
GODINA/ YEAR: XLIX. ZAGREB,
22. VELJAČE 2013./ 22 FEBRUARY, 2013 BROJ/
NUMBER: 4.3.7/4.
KONGRESI I OSTALI
POSLOVNI SKUPOVI
u razdoblju od listopada do prosinca 2012.
CONGRESSES AND OTHER
BUSINESS MEETINGS
October – December 2012
U
razdoblju od listopada do prosinca 2012. u Republici Hrvatskoj održano je 2
087 poslovnih skupova. Ukupan broj dana trajanja svih poslovnih skupova u
tom razdoblju iznosio je 3 839. Prosječno je svaki skup trajao dva dana. Na
poslovnim skupovima bio je 162 331 sudionik.
|
|
In the
period from October to December 2012, there were 2 087 business meetings
held in the Republic of Croatia. The total number of days at business
meetings was 3 839. Each meeting was held two days on the average. Business
meetings were attended by 162 331 participants.
|
|
|
|
Prema stručnom
organizatoru, 63,2% poslovnih skupova organizirale su korporacije i tvrtke,
a 36,8% poslovnih skupova organizirale su udruge i institucije.
|
|
By
professional organizer, 63.2% of business meetings were organized by
corporations and companies and 36.8% by associations and institutions.
|
|
|
|
Prema
vrsti, najveći udio u strukturi poslovnih skupova imaju poslovni sastanci
(52,1%) te kongresi/konferencije (42,9%).
|
|
According
to types, the most meetings, 52.1% of them, were business meetings and 42.9%
were congresses/conferences.
|
|
|
|
Prema
sudionicima, 79,8% poslovnih skupova bili su nacionalni, a 20,2%
međunarodni.
|
|
According
to the participants, there were 79.8% of national and 20.2% of
international business meetings.
|
1. POSLOVNI SUBJEKTI U KOJIMA SU
ODRŽANI POSLOVNI SKUPOVI U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.
BUSINESS
ENTITIES IN WHICH BUSINESS MEETINGS WERE HELD, OCTOBER – DECEMBER 2012
|
Poslovni
subjekti
Business entities
|
Dvorane
Halls
|
Sjedala
Seats
|
|
|
|
|
Hoteli
Hotels
|
103
|
397
|
42
833
|
Ostali
smještajni objekti1)
Other accommodation facilities1)
|
5
|
12
|
770
|
Sveučilišta,
velesajam, kulturne ustanove i kongresni centri
Universities, fair, cultural institutions and convention centres
|
9
|
97
|
17
416
|
Ukupno
Total
|
117
|
506
|
61
019
|
1) Turistička naselja i turistički apartmani
1) Tourist resorts and tourist apartments.
2. POSLOVNI SKUPOVI PREMA VRSTAMA
OBJEKATA U KOJIMA SU ODRŽANI U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.
BUSINESS
MEETINGS, BY TYPES OF FACILITIES IN WHICH THEY WERE HELD, OCTOBER – DECEMBER
2012
|
Poslovni
skupovi
Business
meetings
|
|
ukupno
Total
|
jednodnevni
One-day
|
višednevni
Multi-day
|
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoteli
Hotels
|
1
913
|
3
545
|
127
663
|
1
135
|
1
135
|
67
158
|
778
|
2
410
|
60
505
|
Ostali
smještajni objekti1)
Other accommodation facilities1)
|
24
|
48
|
1
005
|
10
|
10
|
357
|
14
|
38
|
648
|
Sveučilišta,
velesajam, kulturne ustanove i kongresni centri
Universities, fair, cultural institutions and convention centres
|
150
|
246
|
33
663
|
116
|
116
|
16
781
|
34
|
130
|
16
882
|
Ukupno
Total
|
2 087
|
3 839
|
162 331
|
1 261
|
1 261
|
84 296
|
826
|
2 578
|
78 035
|
1) Turistička naselja i turistički apartmani
1) Tourist resorts and tourist apartments.
3. POSLOVNI SKUPOVI PREMA STRUČNOM
ORGANIZATORU U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA
2012.
BUSINESS
MEETINGS, BY PROFESSIONAL ORGANISER, OCTOBER
– DECEMBER 2012
|
Poslovni
skupovi
Business
meetings
|
ukupno
Total
|
jednodnevni
One-day
|
višednevni
Multi-day
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poslovni
skupovi korporacija/tvrtki
Business meetings of corporations/companies
|
1 320
|
2 316
|
90 325
|
848
|
848
|
50 974
|
472
|
1 468
|
39 351
|
Poslovni
skupovi udruga/institucija
Business meetings of associations/institutions
|
767
|
1 523
|
72 006
|
413
|
413
|
33 322
|
354
|
1 110
|
38 684
|
Ukupno
Total
|
2 087
|
3 839
|
162 331
|
1 261
|
1 261
|
84 296
|
826
|
2 578
|
78 035
|

4. POSLOVNI SKUPOVI PREMA VRSTAMA U RAZDOBLJU
OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.
