3,43
|
7,28
|
1,10
|
4,19
|
6,22
|
3,10
|
13,23
|
2,22
|
1,15
|
10,66
|
2,26
|
40,38
|
3,75
|
1,02
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Irska
Ireland
|
0,39
|
1,15
|
2,45
|
0,14
|
0,94
|
21,08
|
6,17
|
15,80
|
2,73
|
0,00
|
1,17
|
17,02
|
30,95
|
0,00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Italija
Italy
|
5,74
|
2,54
|
10,62
|
1,02
|
3,37
|
15,00
|
8,22
|
2,51
|
3,74
|
0,65
|
2,91
|
40,69
|
2,37
|
0,62
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Letonija
Latvia
|
...
|
5,83
|
...
|
4,33
|
3,33
|
14,00
|
13,83
|
10,17
|
3,17
|
1,67
|
2,00
|
12,00
|
25,83
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Litva
Lithuania
|
3,54
|
0,07
|
...
|
...
|
2,74
|
10,22
|
4,03
|
6,22
|
0,78
|
2,28
|
2,12
|
56,24
|
11,63
|
0,15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luksemburg
Luxembourg
|
0,00
|
3,70
|
0,03
|
0,08
|
0,22
|
18,80
|
16,33
|
0,06
|
2,13
|
0,23
|
3,28
|
30,49
|
24,65
|
0,00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mađarska
Hungary
|
2,77
|
2,20
|
1,51
|
4,80
|
2,63
|
6,90
|
11,77
|
5,00
|
0,18
|
0,82
|
1,76
|
21,95
|
37,40
|
0,31
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Malta
Malta
|
0,00
|
0,02
|
0,00
|
0,29
|
0,18
|
2,71
|
1,92
|
0,24
|
0,00
|
0,39
|
0,65
|
93,59
|
...
|
0,00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nizozemska
Netherlands
|
0,97
|
0,59
|
2,02
|
1,52
|
2,79
|
7,06
|
4,51
|
2,06
|
0,53
|
0,42
|
1,70
|
55,70
|
18,91
|
1,22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Njemačka
Germany
|
1,78
|
2,88
|
4,78
|
1,60
|
5,03
|
11,85
|
5,18
|
3,11
|
1,49
|
1,22
|
1,90
|
38,45
|
16,76
|
3,97
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poljska
Poland
|
2,12
|
7,82
|
1,11
|
7,54
|
0,77
|
20,28
|
9,38
|
3,33
|
3,55
|
1,95
|
0,88
|
5,41
|
26,63
|
9,24
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Portugal
Portugal
|
1,54
|
4,58
|
0,55
|
3,08
|
2,26
|
4,47
|
10,55
|
2,57
|
3,65
|
1,93
|
2,11
|
52,50
|
9,90
|
0,30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rumunjska
Romania
|
3,47
|
5,79
|
2,01
|
3,24
|
3,22
|
11,48
|
2,48
|
5,86
|
5,79
|
0,51
|
1,79
|
...
|
49,89
|
4,47
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slovačka
Slovakia
|
1,60
|
2,41
|
0,69
|
1,96
|
1,31
|
7,05
|
6,31
|
2,51
|
1,84
|
2,91
|
1,06
|
51,97
|
16,63
|
1,75
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slovenija
Slovenia
|
2,33
|
6,29
|
0,53
|
2,68
|
3,74
|
12,77
|
11,58
|
5,10
|
1,17
|
1,78
|
4,25
|
0,32
|
47,05
|
0,42
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Španjolska
Spain
|
1,76
|
3,58
|
4,89
|
2,65
|
2,34
|
9,46
|
13,21
|
6,78
|
2,26
|
0,91
|
0,85
|
32,93
|
17,41
|
0,96
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Švedska
Sweden
|
1,15
|
1,37
|
0,90
|
4,74
|
4,31
|
3,30
|
2,17
|
1,27
|
0,53
|
0,12
|
6,98
|
47,43
|
20,80
|
3,03
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ujedinjena Kraljevina
United
Kingdom
|
4,08
|
2,41
|
3,76
|
4,12
|
2,94
|
4,67
|
21,37
|
3,60
|
0,36
|
1,12
|
2,78
|
21,50
|
11,50
|
15,79
|
1) Podaci za
zemlje Europske unije, osim za Bugarsku, Cipar, Finsku, Irsku, Luksemburg,
Poljsku, Portugal i Rumunjsku, su privremeni.
