
GODINA/ YEAR: XLVIII. ZAGREB, 30. STUDENOGA 2011./ 30 NOVEMBER, 2011 BROJ/
NUMBER: 14.1.2.
CODEN POPCEA
ISSN 1330-0350
ANKETA
O DOHOTKU STANOVNIŠTVA
|
|
STATISTICS ON INCOME AND LIVING CONDITIONS
|
POKAZATELJI
SIROMAŠTVA U 2010.
POVERTY INDICATORS, 2010
Pokazatelji
siromaštva objavljeni u ovome priopćenju izračunani su, prvi put, iz
podataka prikupljenih istraživanjem pod nazivom Anketa o dohotku
stanovništva (ADS). To je novo istraživanje uvedeno u statistički sustav
Republike Hrvatske u 2010. Usklađeno je s uredbama EU-a i metodologijom Eurostata
propisanima za istraživanja EU-SILC (Statistics on Income and Living
Conditions). Istraživanje SILC, na razini EU-a, obvezno je istraživanje i
referentni izvor podataka kojim se osigurava praćenje i usporedivost
statistike dohotka, siromaštva i socijalne uključenosti. Istraživanje SILC
redovito u godišnjoj periodici provode sve članice i njime su zamijenjeni
nacionalni izvori podataka kojima su se zemlje koristile za izračun
pokazatelja siromaštva.
|
|
Poverty indicators published in this release were
calculated, for the first time, by using data collected through the survey
entitled the Statistics on Income and Living Conditions (SILC). It is a new
survey introduced in the statistical system of Republic of Croatia in 2010. It is in line with EU regulations and Eurostat's methodology for the EU-SILC
survey. On the EU level, the SILC is an obligatory survey and makes a
reference data source by which the monitoring and comparability of the
income, poverty and social inclusion statistics are provided for. On the
regular base, the SILC is carried out in all Member States and it replaced
national data sources that were used for the calculation of poverty
indicators.
|
|
|
|
Uvođenjem
istraživanja ADS ostvaren je cilj iz višegodišnjeg progama statističkih
aktivnosti koji se odnosi na poboljšanje i unapređenje kapaciteta
istraživanja o dohotku kućanstava kao i prilagodba hrvatskoga statističkog
sustava prema zahtjevima EU-a i Europskoga statističkog sustava na području
socijalnih statistika. Istraživanje ADS postaje
tako osnovni izvor podataka za praćenje pokazatelja siromaštva i socijalne
uključenosti čime se osigurava izravna usporedivost s podacima zemalja EU-a.
Stoga se Državni zavod za statistiku prestaje za izračun pokazatelja
koristiti dosadašnjim izvorom podataka (istraživanje Anketa o potrošnji
kućanstava) jer zbog metodoloških razlika u odnosu na istraživanje ADS ne
omogućuje usporedivost podataka.
|
|
On the introduction of the SILC
survey, the aim set up in the multiyear programme of statistical activity and
referring to the improvement and development of capacities of the household
income survey as well as to the adjustment of the Croatian statistical
system according to the requirements of the European Union and the European
Statistical System relating to social statistics has been achieved. The
SILC survey thus becomes the main data source for the monitoring of
indicators of poverty and social inclusion, which ensures the direct
comparability with the data of the EU countries. This is why the Croatian Bureau
of Statistics discontinues to use former data sources for the calculation
of indicators, (the Household Budget Survey) because, due to methodological
differences in relation to the SILC survey, does not enable the data
comparability.
|
|
|
|
Pokazatelji siromaštva temelje se na konceptu
relativnog siromaštva koji uzima u obzir raspoloživi dohodak kućanstva,
broj članova u kućanstvu (veličinu kućanstva) i distribuciju dohotka unutar
populacije. Osnovni je pokazatelj stopa rizika od
siromaštva. To je postotak osoba koje imaju raspoloživi ekvivalentni
dohodak ispod praga rizika od siromaštva. Stopa
rizika od siromaštva ne pokazuje koliko je osoba stvarno siromašno, nego koliko
njih ima dohodak ispod praga rizika od siromaštva.
|
|
The poverty indicators are
based on a concept of relative poverty, which takes into consideration the
disposable household income, the number of household members (household
size) and the income distribution within the population. The main indicator
is the at-risk-of-poverty rate, which represents a percentage of persons with the equivalised total
disposable income below the at-risk-of-poverty threshold. The at-risk-of
-poverty rate does not show the actual number of poor people, but how many
of them have an income below the at-risk-of-poverty threshold.
|
|
|
|
U 2010. stopa rizika od siromaštva u Republici Hrvatskoj iznosi 20,6%. Grafikon
G-1. prikazuje najviše i najniže stope rizika od siromaštva zabilježene u
2010. uzevši u obzir status aktivnosti, dob osobe, tip kućanstva i spol.
|
|
At-risk-of-poverty rate in the Republic of Croatia was 20.6% in 2010. The highest and the lowest at-risk-of-poverty rates
recorded in 2010 are given in graph G-1., taking into consideration the
activity status, a person’s age, the household type and sex.
|

1.
STOPA I PRAG RIZIKA OD SIROMAŠTVA U 2010.
AT-RISK-OF-POVERTY
RATE
AND THRESHOLD, 2010
|
|
|
Stopa
rizika od siromaštva, %
|
20,6
|
At-risk-of-poverty
rate, %
|
|
|
|
Prag rizika od siromaštva, kune
|
|
At-risk-of-poverty threshold, kuna
|
Jednočlano kućanstvo
|
25
200
|
One-person households
|
Kućanstvo s
dvije odrasle osobe i dvoje djece
|
52
920
|
Households
consisting of two adults and two children
|
Prag
rizika od siromaštva u 2010. za samačko kućanstvo iznosi 25 200
kuna na godinu, dok za kućanstvo s dvije odrasle osobe i dvoje djece iznosi
52 920 kune na godinu. Prag rizika od siromaštva postavljen je na 60% od
srednje vrijednosti (medijana) ekvivalentnoga raspoloživog dohotka svih
kućanstava.
|
|
The at-risk-of-poverty
threshold for one-person household amounted in 2010 to 25 200 kuna per
year, while for a household consisting of two adults and two children it
was 52 920 kuna per year. The at-risk-of-poverty threshold is determined as
60% of the middle value (median) of the equivalised disposable income of
all households.
|
2.
STOPA RIZIKA OD SIROMAŠTVA PREMA DOBI I SPOLU U 2010.