BUSINESS
MEETINGS, BY TYPES, OCTOBER – DECEMBER 2012
|
Poslovni
skupovi
Business
meetings
|
|
ukupno
Total
|
jednodnevni
One-day
|
višednevni
Multi-day
|
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kongres/konferencija
Congress/conference
|
895
|
1 926
|
90 758
|
444
|
444
|
40 842
|
451
|
1 482
|
49 916
|
Poslovni
sastanak
Business meeting
|
1 088
|
1 636
|
61 412
|
785
|
785
|
39 258
|
303
|
851
|
22 154
|
Poticajno
(insentiv) putovanje
Incentive travel
|
32
|
105
|
4 039
|
3
|
3
|
440
|
29
|
102
|
3 599
|
Team
building
Team building
|
72
|
172
|
6 122
|
29
|
29
|
3 756
|
43
|
143
|
2 366
|
Ukupno
Total
|
2 087
|
3 839
|
162 331
|
1 261
|
1 261
|
84 296
|
826
|
2 578
|
78 035
|
5. POSLOVNI SKUPOVI PREMA SUDIONICIMA U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.
BUSINESS
MEETINGS, BY PARTICIPANTS, OCTOBER –
DECEMBER 2012
|
Poslovni
skupovi
Business
meetings
|
ukupno
Total
|
jednodnevni
One-day
|
višednevni
Multi-day
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
poslovni
skupovi
Business
meetings
|
dani
trajanja
skupova
Number
of days
at meeting
|
sudionici
Participants
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nacionalni
National
|
1 665
|
2 635
|
122 346
|
1 122
|
1 122
|
74 981
|
543
|
1 513
|
47 365
|
Međunarodni
International
|
422
|
1 204
|
39 985
|
139
|
139
|
9 315
|
283
|
1 065
|
30 670
|
Ukupno
Total
|
2 087
|
3 839
|
162 331
|
1 261
|
1 261
|
84 296
|
826
|
2 578
|
78 035
|

METODOLOŠKA OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES ON METHODOLOGY
|
|
|
|
Izvor
podataka
|
|
Data
sources
|
|
|
|
Izvor podataka jest mjesečni Izvještaj o poslovnom
skupu (obrazac TU-23).
|
|
The data source is the monthly Report on Business
Meeting (TU-23 form).
|
|
|
|
Obuhvat
i usporedivost
|
|
Coverage
and comparability
|
|
|
|
Istraživanjem
su obuhvaćeni svi poslovni subjekti (ugostiteljski objekti, sveučilišta,
velesajam, kulturne ustanove i kongresne centre ) u kojima se održavaju
poslovni skupovi, poticajna (insentiv) putovanja i programi team
buildinga.
|
|
The
survey covers all business entities in which business meetings, incentive
travels and team building programmes (hotel and restaurant facilities,
universities, fair, cultural institutions and convention centres) are held.
|
|
|
|
Do
2012. istraživanjem su bili obuhvaćeni svi održani poslovni skupovi u
kojima su sudionici ostvarili barem jedno noćenje te svi poslovni skupovi
bez noćenja s 20 i više sudionika. Izvještajem o poslovnom skupu (obrazac
TU-23) pratila su se sljedeća obilježja: naziv poslovnog skupa, vrsta
poslovnog skupa, vrsta objekta u kojem se poslovni skup održava, datum otvaranja
poslovnog skupa, datum zatvaranja poslovnog skupa, dani trajanja poslovnog
skupa, stručni organizator poslovnog skupa, broj sudionika poslovnog skupa
(domaćih i stranih), noćenja sudionika poslovnog skupa, promet od poslovnog
skupa te ekstra potrošnja.
|
|
Until
2012, the survey covered all
business meetings with at least one realised overnight and all
business meetings without realised overnights attended by 20 or more
participants. The Report on Business
Meeting (TU-23 form) monitored the following characteristics: the title of a business meeting,
the type of business meeting,
the type of facility in which the
business meeting was held,
the opening date of a business
meeting, the closing date of a business meeting, the number of days at
a business meeting, a professional
organiser of a business meeting, the number of participants in a business meeting (domestic and foreign), overnights of business meeting participants, the turnover of the business meeting and extra spending.
|
|
|
|
U 2012.
promijenjena je metodologija obuhvata i obilježja poslovnih skupova.