1) Data for EU Member States, except for
Bulgaria, Cyprus, Finland,
Ireland, Luxembourg, Poland, Portugal and Romania, are
provisional.
Izvor
podataka:
Data source:
|
Eurostat
Eurostat
|
(internetske stranice http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do)
(web site http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do)
|
METODOLOŠKA OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES ON METHODOLOGY
|
|
|
|
|
|
|
Izvor
podataka
|
|
Data sources
|
|
|
|
Podaci
su rezultat obrade istraživanja o proračunskim izdvajanjima za istraživanje
i razvoj, 2017. – 2018. provedenoga u 2018. Podaci su prikupljeni Godišnjim
izvještajem o proračunskim izdvajanjima za istraživanje i razvoj
Ministarstva znanosti i obrazovanja – MZO (obrazac PIIR-1) i Godišnjim
izvještajem o proračunskim izdvajanjima za istraživanje i razvoj ostalih
državnih tijela (obrazac PIIR-2).
|
|
The data were obtained through surveys on the
Government Budget appropriations or outlays for the R&D activity in the
period from 2017 to 2018, carried out in 2018. The data were collected by
the Annual Report on the Government Budget Appropriations or Outlays for
the R&D Activity of the Ministry of Science and Education
(PIIR-1 form) and the Annual Report on the Government Budget Appropriations
or Outlays for the R&D Activity of other government bodies (PIIR-2
form).
|
|
|
|
|
|
|
Obuhvat
i usporedivost
|
|
Coverage and comparability
|
|
|
|
Metodološka
osnova za provedbu istraživanja jest međunarodno prihvaćeni standard koji
je postavio OECD i objavio u Priručniku Frascati 2015.
|
|
The methodological basis for the implementation of
the survey is the internationally acknowledged standard, which was set up
and published in the Frascati Manual 2015 by the OECD.
|
|
|
|
Ovim
istraživanjem prikupljaju se podaci o izdvajanjima za IR iz državnog
proračuna prema društveno-ekonomskim ciljevima, uključujući sve dotacije
međunarodnim IR programima ili ustanovama u inozemstvu. Svrha istraživanja
jest omogućiti praćenje istraživačko-razvojne politike države preko njezina
financiranja aktivnosti IR-a. Za razliku od istraživanja nad organizacijama
koje provode aktivnosti IR-a, ovo se istraživanje usredotočuje na organizacije
koje financiraju aktivnosti IR-a.
|
|
This survey collects data on the Government Budget
appropriations or outlays according to the socio-economic objectives,
including all grants to the international R&D programmes or
institutions abroad. The objective of the survey is to enable the
monitoring of the state R&D policy through its financing of the R&D
activities. As opposed to the research imposed to organisations engaged in
the R&D activities, this survey focuses on organisations that finance
the R&D activity.
|
|
|
|
Statističkim
istraživanjem o proračunskim izdvajanjima za istraživanje i razvoj, 2017. –
2018. obuhvaćaju se proračunski i izvanproračunski korisnici državnog
proračuna u Republici Hrvatskoj, tj. sva tijela koja su tijekom 2017.
financirala i u 2018. planirala financirati aktivnost IR-a. Podaci se
temelje na stvarnim proračunskim izdacima za 2017. (svote efektivno
isplaćene tijekom godine) i donesenom proračunu za 2018. (svote koje je
izglasao Hrvatski sabor prije rebalansa proračuna).
|
|
The statistical survey on the Government Budget
appropriations or outlays for the R&D activity in the period from 2017
to 2018 covers budgetary and extra-budgetary users of the State Budget in
the Republic of Croatia, that is, all government bodies who in 2017
financed and in 2018 planned to finance the R&D activity. The data are
based on the actual Government Budget appropriations or outlays for 2017
(money paid out during the year) and the adopted Government Budget for 2018
(amount enacted by the Croatian Parliament before the rebalancing of the
Budget).