AT-RISK-OF-POVERTY
RATE,
BY AGE AND SEX,
2010
Dobne
skupine
|
Ukupno
Total
|
Muški
Male
|
Ženski
Female
|
Age
groups
|
|
%
|
|
|
|
|
|
|
Svi
|
20,6
|
19,8
|
21,4
|
Total
|
0 – 17 godina
|
20,5
|
1)
|
1)
|
0 – 17 years
|
18 – 24 godine
|
21,6
|
20,4
|
23,2
|
18 – 24 years
|
25 – 54 godine
|
17,1
|
17,3
|
16,9
|
25 – 54 years
|
55 – 64 godine
|
20,1
|
20,9
|
19,3
|
55 – 64 years
|
65 i više godina
|
28,1
|
23,3
|
31,3
|
65 years and over
|
1) Prema
metodologiji, za dobnu skupinu od 0–17 godina prikazuje se samo ukupna stopa
rizika od siromaštva, bez razrade prema spolu.
2) According to the methodology, the at-risk-of-poverty
rate for the 0-17 age group is shown only as a total and not by sex.
Stopa rizika od siromaštva prema godinama i spolu u 2010. najviša je kod osoba starih 65 i više godina
te iznosi 28,1%. U toj je dobnoj skupini razlika prema spolu najveća te
stopa rizika od siromaštva kod žena iznosi 31,3%, a kod muškaraca 23,3%. Najniža stopa rizika od siromaštva bilježi se za
osobe stare od 25 do 54 godine i iznosi 17,1%. Kod žena te dobi iznosi
16,9%, a kod muškaraca 17,3%.
|
|
The at-risk-of-poverty
rate, by age and sex, was the highest in 2010 for persons aged 65 years
and over and amounted to 28.1%. In this age group, the difference by sex
was the highest and amounted to 31.3% for women and 23.3% for men. The
lowest at-risk-of-poverty rate was recorded for persons aged from 25 to 54
and amounted to 17.1%. In this age group, it amounted to 16.9% for women
and 17.3% for men.
|
3.
STOPA
RIZIKA OD SIROMAŠTVA PREMA PREMA NAJČEŠĆEM
STATUSU U AKTIVNOSTI I SPOLU U 2010.
AT-RISK-OF-POVERTY
RATE,
BY MOST FREQUENT ACTIVITY STATUS AND SEX, 2010
Status
aktivnosti
|
Ukupno
Total
|
Muški
Male
|
Ženski
Female
|
Activity
status
|
|
%
|
|
|
|
|
|
|
Zaposleni
|
5,0
|
6,4
|
3,5
|
Employed
|
Samozaposleni
|
12,7
|
(11,9)
|
(14,5)
|
Self-employed
|
Nezaposleni
|
44,7
|
51,4
|
37,7
|
Unemployed
|
Umirovljenici
|
23,2
|
22,0
|
24,1
|
Retired
|
Ostali ekonomski neaktivni
|
35,0
|
27,8
|
38,2
|
Other economically inactive
persons
|
Stopa
rizika od siromaštva prema najčešćem statusu u aktivnosti izračunana
je za osobe stare 18 i više godina. Najčešći
status aktivnosti osobe je onaj u kojem je osoba provela najmanje 7 mjeseci
tijekom referentnog razdoblja. U 2010. stopa rizika od siromaštva prema aktivnosti najveća je za nezaposlene osobe i iznosi 44,7%. Za
nezaposlene muškarce iznosi 51,4%, a za nezaposlene žene 37,7%. Najmanja
stopa rizika od siromaštva je za zaposlene osobe, 5,0%, i za zaposlene
žene iznosi 3,5%, a za zaposlene muškarce 6,4%.
|
|
The
at-risk-of-poverty rate, by the most frequent activity status, was
calculated for persons aged 18 and over. The most frequent activity status
is the one a person had for at least 7 months in the reference period. In
2010, the at-risk-of-poverty rate by the most frequent activity status was
the highest for unemployed persons and amounted to 44.7%. It was 51.4% for
unemployed men and 37.7% for unemployed women. The lowest rate was recorded
for employed persons, 5.0%. It amounted to 3.5% for employed women and 6.4%
for employed men.
|

4.
STOPA
RIZIKA OD SIROMAŠTVA PREMA TIPU KUĆANSTVA I GODINAMA U
2010.
AT-RISK-OF-POVERTY
RATE,
BY HOUSEHOLD TYPE AND AGE, 2010
|
%
|
|
|
|
|
Kućanstva
bez uzdržavane djece
|
22,0
|
Households without dependent
children
|
Jednočlano kućanstvo
|
44,8
|
One-person household
|
Muškarci
|
39,8
|
Men
|
Žene
|
47,0
|
Women
|
Jednočlano kućanstvo, osoba mlađa
od 65 godina
|
35,5
|
One-person household, persons
under 65 years
|
Jednočlano
kućanstvo, osoba stara 65 i više godina
|
50,2
|
One-person household, 65 years
and over
|
Dvije odrasle osobe bez uzdržavane
djece, obje mlađe od 65 godina
|
22,5
|
Two adults, no dependent
children, both adults under 65 years
|
Dvije odrasle osobe bez uzdržavane
djece, barem jedna stara 65 i više godina
|
22,5
|
Two adults, no dependent
children, at least one adult 65 years or over
|
Ostala kućanstva bez uzdržavane
djece
|
11,9
|
Other households without
dependent children
|
Kućanstva
s uzdržavanom djecom
|
19,6
|
Households with dependent children
|
Samohrani roditelj s jednim ili
više uzdržavane djece
|
34,6
|
Single parent household, one or
more dependent children
|
Dvije odrasle osobe s jednim
djetetom
|
20,6
|
Two adults, one dependent child
|
Dvije odrasle osobe s dvoje djece
|
16,5
|
Two adults, two dependent
children
|
Dvije odrasle osobe s troje i više
djece
|
33,1
|
Two adults, three or more
dependent children
|
Ostala kućanstva s uzdržavanom
djecom
|
16,1
|
Other households with dependent
children
|
Stopa
rizika od siromaštva prema tipu kućanstva izračunana
je za kategorije kućanstava bez uzdržavane djece i s uzdržavanom djecom. U
kućanstvima bez uzdržavane djece najveća stopa rizika od siromaštva u 2010.
zabilježena je kod jednočlanih kućanstava, i to kod onih koje čine osobe
stare 65 i više godina i iznosi 50,2%. U kategoriji kućanstava s
uzdržavanom djecom najviše stope zabilježene su u kućanstvima samohranih roditelja
za koje stopa iznosi 34,6% i u kućanstvima s dvoje odraslih i troje i više
djece za koje stopa rizika od siromaštva iznosi 33,1%.
|
|
The
at-risk-of-poverty rate, according to a household type,
was calculated for the categories of households without dependent children
and with dependent children. Within the category of households with no
dependent children, the highest at-risk-of-poverty rate was recorded for
one-person households, particularly for households consisting of persons
aged 65 years and over and in 2010 it amounted to 50.2%. Within the
category of households with dependent children, the highest
at-risk-of-poverty rate was recorded for the single parent household,
34.6%, and for households with two adults and with three and more children,33.1%.
|
5.