Istraživanjem su obuhvaćeni svi održani poslovni skupovi s 10 i više
sudionika. Izvještajem o poslovnom skupu (obrazac TU-23) prate se sljedeća
obilježja: naziv poslovnog skupa, datum otvaranja poslovnog skupa, datum
zatvaranja poslovnog skupa, poslovni skupovi prema stručnom organizatoru
(poslovni skupovi korporacija/tvrtki, poslovni skupovi udruga/institucija),
poslovni skupovi prema vrsti (poslovni sastanak, kongres/konferencija,
insentiv, team building), poslovni skupovi prema sudionicima (nacionalni,
međunarodni) te broj sudionika poslovnog skupa.
|
|
In 2012, the methodology
of the coverage and characteristics of business meetings changed. The survey covers all held business
meetings with 10 or more participants.
The Report on Business Meeting
(TU-23 form) monitors the following characteristics: the title of a business meeting,
the opening date of a business
meeting, the closing date of a
business meeting, business meetings by professional
organiser (business meeting organised by corporations/companies, business meetings
organised by associations/institutions),
business meetings by type (business meeting, congress/conference,
incentive, team building), business meetings
by participants (national,
international) and the number of
participants at a business meeting.
|
|
|
|
Zbog
spomenutih promjena u metodologiji podaci za 2012. nisu usporedivi s
podacima za 2011.
|
|
Because of these changes in methodology, data for
2012 are not comparable
with those for 2011.
|
|
|
|
Budući
da sve izvještajne jedinice još nisu uspostavile evidencije praćenja
poslovnih skupova, obuhvat u ovom istraživanju nije potpun.
|
|
Due to
the fact that not all of reporting units have established their registers
of business meetings, the coverage in this survey is not full yet.
|
|
|
|
Definicije
|
|
Definitions
|
|
|
|
Stručni
organizatori poslovnih skupova jesu domaće i strane
korporacije/tvrtke kojima je cilj ostvarivanje dobiti (trgovačka društva –
dioničko društvo, društvo s ograničenom odgovornošću, javno trgovačko
društvo, komanditno društvo) te neprofitne udruge/institucije (međunarodne
vladine organizacije (npr. UN, EU, Efta, OECD, NATO), međunarodne nevladine
organizacije, Vlada Republike Hrvatske, tijela državne uprave, jedinice
lokalne i područne (regionalne) samouprave, sveučilišta, znanstvene
institucije, politička tijela, centri za istraživanja, akademije, strukovne
udruge, sportske udruge te ostale domaće i strane neprofitne
udruge/institucije).
|
|
Professional organisers of business meetings or incentive
travels are domestic and
foreign corporations/companies aimed at making a profit (companies – joint stock
company, limited liability company, general partnership, limited partnership)
and non-profit organisations/institutions,
such as: international governmental organisations (e.g. UN, EU, EFTA, OECD,
NATO), international NGOs, the Government of the Republic of Croatia,
government administration bodies, units of local and regional
administration, universities, scientific institutions, political bodies,
research centres, academies, professional associations, sports associations
and other national and international non-profit organisations/institutions).
|
|
|
|
Kongresi/konferencije jesu
poslovni skupovi na kojima sudionici iz različitih područja na određenome
mjestu raspravljaju o određenoj temi. Mogu se održavati redovito
(polugodišnje, godišnje ili višegodišnje) ili ad hoc (održe se samo
jedanput i ne ponavljaju se više). Kongresi, u većini slučajeva, traju
nekoliko dana i sadrže nekoliko simultanih sekcija. Konferencije su obično
ograničenog trajanja i imaju specifične ciljeve i zadatke.
|
|
Congresses/conferences
are
meetings in which participants
coming from different places meet in
order to discuss things on a particular
topic in a particular place. They can take place on a
regular basis (semi-annually, annually or perennially) or ad hoc (held
only once and not repeated any more). Congresses,
in most cases, last for several days
and have several simultaneous
sessions. Conferences are usually of
limited duration and have
specific goals and tasks.
|
|
|
|
Poslovni
sastanci jesu poslovno orijentirani skupovi na kojima
sudionici predstavljaju istu kompaniju, korporacijsku grupu, joint-venture
ili odnos klijenta/osiguravatelja s orijentacijom prema poboljšanju ili
ostvarenju poslovanja u različitim uvjetima.
|
|
Business
meetings are business-oriented meetings in which
participants represent the same company, corporate group, joint venture, or
client/provider relation oriented towards the improvement or realisation
of business under various conditions.
|
|
|
|
Poticajna
(insentiv) putovanja jesu instrumenti marketinga kojima je
cilj stimulacija uposlenika pojedine korporacije i unapređenje poslovanja
korporacije. Poticajna (insentiv) putovanja jesu nagradna stimulirajuća
putovanja za najbolje zaposlenike pojedine korporacije. Zamijenila su
klasična nagrađivanja koja su se očitovala u novčanim nagradama i slično.