|
|
|
|
Priopćenje
uključuje podatke o financijskim sredstvima koja je MZO izravno uložio za
svrhu IR-a u 2017. iz aktivnosti državnog proračuna Republike Hrvatske u
nadležnosti Ministarstva te podatke koje su MZO-u dostavile izvještajne
jedinice. Priopćenje uključuje podatke vezane za ustanove iz sustava
znanosti i visokog obrazovanja (visoka učilišta i javni znanstveni
instituti).
|
|
The First Release includes data on funds that the
Ministry of Science and Education directly allocated for the R&D
purposes in 2017 from the Government Budget of the Republic of Croatia
activity in the Ministry’s competence as well as data submitted to the
Ministry by reporting units. The First Release includes data related to institutions
from the system of science and higher education (institutions of higher
education and public scientific institutes).
|
|
|
|
Od
listopada 2013. MZO više ne financira znanstveno-istraživačke projekte
(zProjekte). Financiranje istraživačkih projekata provodi Hrvatska zaklada
za znanost (HRZZ) programom Istraživački projekt i ostalim programima kao
što su Uspostavni istraživački projekti.
|
|
Since October 2013, the Ministry of Science and
Education has no longer funded the scientific/research projects (z-projects).
The financing of research projects is carried out by the Croatian Science
Foundation through its Program Research Projects and other programmes such
as Installation Research Projects Programme.
|
|
|
|
|
|
|
Definicije
i objašnjenja
|
|
Definitions and explanations
|
|
|
|
Definicije
područja IR-a temelje se na međunarodnoj metodologiji – Priručniku Frascati
2015. (Frascati Manual, 2015: Guidelines for Collecting and
Reporting Data on Research and Experimental Development, The Measurement of
Scientific, Technological and Innovation Activities, izdavač: OECD,
Pariz, 2015.).
|
|
Definitions covering R&D area are based on the
international methodology − the Frascati Manual 2015 (Frascati
Manual, 2015: Guidelines for Collecting and Reporting Data on Research and
Experimental Development, the Measurement of Scientific, Technological and
Innovation Activities, publisher: OECD, Paris, 2015).
|
|
|
|
Za
promatranje raspodjele državnih proračunskih sredstava prema
društveno-ekonomskim ciljevima korištena je Nomenklatura za analizu i
usporedbu znanstvenih programa i proračuna – NABS 2007, koja je povezana s
Priručnikom Frascati. Ta nomenklatura u 13 kategorija opisuje
društveno-ekonomske ciljeve, odnosno namjenu utrošenih sredstava za IR.
|
|
The Nomenclature for the Analysis and Comparison of
Scientific Programmes and Budgets – NABS 2007 was used in monitoring of the
allocation of the Government Budget appropriations or outlays according to
the socio-economic objectives, which is correlated with the Frascati
Manual. This Nomenclature explains the socio-economic objectives, that is,
the purpose of the spent appropriations or outlays for the R&D in 13
categories.
|
|
|
|
Istraživanje
i razvoj
jest kreativni sustavni stvaralački rad s ciljem uvećavanja količine znanja
uključujući znanja o čovjeku, kulturi i društvu, kao i osmišljavanje novih
primjena dostupnog znanja. Pojam IR obuhvaća tri vrste aktivnosti:
temeljna, primijenjena i razvojna istraživanja.
|
|
Research and development (R&D)
comprise systematic creative work aimed at increasing knowledge about man,
culture and society and its application in practice. There are three types
of research and development: basic research, applied research and
experimental development.
|
|
|
|
Poslovni
sektor obuhvaća
poduzeća čija je glavna djelatnost proizvodnja roba i usluga za tržište uz
ekonomsku cijenu. Poslovni sektor uključuje i javna poduzeća, kao i
neprofitne ustanove koje su usmjerene na tržište.
|
|
Business enterprise sector
comprises enterprises the main activity of which is the production of goods
and services intended for market at commercial price. The business
enterprise sector also includes public enterprises as well as non-profit
institutions that are market-oriented producers of goods or services.