OSTALI POKAZATELJI SIROMAŠTVA U 2010.
OTHER
POVERTY
INDICATORS, 2010
|
|
|
Stopa
rizika od siromaštva prema statusu vlasnika stana, %
|
|
At-risk-of-poverty
rate by tenure status, %
|
Stanar ili podstanar
|
20,5
|
Tenant
|
Vlasnik ili
stanuje besplatno
|
20,6
|
Owner or
rent free
|
|
|
|
Stopa rizika
od siromaštva prema intenzitetu rada kućanstva, %
|
|
At-risk-of-poverty
rate by work intensity of household, %
|
Kućanstva bez uzdržavane djece
|
|
Households without dependent children
|
Radno neintenzivno kućanstvo 1)
|
44,7
|
Work
intensity = 01)
|
Djelomično (manje od pola) radno intenzivno kućanstvo
|
15,7
|
0
< work intensity < 0.5
|
Djelomično (više od pola) radno intenzivno kućanstvo
|
4,9
|
0.5 <
= work intensity < 1
|
Radno
intenzivno kućanstvo 2)
|
(2,9)
|
Work
intensity = 12)
|
Kućanstva s uzdržavanom djecom
|
|
Households
with dependent children
|
Radno neintenzivno kućanstvo 1)
|
77,7
|
Work
intensity = 01)
|
Djelomično (manje od pola) radno intenzivno kućanstvo
|
33,6
|
0
< work intensity < 0.5
|
Djelomično
(više od pola) radno intenzivno kućanstvo
|
14,9
|
0.5 <
= work intensity < 1
|
Radno
intenzivno kućanstvo 2)
|
(1,6)
|
Work
intensity = 12)
|
|
|
|
Nejednakost
distribucije dohotka – kvintilni omjer (S80/S20)
|
5,5
|
Inequality
of income distribution – quintile share ratio (S80/S20)
|
Ginijev
koeficijent
|
0,32
|
Gini
coefficient
|
|
|
|
Relativni
jaz rizika od siromaštva, %
|
28,6
|
Relative
at-risk-of-poverty gap, %
|
|
|
|
Raspršenost
oko praga rizika od siromaštva, %
|
|
Dispersion
around at-risk-of-poverty threshold, %
|
40%-tni
prag
|
8,9
|
40% cut-off
|
50%-tni
prag
|
13,7
|
50% cut-off
|
70%-tni
prag
|
27,1
|
70% cut-off
|
|
|
|
Stopa rizika od siromaštva prije socijalnih transfera, %
|
|
At-risk-of-poverty threshold before social transfers, %
|
Socijalni
transferi nisu uključeni u dohodak
|
25,3
|
Social
transfers excluded from income
|
Mirovine i
socijalni transferi nisu uključeni u dohodak
|
32,8
|
Pensions
and social transfers excluded from income
|
|
|
|
Stopa materijalne deprivacije, %
|
32,2
|
Material
deprivation rate, %
|
Osobe u riziku
od siromaštva
|
57,2
|
At-risk-of-poverty
|
Osobe koje
nisu u riziku od siromaštva
|
25,7
|
Not
at-risk-of poverty
|
|
|
|
Intenzitet materijalne deprivacije, prosječan
broj stavki
|
3,9
|
Intensity
of material deprivation, mean number of items
|
Osobe u
riziku od siromaštva
|
4,3
|
At-risk-of-poverty
|
Osobe koje
nisu u riziku od siromaštva
|
3,7
|
Not
at-risk-of poverty
|
1) Radno
neintenzivno kućanstvo jest ono u kojem niti jedan član kućanstva nije radio
niti jedan mjesec tijekom referentnog razdoblja.
2) Radno
intenzivno kućanstvo jest ono u kojem su svi radno sposobni članovi kućanstva
radili tijekom cijeloga referentog razdoblja.
1) If the work intensity of household is 0,
no one worked for even one month during the reference period.
2) If the work intensity is 1, all
working-age household members worked during the whole reference period.
Stopa
rizika od siromaštva prema intenzitetu rada kućanstva u
2010. najveća je kod kućanstava s uzdržavanom djecom u kojima niti jedna
osoba nije radila tijekom referentnog razdoblja, te iznosi 77,7%.
|
|
The
at-risk-of-poverty rate by work intensity
was the highest in 2010 for households with dependent children, in which no
person worked during the referent period and it amounted to 77.7%.
|
|
|
|
Kvintilni
omjer (S80/S20) jest pokazatelj dohodovne
nejednakosti koji predstavlja odnos između petog i prvog kvintila
distribucije dohotka, tj. odnos ukupnoga ekvivalentnog dohotka 20%
populacije s najvećim dohotkom i ukupnoga ekvivalentnog dohotka 20%
populacije s najmanjim dohotkom te u 2010. iznosi 5,5.
|
|
The
quintile share ratio (S80/S20) is an
indicator of the income inequality and it measures the ratio in the top and
bottom quintiles. It represents the ratio between the total equivalised
income of the 20% of population with the highest income and the 20% of
population with the lowest income. This ratio reached 5.5 in 2010.
|
|
|
|
Ginijev
koeficijent jest mjera nejednakosti raspodjele dohotka i u 2010.
iznosi 0,32. Kad bi postojala savršena jednakost (tj. kad bi svaka osoba
primala jednaki dohodak), tad bi koeficijent iznosio 0. Što je vrijednost
bliža 1, to je dohodovna nejednakost veća.
|
|
Gini
coefficient, as a measure of income inequality,
takes into consideration the total distribution of income and in 2010 it
was 0.32. If there was a perfect equality, that is, if each person received
the same income, the Gini coefficient would be 0. The closer to 1 the value
is, the greater the income inequality is.
|
|
|
|
Relativni
jaz rizika od siromaštva jest razlika između praga rizika od
siromaštva i medijana ekvivalentnog dohotka osoba koje su ispod praga
rizika od siromaštva te u 2010. godini iznosi 28,6%.
|
|
The
relative at-risk-of-poverty gap is a difference
between the at-risk-of-poverty threshold and the equivalised income median
of persons below the at-risk-of-poverty threshold. In 2010 it was 28.6%.