Tvrtke mogu zahvaliti svojm klijentima, motivirati ili nagrađivati svoje
zaposlenike za njihovu odanost i trud uložen za uspješnost kompanije tako
da ih povedu na lijepa poticajna (insentiv) putovanja. Poticajni (insentiv)
programi obuhvaćaju: golf, jedrenje, rafting, letenje balonom,
streličarstvo, vožnju biciklima, paint ball, safari terenskim
vozilima itd. Poticajna putovanja mogu biti nacionalna ili internacionalna,
organizirana za manje ili veće skupine i mogu biti dio motivacijskog
programa.
|
|
Incentive
travel is a marketing method aimed at stimulating the
employees of a certain corporation and improving the corporation’s
functioning. Incentive travel is a stimulating travel given as an award to
the best employees of a certain corporation. It has replaced a classic
stimulating money award etc. The firms may express gratitude to their
clients, motivate or reward their employees for their loyalty and hard work
invested in the firm’s efficiency by taking them to a nice incentive
travel. Incentive programmes may include: golfing, sailing, rafting,
ballooning, archery, cycling, paintball, ATV safari etc. Incentive travel can be national or
international, organised for smaller or larger
groups and can be a part of a
motivational programme.
|
|
|
|
Programi
team buildinga (motivacijski program i izgradnja
timova) jesu posebna vrsta poticajnih putovanja, istodobno aktivnih odmora,
koji se organiziraju za zaposlene u pojedinim tvrtkama i ustanovama radi
poticanja kolektivnog duha, vježbanja koordinacije i drugih poticaja.
|
|
Team
building programme (motivational programme and team
building) is a special type of incentive travel and, at the same time, an
active relaxation, organised by agencies for employees of certain firms and
institutions with the aim of boosting the team spirit, practicing
coordination and offering other incentives.
|
|
|
|
Nacionalni
poslovni skup jest svaki poslovni skup u kojem
su 80% sudionika i više državljani Republike Hrvatske.
|
|
National business meeting is every business meeting in which 80% or more of participants are Croatian citizens.
|
|
|
|
Međunarodni
poslovni skup je poslovni skup
u kojem su 20% sudionika i više strani državljani.
|
|
International business meeting is a business meeting in which 20% or more participants
are foreign citizens.
|
|
|
|
|
|
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
|
Efta
|
Europsko
udruženje za slobodnu trgovinu
|
|
ATV
|
all-terrain
vehicle
|
EU
|
Europska
unija
|
|
EFTA
|
European
Free Trade Association
|
itd.
|
i tako
dalje
|
|
e.g.
|
for
example (from Latin: exempli gratia)
|
NATO
|
Sjevernoatlantski
savez
|
|
etc.
|
and so
on (from Latin: et cetera)
|
npr.
|
na
primjer
|
|
EU
|
European
Union
|
OECD
|
Organizacija
za ekonomsku suradnju i razvoj
|
|
incl.
|
including
|
PDV
|
porez
na dodanu vrijednost
|
|
NATO
|
North Atlantic Treaty
Organisation
|
UN
|
Ujedinjeni
narodi
|
|
NGO
|
non-government
organisation
|
|
|
|
VAT
|
value
added tax
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Znakovi
|
|
Symbols
|
|
|
|
- nema
pojave
|
|
- no occurrence
|
|
|
|
|
|
|
Izdaje i
tiska Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p.
80.
Published
and printed by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B.
80
Telefon/ Phone:
+385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Odgovara
ravnatelj doc. dr. sc. Ivan Kovač.
Person
responsible: Assistant Professor Ivan Kovač, Ph.D., Director General
Priredile:
Ivana Brozović i Marijana Kožul
Prepared
by: Ivana Brozović and Marijana Kožul
|
MOLIMO KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU
IZVOR.
USERS
ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE
|
|
Naklada:
45 primjeraka
45 copies
printed
Obavijesti
daje Odjel informacija.
Information
is available at the Information Department.
Telefon/ Phone:
+385 (0) 1 4806-138, 4806-154, 4811-212
Pretplata
publikacija/ Subscription: +385 (0) 1 4814-791
Telefaks/ Fax:
+385 (0) 1 4806-148, 4806-199
Elektronička
pošta/
E-mail: stat.info@dzs.hr
Internetske
stranice/
Web site: http://www.dzs.hr
Podaci iz
ovog priopćenja objavljuju se i na internetu.
First
Release data are also published on the Internet.
|