|
|
|
|
Državni
sektor obuhvaća
sve jedinice središnje i lokalne države, uključujući fondove socijalne
sigurnosti, osim visokih učilišta, kao i sve neprofitne ustanove koje nisu
usmjerene na tržište, a kontrolira ih država i nisu dio sektora visokog
obrazovanja.
|
|
Government sector comprises all units of central and local government,
including social security funds, except institutions of higher education as
well as all non-profit institutions that are controlled by government
units, and that are not themselves part of the Higher education sector.
|
|
|
|
Privatni
neprofitni sektor
obuhvaća neprofitne ustanove koje pružaju netržišna dobra ili usluge
kućanstvima, tj. široj javnosti, osim onih koje se klasificiraju kao dio
sektora visokog obrazovanja, a njihovo je osnovno obilježje da ne mogu biti
izvor dohotka ili dobiti jedinicama koje ih kontroliraju.
|
|
Private non-profit sector
comprises non-profit institutions serving households, i.e. the general
public, except those classified as part of the Higher education sector,
their main characteristic being that they should not be the source of
revenue or profit to the institutions controlling them.
|
|
|
|
Visoko
obrazovanje obuhvaća
sva visoka učilišta koja pružaju programe formalnoga tercijarnog
obrazovanja bez obzira na izvor financiranja ili pravni status, kao i sve
istraživačke institute i centre čije su aktivnosti IR-a pod izravnom
kontrolom ili kojima upravljaju ustanove tercijarnog obrazovanja.
|
|
Higher education includes
all institutions providing formal tertiary education programmes, whatever
their source of finance or legal status, and all research institutes and
centres that have their R&D activities under the direct control of, or
administered by, tertiary education institutions.
|
|
|
|
Inozemstvo obuhvaća sve
ustanove i pojedince koji se nalaze izvan političkih granica zemlje te sve
međunarodne organizacije (osim poduzeća), uključujući objekte i postrojenja
unutar granica zemlje.
|
|
Abroad includes
all institutions and individuals located outside the political borders
of a country as well as all international organisations (except business
enterprises) including facilities and operations within the country
borders.
|
|
|
|
Društveno-ekonomski cilj jesu osnovne
namjene sredstava za IR koje je postavio
OECD, a izražene su u 13 kategorija.
|
|
Socio-economic
objective represents the basic allocation of funds for R&D set up by
the OECD and expressed in 13 categories.
|
|
|
|
|
|
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
|
|
BDP
|
bruto domaći
proizvod
|
|
Eurostat
|
Statistical
Office of the European Communities
|
Eurostat
|
Statistički
ured Europske unije
|
|
GDP
|
gross domestic
product
|
IR
|
istraživanje
i razvoj
|
|
GUF
|
general university funds
|
MZO
|
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
|
|
OECD
|
Organisation for Economic Co-operation and
Development
|
OECD
|
Organizacija
za ekonomsku suradnju i razvoj
|
|
R&D
|
research and development
|
tis.
|
tisuća
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Znakovi
|
|
Symbols
|
|
|
|
|
|
-
|
nema
pojave
|
|
-
|
no
occurrence
|
…
|
ne
raspolaže se podatkom
|
|
…
|
data
not available
|
0,0
|
podatak
je manji od 0,05 upotrijebljene mjerne jedinice
|
|
0.0
|
value
not zero but less than 0.05 of the unit of measure used
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Objavljuje i tiska
Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.
Published
and printed by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B.
80
Telefon/ Phone:
+385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385
(0) 1 4817-666
Odgovara ravnatelj
Marko Krištof.
Person
responsible: Marko Krištof, Director General
Priredile: Matija
Škegro Vdović i Vjera Duić
Prepared
by: Matija Škegro Vdović and Vjera Duić
|
MOLIMO KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA
NAVEDU IZVOR.
USERS
ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE.
|
|
Naklada: 20
primjeraka
20 copies printed
Podaci iz ovog
Priopćenja objavljuju se i na internetu.
First
Release data are also published on the Internet.
|