|
|
|
|
Raspršenost
oko praga rizika od siromaštva prikazuje postotak osoba koje su u
riziku od siromaštva u slučaju kada je prag rizika postavljen na 40%, 50% i
70% medijana ekvivalentnog dohotka. Stopa rizika od siromaštva u 2010.
iznosi 8,9% ako je prag postavljen na 40% medijana, 13,7% ako je prag 50%
medijana i 27,1% ako je prag 70% medijana evivalentnog dohotka.
|
|
The dispersion
around the at-risk-of-poverty threshold indicates a percentage of
persons at the risk of poverty in case when the at-risk-of-poverty
threshold is set at 40%, 50% and 70% of the equivalised income medians. In
2010, the at-risk-of-poverty rate was 8.9% for the threshold set at 40% of
the median, 13.7% for the threshold set at 50% of the median and 27.1% for
the threshold set at 70% of the equivalised income median.
|
|
|
|
Stopa
rizika od siromaštva prije socijalnih transfera izračunava se
tako da se pri definiranju dohotka izuzmu socijalni transferi. Pokazatelj
se upotrebljava u kombinaciji s osnovnom stopom rizika od siromaštva radi
mjerenja utjecaja socijalnih transfera na rizik od siromaštva. Usporedba
osnovne stope rizika od siromaštva i stope rizika od siromaštva prije
socijalnih transfera pokazuje da izuzimanje socijalnih transfera iz dohotka
utječe na povećanje postotka osoba koje su u riziku od siromaštva s
osnovnih 20,6% na stopu od 25,3%. Ako se iz dohotka izuzmu i socijalni
transferi i mirovine, tada stopa rizika od siromaštva iznosi 32,8%.
|
|
The
at-risk-of-poverty rate before social transfers is calculated by
excluding social transfers when defining an income. This indicator is used
in combination with a standard at-risk-of-poverty rate in order to evaluate
the impact of social transfers on the risk of poverty. A comparison between
the standard at-risk-of-poverty rate and the at-risk-of-poverty rate before
social transfers shows that the exclusion of social transfers caused an
increase in the percentage of persons at the risk of poverty from the 20.6%
standard rate to the 25.3% rate. If both social transfers and pensions had
been excluded from the income, the at-risk-of-poverty rate reached 32.8%.
|
|
|
|
Stopa
materijalne deprivacije prikazuje postotak osoba koje žive u
kućanstvima koja si ne mogu, isključivo zbog financijskih razloga,
priuštiti najmanje tri od devet stavki materijalnog oskudijevanja. Stopa
materijalne deprivacije u Republici Hrvatskoj u 2010. iznosi 32,2%. Stopa
materijalne deprivacije za osobe čiji je ekvivalentni dohodak ispod praga
rizika od siromaštva iznosi 57,2%, dok za osobe koje nisu u riziku od
siromaštva iznosi 25,7%.
|
|
The
material deprivation rate presents the
percentage of persons who live in households that cannot afford, exclusively
due to the lack of financial resources, at least three of nine deprivation
items. The material deprivation rate in 2010 for the Republic of Croatia was 32.2%. For persons with the equivalised income below the at-risk-of
poverty threshold, the material deprivation rate was 57.2%, while for
persons who are not at risk of poverty it was 25.7%.
|
|
|
|
Intenzitet
materijalne deprivacije prikazuje prosječan broj stavaka
materijalnog oskudijevanja po osobi i u 2010. iznosi 3,9.
|
|
The
intensity of material deprivation indicates the
mean number of material deprivation items per person, which amounted in
2010 to 3.9.
|
U
tablici 6. prikazana je usporedba između više osnovnih pokazatelja za
zemlje EU-a i Republiku Hrvatsku za 2010. Svi pokazatelji izračunani su iz
podataka statističkog istraživanja o dohotku i životnim uvjetima privatnih
kućanstava (SILC).
|
|
The
comparison of a few basic indicators for EU countries and for the Republic of Croatia was given in table 6. All indicators were
calculated on the basis of data collected through the SILC survey.
|
6. POKAZATELJI
SIROMAŠTVA, USPOREDBA IZMEĐU ZEMALJA EUROPSKE UNIJE I REPUBLIKE
HRVATSKE, U
2010.
POVERTY
INDICATORS, COMPARISON OF EU COUNTRIES AND REPUBLIC OF CROATIA, 2010
|
Stopa
rizika od siromaštva, %
At-risk-of-poverty
rate, %
|
Kvintilni
omjer
(S80/S20)
Quintile
share ratio (S80/S20)
|
Ginijev
koeficijent
Gini
coefficient
|
Stopa
rizika od
siromaštva, prije
socijalnih transfera, %
At-risk-of-povert
rate,
before social transfers, %
|
Stopa
rizika od siromaštva,
nisu uključene mirovine
i socijalni transferi, %
At-risk-of-poverty
rate, pensions and social transfers excluded, %
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EU 271)
|
16,4
|
5,0
|
0,31
|
25,7
|
43,4
|
EU 271)
|
|
|
|
|
|
|
|
Austrija
|
12,1
|
3,7
|
0,26
|
24,1
|
42,8
|
Austria
|
Belgija
|
14,6
|
3,9
|
0,27
|
26,7
|
41,3
|
Belgium
|
Bugarska
|
20,7
|
5,9
|
0,33
|
27,1
|
40,8
|
Bulgaria
|
Cipar
|
.
|
|
.
|
.
|
.
|
Cyprus
|
Češka
|
9,0
|
3,5
|
0,25
|
18,1
|
37,2
|
Czech Republic
|
Danska
|
13,2
|
4,7
|
0,28
|
29,0
|
39,2
|
Denmark
|
Estonija
|
15,8
|
5,0
|
0,31
|
24,9
|
40,8
|
Estonia
|
Finska
|
13,1
|
3,6
|
0,25
|
27,0
|
40,7
|
Finland
|
Francuska
|
13,5
|
4,5
|
0,30
|
25,0
|
44,6
|
France
|
Grčka
|
20,1
|
5,6
|
0,33
|
23,8
|
42,8
|
Greece
|
Irska
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
Ireland
|
Italija
|
18,2
|
5,2
|
0,31
|
23,3
|
43,5
|
Italy
|
Letonija
|
21,3
|
6,9
|
0,36
|
29,1
|
43,7
|
Latvia
|
Litva
|
20,2
|
7,3
|
0,37
|
31,8
|
48,1
|
Lithuania
|
Luksemburg
|
14,5
|
4,1
|
0,28
|
29,1
|
45,0
|
Luxembourg
|
Mađarska
|
12,3
|
3,4
|
0,24
|
28,4
|
51,4
|
Hungary
|
Malta
|
15,5
|
4,3
|
0,28
|
22,9
|
36,3
|
Malta
|
Nizozemska
|
10,3
|
3,7
|
0,26
|
21,1
|
36,9
|
Netherlands
|
Njemačka
|
15,6
|
4,5
|
0,29
|
24,2
|
43,9
|
Germany
|
Poljska
|
17,6
|
5,0
|
0,31
|
24,4
|
43,3
|
Poland
|
Portugal
|
17,9
|
5,6
|
0,34
|
26,4
|
43,4
|
Portugal
|
Rumunjska
|
21,1
|
6,0
|
0,33
|
27,5
|
47,4
|
Romania
|
Slovenija
|
12,7
|
3,4
|
0,24
|
24,2
|
39,9
|
Slovenia
|
Slovačka
|
12,0
|
3,8
|
0,26
|
19,8
|
38,2
|
Slovakia
|
Španjolska
|
20,7
|
6,9
|
0,34
|
28,1
|
42,9
|
Spain
|
Švedska
|
12,9
|
3,5
|
0,24
|
26,7
|
41,6
|
Sweden
|
Ujedinjena
Kraljevina
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
United Kingdom
|
|
|
|
|
|
|
|
HRVATSKA
|
20,6
|
5,5
|
0,32
|
25,2
|
32,8
|
CROATIA
|
Izvor/Source:
Eurostat – Income, Social Inclusion and Living Conditions
1) Procjena
Eurostata
1) Eurostat
estimates
U
grafikonu 3. dana je usporedba stopa rizika od siromaštva za zemlje EU-a i
Republiku Hrvatsku za 2010. Najniža stopa rizika od siromaštva u zemljama
EU-a bilježi se u Češkoj, 9,0%, i u Nizozemskoj, 10,3%. Najveće stope
rizika od siromaštva zabilježene su u Bugarskoj i Španjolskoj, 20,7%,
Rumunjskoj, 21,1%, i Letoniji, 21,3%. Stopa rizika od siromaštva za zemlje
EU-27 prema procjeni Eurostata iznosi 16,4%.
|
|
The
comparison of the at-risk-of-poverty rates for EU countries and for the
Republic of Croatia was given in graph 3. The lowest at-risk-of-poverty
rates in the EU countries were recorded in the Czech Republic, 9.0%, and
the Netherlands, 10.3%. The highest at-risk-of-poverty rates were recorded
in Bulgaria and Spain, 20.7% each, Romania, 21.1%, and Latvia, 21.3%.
According to the Eurostat estimates, the at-risk-of-poverty rate for the
EU-27 countries was 16.4%.
|

METODOLOŠKA OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES ON METHODOLOGY
|
|
|
|
Izvor
podataka
|
|
Data source
|
|
|
|
Pokazatelji
siromaštva za Republiku Hrvatsku izračunani su iz podataka prikupljenih
Anketom o dohotku stanovništva (ADS). Anketa je godišnje istraživanje koje
se provodi na uzorku slučajno izabranih privatnih kućanstava. Prema
metodologiji ne obuhvaćaju se institucionalna kućanstva (domovi, zatvori,
bolnice za trajni smještaj osoba i slično). Anketom se prikupljaju podaci o
bruto i neto dohotku kućanstava i svih članova kućanstava, podaci o
obrazovnom statusu osoba, statusu u aktivnosti i zaposlenosti, brizi o
vlastitom zdravlju i najmlađim članovima kućanstva, podaci o financijskom i
materijalnom statusu kućanstva te podaci o ostalim aspektima životnih
uvjeta kućanstava.
|
|
The poverty indicators for the Republic of Croatia
were calculated by using data collected through the Survey of Income and
Living Conditions (SILC). It is an annual survey that is
carried out on the random sample of private households. According to the
methodology, institutional households (such as homes, prisons, hospitals
for the permanent accommodation of patients etc.) are not covered. The
survey collects data on gross and net income of households and all household
members, data on education status of persons, activity status and
employment, health care and childcare, data on financial and material
status of households and data on other aspects of living standards of
households.
|
|
|
|
Državni
zavod za statistiku prvi put je proveo ADS istraživanje u 2010. U
potpunosti je usklađeno s uredbama EU-a i metodologijom Eurostata
propisanima za istraživanja EU-SILC. Istraživanje EU-SILC obvezno je
istraživanje i referentni je izvor podataka koji osigurava praćenje i
usporedivost statistike dohotka, pokazatelja siromaštva i socijalne
uključenosti. Istraživanje SILC redovito i u godišnjoj periodici provode
sve članice EU-a. Njime su zamijenjeni nacionalni izvori podataka kojima su
se zemlje koristile za izračun pokazatelja siromaštva.
|
|
The Croatian Bureau of Statistics conducted this
survey for the first time in 2010. It is completely compliant to EU
regulations and the Eurostat's methodology for the EU-SILC survey. The SILC
survey is obligatory and makes a reference data source by which the
monitoring and comparability of the income, poverty and social inclusion
statistics are provided for. The SILC survey is carried out on regular
basis in all Member States and replaces national data sources used for the
calculation of poverty indicators.
|
|
|
|
Korisnicima
se skreće pozornost na to da su pokazatelji siromaštva koje je Državni
zavod za stastiku objavio za 2001. do 2009. izračunani iz podataka
prikupljenih istraživanjem Anketa o potrošnji kućanstava (APK). Ti
pokazatelji nisu izravno usporedivi s pokazateljima izračunanim iz
istraživanja ADS objavljenim u ovom priopćenju zbog metodoloških razlika
ovih dvaju istraživanja. Metodološke razlike proizlaze iz različitih
sadržaja, svrhe i ciljeva istraživanja, dizajna uzorka, referentnih
razdoblja na koje se podaci odnose, različitih definicija dohotka i sl.
Pokazatelji izračunani iz ovih dvaju izvora podataka mogu se promatrati
isključivo odvojeno uzimajući u obzir navedene metodološke različitosti.
Kako je istaknuto u uvodu ovog priopćenja Državni zavod za statistiku od
2010. prati, izračunava i objavljuje pokazatelje siromaštva iz podataka
prikupljenih Anketom o dohotku stanovništva.
|
|
Users are kindly asked to pay attention that poverty
indicators, which the Croatian Bureau of Statistics published in the period
from 2001 to 2009 calculated by using the data collected through the
Household Budget Survey (HBS). These indicators are not directly comparable
with indicators calculated from the SILC survey data due to the differences
in methodologies of these two surveys. The methodological differences
derive from different contents, purpose and aims of the two surveys,
different sample designs, reference periods, income definitions etc. The
indicators calculated from these two data sources can be observed only
separately, taking into consideration the mentioned methodological
differences. As it was emphasised in the introduction to this release, the
Croatian Bureau of Statistics, starting with 2010, has monitored,
calculated and published poverty indicators by using data collected through
the SILC survey.
|
|
|
|
Prikupljanje
podataka
|
|
Data collection
|
|
|
|
Podaci
Ankete prikupljaju se intervjuiranjem izabranih kućanstava metodom CAPI (Computer-Assisted
Personal Interviewing); tj. za unos podataka koristi se prijenosno
računalo odnosno elektronički upitnik. Anketiranje kućanstava na terenu
provode posebno obučeni anketari. Njihov rad organizira Državni zavod za
statistiku koji prikupljene podatke kontrolira, obrađuje i tabelira.
Rezultati se objavljuju na godišnjoj razini.
|
|
Data are collected by using the CAPI method (the
Computer-Assisted Personal Interviewing), which is done by using a personal
computer for data entry, that is, the electronic questionnaire. The field
work is carried out by educated interviewers and their work is organised by
the Croatian Bureau of Statistics, which further controls and processes the
data and prepares tables. The results of the survey are published at the
annual level.
|
|
|
|
Referentna
razdoblja na koja se odnose podaci definirani su vrstom podataka koja se
prikuplja. Referentno razdoblje za podatke o dohotku, koji su najvažniji
dio ovog istraživanja, jest prethodna kalendarska godina. Za ostale podatke
referentno je razdoblje različito, npr. prethodni mjesec od trenutka
anketiranja, prethodnih 6 mjeseci, trenutačno, prethodnih 12 mjeseci itd.
|
|
Reference periods to which data refer are
defined by the type of collected data. The reference period for income
data, the most important part of this survey, is a previous calendar year.
For other data, the reference period is different, for example, a previous
month from the time of the interview, previous 6 months, current period,
previous 12 months etc.
|
|
|
|
Prema
Zakonu o službenoj statistici (NN, br. 103/03. i 75/09.) zajamčena je
tajnost svih podataka koje ispitanici daju o sebi i članovima svoga
kućanstva. Prikupljeni podaci upotrebljavaju se isključivo u statističke
svrhe i objavljuju u agregiranom obliku.
|
|
According to the Official Statistical Act (NN, Nos
103/03 and 75/09), the confidentiality of all personal data on the
household and its members given by respondents is guaranteed. The collected
data are used solely for statistical purposes and they are published at the
aggregate level.
|
|
|
|
Definicije
|
|
Definitions
|
|
|
|
Kućanstvo je
svaka obiteljska ili druga zajednica osoba koje zajedno stanuju i
zajednički troše svoje prihode za podmirivanje osnovnih životnih potreba
(stanovanje hrana, i drugo). Kućanstvom se smatra i svaka osoba koja živi
sama (jednočlano kućanstvo).
|
|
Household is every
family or other community of individuals who live together and jointly
spend their income in order to meet the basic existential needs
(accommodation, food etc.). A household is also considered every person who
lives alone (one-person household).
|
|
|
|
Uzdržavano
dijete jest
osoba (član kućanstva) mlađa od 18 godina te osoba u dobi od 18 do 24
godine koja živi barem s jednim roditeljem i nije zaposlena.
|
|
Dependent
child is a person (household member) aged less than 18 as
well as a person aged 18 – 24 years who lives with at least one parent and
is not employed.
|
|
|
|
Ukupan
dohodak
kućanstva jest ukupan novčani neto dohodak koji je primilo kućanstvo i svi
njegovi članovi tijekom referentnog razdoblja. Ukupan dohodak obuhvaća
dohodak od nesamostalnog rada, dohodak od samostalnog rada, dohodak od
imovine, mirovine, socijalne transfere te ostale novčane primitke koje
kućanstvo prima od osoba izvan kućanstva.
|
|
Total income of a household is the total net income received by household and all
its members during the reference period. It includes the income from paid
employment, the income from self-employment, the property income, pension,
social transfers and other receipts received from persons who are not
household members.
|
|
|
|
Dohodak
od nesamostalnog rada uključuje sva novčana primanja iz
radnog odnosa iz zemlje i inozemstva, regres za godišnji odmor, božićnicu,
plaćeni prekovremeni rad, naknadu za topli obrok, naknadu za prijevoz,
naknadu za odvojeni život, jubilarne i ostale nagrade, naknade zbog
invalidnosti, naknade za smrti člana uže obitelji, naknade zbog neprekidnog
bolovanja dužeg od 90 dana, novčani dar djetetu do 15 godina starosti.
Nenovčana primanja od korištenja službenog automobila u privatne svrhe,
uključena su u dohodak od nesamostalnog rada.
|
|
Income from paid employment includes all cash incomes from paid employment in
the Republic of Croatia and abroad, refund for holidays, the Christmas
bonus, remuneration for overtime work, remuneration for meals, refund for
transport costs, remuneration for living separately, jubilee and other
rewards, remuneration for disability, remuneration for case of death of a
household member, remuneration for inability to work for 90 days and longer
and cash gifts for children younger than 15. It also includes non-cash
income received by using a company car for private purposes.
|
|
|
|
Dohodak od samostalne djelatnosti uključuje sva novčana primanja ostvarena radom u
vlastitom obrtu, poduzeću, slobodnom zanimanju, poljoprivrednom
gospodarstvu, od ugovora o autorskom djelu, od ugovora o djelu, povremenog
i privremenog rada na temelju neposredne pogodbe, primanja od
iznajmljivanja poslovnog prostora i pokretne imovine. U dohodak od
samostalne djelatnosti uključena su nenovčana primanja od vrijednosti
dobara i usluga proizvedenih u vlastitoj proizvodnji i utrošenih ili
upotrijebljenih u vlastitu kućanstvu.
|
|
Income from self-employment includes all cash incomes earned from own craft,
firm, free lance, agricultural property, author’s agreement, contractual
agreement, occasional and temporary work, income in cash or kind obtained
through the direct deal, income from leasing of business premises and
movables. It also includes non-cash income from goods and services produced
in own production and consumed or used in own household.
|
|
|
|
Dohodak
od imovine obuhvaća sva primanja od kamata na štedne uloge,
obveznica i drugih vrijednosnih papira, dividendi na dionice, primanja od
iznajmljivanja stana, kuće, vikendice, garaža i soba te primanja od
iznajmljivanja zemlje.
|
|
Income from property includes income from interests on savings deposits,
income from bonds and other securities, income from letting flat, house,
weekend/summer house, garage and rooms and income from leasing of land.
|
|
|
|
Mirovine
obuhvaćaju primanja na ime starosne i obiteljske mirovine ostvarene u
zemlji ili inozemstvu, te otpremnine koje je osoba primila u referentnom
razdoblju na ime odlaska u punu starosnu ili prijevremenu mirovinu.
|
|
Pensions include remuneration for old-age and survivor's pensions from the
Republic of Croatia or abroad as well as terminal pay a person was paid in
the reference period for going into old-age or early old-age pension.
|
|
|
|
Socijalni
transferi uključuju naknade vezane za nezaposlenost i
prekvalifikaciju, naknade za otkaz ili otpremnine zbog trajnog viška
radnika, primanja vezana za obitelj (dječji doplatak, naknadu za porodni
dopust, primanja za opremu novorođenčadi), naknade za bolovanja dulja od 42
dana, invalidske mirovine, naknade za tjelesno oštećenje, primanja za
zdravstvenu rehabilitaciju, naknade za troškove stanovanja primljene od
drugih osoba, socijalnu pomoć te stipendije i nagrade za školovanje.
|
|
Social transfers include remunerations related to unemployment and retaining,
dismissal contributions and severance pays due to continuous problem of
surplus workers, income related to family (child allowance, maternity leave
benefits, layette assistance), compensation for sick leave longer than 42
days, disability pensions, compensation for bodily impairments,
rehabilitation allowances, refunds of housing expenditures from other
persons, social welfare receipts, scholarships and scholastic awards and
grants.
|
|
|
|
Ostali
primici obuhvaćaju novčane primitke kao što su alimentacija,
povrat poreza (na osnovi prijave poreza na dohodak) te primitke u novcu iz
zemlje i inozemstva od osoba koje nisu članovi kućanstva.
|
|
Other receipts include received alimonies, income tax repayment received (based on
the income tax application form) and received free gifts in cash from the
Republic of Croatia or abroad from persons who are not household members.
|
|
|
|
Ekvivalentni
dohodak računa se tako da se ukupan dohodak kućanstva
podijeli s ekvivalentnom veličinom kućanstva izračunanom prema
modificiranoj OECD-ovoj ljestvici, prema kojoj se nositelju kućanstva
dodjeljuje koeficijent 1, svakoj drugoj odrasloj osobi u kućanstvu od 14
godina i starijoj osobi koeficijent 0,5, a djeci mlađoj od 14 godina
koeficijent 0,3. Postupak se primjenjuje zbog određivanja ravnomjernijeg
udjela svakog člana kućanstva u stjecanju zajedničkog prihoda.
|
|
Equivalised income is calculated in a way that the total household
income is divided by equivalised household size calculated according to the
modified OECD scale, in which the household head is given coefficient 1,
every other adult aged 14 and over is given coefficient 0.5 and every child
under 14 years of age is given coefficient 0.3. This procedure is applied
in order to allot equal share to each member with respect to joint
earnings.
|
|
|
|
Prag
rizika od siromaštva utvrđuje se tako da se za sva kućanstva
izračuna ekvivalentni dohodak po članu kućanstva. Zatim se utvrđuje srednja
vrijednost (medijan) distribucije dohotka i 60% od izračunane srednje
vrijednosti čini prag rizika od siromaštva. Osobe čiji je dohodak ispod
praga u većem su riziku od siromaštva od ostalih, ali ne žive nužno u
oskudici. Prag rizika od siromaštva iskazuje se u novčanim jedinicama.
|
|
The
at-risk-of-poverty threshold is determined by calculating the equivalised income
per household member for all households. After that, the middle value
(median) of the income distribution is determined and 60% of the median is
determined as the risk-of-poverty threshold. Persons with the income below
the threshold are at the higher risk of poverty than others, but do not
necessarily live in deprivation. The at-risk-of-poverty threshold is
presented in currencies.
|
|
|
|
Stopa
rizika od siromaštva jest postotak osoba koje imaju
raspoloživi ekvivalentni dohodak ispod praga rizika od siromaštva.
|
|
At-risk-of-poverty rate is a percentage of persons with the equivalised
total disposable income below the at-risk-of-poverty threshold.
|
|
|
|
Stopa
rizika od siromaštva prema najčešćem statusu u aktivnosti izračunana
je za osobe u dobi od 18 i više godina prema najčešćem statusu aktivnosti u
referentnom razdoblju. Najčešći status aktivnosti osobe jest onaj status u
kojem je osoba provela najmanje 7 mjeseci tijekom referentnog razdoblja.
|
|
At-risk-of-poverty
rate by most frequent activity status is calculated for
persons aged 18 years and over according to the prevailing activity status
in a reference period. The prevailing activity status of a person is the
status which a person had for at least seven months in the reference
period.
|
|
|
|
Radni intenzitet kućanstva jest odnos između broja mjeseci u kojima su svi
radno sposobni članovi kućanstva radili i ukupnog broja mjeseci u
referentnom razdoblju. Radno neintenzivno kućanstvo jest ono kućanstvo u
kojem niti jedan član kućanstva nije radio niti jedan mjesec tijekom
referentnog perioda (radni intenzitet = 0). Radno intenzivno kućanstvo jest
ono u kojem su svi radno sposobni članovi kućanstva radili tijekom cijelog
referentog perioda (radni intenzitet = 1). Djelomično radno intenzivno
kućanstvo jest ono kućanstvo u kojem je bar jedna radno sposobna osoba
radila dio godine (0 < radni intenzitet < 1).
|
|
The
work intensity refers to the ration of the number of
months in which all working-age household members were working and the
total number of months during the reference period. The unintensive
household is the one in which no one worked for even one month during the
reference period (work intensity = 0). The intensive household is the one
in which all working-age members worked during the whole reference period
(work intensity = 1). The partly intensive household is the one in
which at least one working-age member was working for only a part of the
reference period (0 < work intensity < 1).
|
|
|
|
Relativni
jaz rizika od siromaštva jest razlika između praga rizika od
siromaštva i medijana ekvivalentnog dohotka osoba koje su ispod praga
rizika od siromaštva, a izražena je kao postotak od praga rizika od
siromaštva.
|
|
Relative at-risk-of-poverty
gap is a difference between the at-risk-of-poverty threshold and
equivalised income median of persons below the at-risk-of-poverty
threshold, expressed as a percentage of the at-risk-of-poverty threshold.
|
|
|
|
Stopa materijalne deprivacije predstavlja postotak osoba koje žive u kućanstvima
koja nisu u mogućnosti priuštiti si najmanje tri od devet stavki
materijalnog oskudijevanja, i to isključivo zbog financijskih razloga.
Stavke materijalnog oskudijevanja jesu: 1) kašnjenje s plaćanjem najamine,
računa za režije, stambenog kredita ili potrošačkoga kredita, 2) mogućnost
kućanstva da si svi članovi priušte tjedan dana godišnjeg odmora izvan
kuće, 3) mogućnost kućanstva da si priušti obrok koji sadrži meso,
piletinu, ribu ili vegetarijanski ekvivalent svaki drugi dan, 4) mogućnost
kućanstva da podmiri neočekivani financijski trošak od 2 000 kuna bez da se
dodatno zadužuje, 5) nemogućnost kućanstva da si priušti telefon 6)
nemogućnost kućanstva da si priušti TV u boji, 7) nemogućnost kućanstva da
si priušti automobil, 9) mogućnost kućanstva da si priušti adekvatno
grijanje u najhladnijim mjesecima.
|
|
Material deprivation rate presents the percentage of persons
who lives in households that cannot afford at least three of nine material
deprivation items due to the lack of financial resources. The material
deprivation items concerned are the following: 1) arrears on mortgage or
rent payments, utility bills, hire purchase instalments or other loan payments,
2) capacity to afford paying for one week's annual holiday away from home,
3) capacity to afford a meal with meat, chicken, fish or vegetarian
equivalent every second day, 4) capacity to face unexpected financial
expenses of 2 000 kuna without any new debt, 5) household cannot afford a
telephone, 6) household cannot afford a colour TV, 7) household cannot
afford a washing machine, 8) household cannot afford a car, 9) ability of
the household to pay for keeping its home adequately warm during the coldest
months.
|
|
|
|
Nacrt i
veličina uzorka
|
|
Design
and sample size
|
|
|
|
Anketa
o dohotku stanovništva jest istraživanje na panelnom uzorku slučajno
izabranih privatnih kućanstava. Panelni uzorak podrazumijeva da izabrana
kućanstva ostaju u uzorku četiri uzastopne godine te se tako ponovno
anketiraju.
|
|
The SILC
survey is a panel sample survey of randomly chosen private households. The
panel sample implies that selected households stayed in the sample for four
consecutive years and that they are repeatedly interviewed.
|
|
|
|
U 2010.
okvir za izbor uzorka stanova nastanjenih privatnim kućanstvima temeljio se
na podacima Popisa stanovništva, kućanstava i stanova 2001. Uzorak je
slučajan – stratificiran s obzirom na prostornu jedinicu za statistiku 2.
razine i tip općine (grad, općina) i izabran u dvije etape. U prvoj etapi
izabrana su 684 segmenta (segmenti su skupine susjednih popisnih krugova).
U drugoj etapi u svakome izabranom segmentu izabrano je 10 stanova
nastanjenih privatnim kućanstvima.
|
|
The sample frame used in 2010 for the
selection of dwellings occupied by private households was based on the 2001
Census data. The sample is a random one – stratified in relation to
a statistical spatial unit at level 2 and to a type of municipality (town,
municipality). It
was selected in two stages. In the first one, there were 684 segments
selected (segments are groups of neighbouring enumeration areas). In the
second one, 10 dwellings, occupied by private households, were selected
from each of selected segments.
|
|
|
|
Ukupni
uzorak činilo je 6 840 stanova koji su podijeljeni u četiri nezavisna i
nepreklapajuća poduzorka tzv. rotacijske grupe jednake po veličini i
dizajnu uzorka koji reprezentiraju cijelu populaciju. Iz godine u godinu
poduzorci se rotiraju na način da tri poduzorka ostaju u daljnjem
istraživanju, a jedan se ispušta i zamjenjuje novoizabranim poduzorkom.
|
|
The total sample
consisted of 6 840 dwellings divided into four independent and not
overlapping subsamples, the so-called rotational groups, equal in size and
sample design, which represented the whole population. The rotational
groups rotates year by year in a way that three of the subsamples stayed in
the survey, while one is left out and replaced with newly selected
subsample.
|
|
|
|
U
svakome nastanjem stanu, izabranom u uzorak za 2010., anketirana su sva
privatna kućanstva. Uspješno su anketirana 3 703 kućanstva, a stopa
odgovora na razini kućanstva iznosila je 61,8%.
|
|
All private households in each
dwelling selected for 2010 and inhabited were interviewed. There were 3 703
private households successfully interviewed. The response rate at the household level was 61.8%.
|
|
|
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
ADS
APK
EU
Eurostat
i sl.
OECD
RH
tj.
tzv.
|
Anketa
o dohotku stanovništva
Anketa
o potrošnji kućanstava
Europska
unija
Statistički
ured Europske unije
i
slično
Organizacija
za europsku suradnju i razvoj
Republika
Hrvatska
to jest
takozvani
|
|
CAPI
etc.
EU
Eurostat
HBS
OECD
SILC
|
computer-assisted
personal interviewing
and so
on (from Latin: et cetera)
European
Union
Statistical Office
of the European Communities
Household
Budget Survey
Organization for
Economic Co-operation and Development
Survey
on Income and Living Conditions
|
|
|
|
|
|
Znakovi
|
|
Symbols
|
|
|
|
.
|
ne
raspolaže se podatkom
|
|
.
|
data not
availabe
|
( )
|
nepouzdan
podatak
|
|
( )
|
unreliable
data
|
|
|
|
|
|
|
|
Izdaje i
tiska Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p.
80.
Published and printed by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb,
Ilica 3, P. O. B. 80
Telefon/ Phone:
+385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Odgovara
ravnatelj dr. sc. Ivan Kovač.
Person responsible: Dr. Ivan Kovač, Ph.D., Director
General
Priredile:
Vesna Lipavić i Andreja Pajtak
Prepared
by: Vesna Lipavić and Andreja Pajtak
|
MOLIMO KORISNIKE DA
PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.
USERS
ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE
|
|
Naklada:
115 primjeraka
115
copies printed
Obavijesti
daje Odjel informacija.
Information
is available at the Information Department.
Telefon/ Phone:
+385 (0) 1 4806-138, 4806-154, 4811-212
Pretplata
publikacija/ Subscription: +385 (0) 1 4814-791
Telefaks/ Fax:
+385 (0) 1 4806-148, 4806-199
Elektronička
pošta/
E-mail: stat.info@dzs.hr
Internetske
stranice/
Web site: http://www.dzs.hr
Podaci iz
ovog priopćenja objavljuju se i na internetu.
First Release data are also published on the
Internet.
|