Crno-linija

 

GODINA/ YEAR: XLIX.                                    ZAGREB, 22. VELJAČE 2013./ 22 FEBRUARY, 2013                               BROJ/ NUMBER: 4.3.7/4.

 

CODEN POPCEA        ISSN 1330-0350

 

 

 

KONGRESI I OSTALI POSLOVNI SKUPOVI
u razdoblju od listopada do prosinca 2012.

 

CONGRESSES AND OTHER BUSINESS MEETINGS
October – December 2012

 

 

 

U razdoblju od listopada do prosinca 2012. u Republici Hrvatskoj održano je 2 087 poslovnih skupova. Ukupan broj dana trajanja svih poslovnih skupova u tom razdoblju iznosio je 3 839. Prosječno je svaki skup trajao dva dana. Na poslovnim skupovima bio je 162 331 sudionik.

 

In the period from October to December 2012, there were 2 087 business meetings held in the Republic of Croatia. The total number of days at business meetings was 3 839. Each meeting was held two days on the average. Business meetings were attended by 162 331 participants.

 

 

 

Prema stručnom organizatoru, 63,2% poslovnih skupova organizirale su korporacije i tvrtke, a 36,8% poslovnih skupova organizirale su udruge i institucije.

 

By professional organizer, 63.2% of business meetings were organized by corporations and companies and 36.8% by associations and institutions.

 

 

 

Prema vrsti, najveći udio u strukturi poslovnih skupova imaju poslovni sastanci (52,1%) te kongresi/konferencije (42,9%).

 

According to types, the most meetings, 52.1% of them, were business meetings and 42.9% were congresses/conferences.

 

 

 

Prema sudionicima, 79,8% poslovnih skupova bili su nacionalni, a 20,2% međunarodni.

 

According to the participants, there were 79.8% of national and 20.2% of international business meetings.

 

 

 

1.   POSLOVNI SUBJEKTI U KOJIMA SU ODRŽANI POSLOVNI SKUPOVI U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.

      BUSINESS ENTITIES IN WHICH BUSINESS MEETINGS WERE HELD, OCTOBER – DECEMBER 2012

 

Poslovni subjekti
Business entities

Dvorane
Halls

Sjedala
Seats

 

 

 

 

Hoteli
Hotels

103

397

42 833

Ostali smještajni objekti1)
Other accommodation facilities1)

5

12

770

Sveučilišta, velesajam, kulturne ustanove i kongresni centri
Universities, fair, cultural institutions and convention centres

9

97

17 416

Ukupno
Total

117

506

61 019

 

 

1)   Turistička naselja i turistički apartmani

1)   Tourist resorts and tourist apartments.

 

 

 

2.   POSLOVNI SKUPOVI PREMA VRSTAMA OBJEKATA U KOJIMA SU ODRŽANI U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.

      BUSINESS MEETINGS, BY TYPES OF FACILITIES IN WHICH THEY WERE HELD, OCTOBER – DECEMBER 2012

Poslovni skupovi
Business meetings

ukupno
Total

jednodnevni
One-day

višednevni
Multi-day

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

Hoteli
Hotels

1 913

3 545

127 663

1 135

1 135

67 158

778

2 410

60 505

Ostali smještajni objekti1)
Other accommodation facilities1)

24

48

1 005

10

10

357

14

38

648

Sveučilišta, velesajam, kulturne ustanove i kongresni centri
Universities, fair, cultural institutions and convention centres

150

246

33 663

116

116

16 781

34

130

16 882

Ukupno
Total

2 087

3 839

162 331

1 261

1 261

84 296

826

2 578

78 035

 

1)   Turistička naselja i turistički apartmani

1)   Tourist resorts and tourist apartments.

 

 

 

3.   POSLOVNI SKUPOVI PREMA STRUČNOM ORGANIZATORU U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.

      BUSINESS MEETINGS, BY PROFESSIONAL ORGANISER, OCTOBER – DECEMBER 2012

 

Poslovni skupovi
Business meetings

ukupno
Total

jednodnevni
One-day

višednevni
Multi-day

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

Poslovni skupovi korporacija/tvrtki
Business meetings of corporations/companies

1 320

2 316

90 325

848

848

50 974

472

1 468

39 351

Poslovni skupovi udruga/institucija
Business meetings of associations/institutions

767

1 523

72 006

413

413

33 322

354

1 110

38 684

Ukupno
Total

2 087

3 839

162 331

1 261

1 261

84 296

826

2 578

78 035

 

 

 

 

 

4.   POSLOVNI SKUPOVI PREMA VRSTAMA U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.

      BUSINESS MEETINGS, BY TYPES, OCTOBER – DECEMBER 2012

Poslovni skupovi
Business meetings

ukupno
Total

jednodnevni
One-day

višednevni
Multi-day

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

Kongres/konferencija
Congress/conference

895

1 926

90 758

444

444

40 842

451

1 482

49 916

Poslovni sastanak
Business meeting

1 088

1 636

61 412

785

785

39 258

303

851

22 154

Poticajno (insentiv) putovanje
Incentive travel

32

105

4 039

3

3

440

29

102

3 599

Team building
Team building

72

172

6 122

29

29

3 756

43

143

2 366

Ukupno
Total

2 087

3 839

162 331

1 261

1 261

84 296

826

2 578

78 035

 

 

 

5.   POSLOVNI SKUPOVI PREMA SUDIONICIMA U RAZDOBLJU OD LISTOPADA DO PROSINCA 2012.

      BUSINESS MEETINGS, BY PARTICIPANTS, OCTOBER – DECEMBER 2012

 

Poslovni skupovi
Business meetings

ukupno
Total

jednodnevni
One-day

višednevni
Multi-day

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

poslovni
skupovi
Business
meetings

dani trajanja
skupova
Number
of days
at meeting

sudionici
Participants

Nacionalni
National

1 665

2 635

122 346

1 122

1 122

74 981

543

1 513

47 365

Međunarodni
International

422

1 204

39 985

139

139

9 315

283

1 065

30 670

Ukupno
Total

2 087

3 839

162 331

1 261

1 261

84 296

826

2 578

78 035

 

 

 

 

 

 

METODOLOŠKA OBJAŠNJENJA

 

NOTES ON METHODOLOGY

 

 

 

Izvor podataka

 

Data sources

 

 

 

Izvor podataka jest mjesečni Izvještaj o poslovnom skupu (obrazac TU-23).

 

The data source is the monthly Report on Business Meeting (TU-23 form).

 

 

 

Obuhvat i usporedivost

 

Coverage and comparability

 

 

 

Istraživanjem su obuhvaćeni svi poslovni subjekti (ugostiteljski objekti, sveučilišta, velesajam, kulturne ustanove i kongresne centre ) u kojima se održavaju poslovni skupovi, poticajna (insentiv) putovanja i programi team buildinga.

 

The survey covers all business entities in which business meetings, incentive travels and team building programmes (hotel and restaurant facilities, universities, fair, cultural institutions and convention centres) are held.

 

 

 

Do 2012. istraživanjem su bili obuhvaćeni svi održani poslovni skupovi u kojima su sudionici ostvarili barem jedno noćenje te svi poslovni skupovi bez noćenja s 20 i više sudionika. Izvještajem o poslovnom skupu (obrazac TU-23) pratila su se sljedeća obilježja: naziv poslovnog skupa, vrsta poslovnog skupa, vrsta objekta u kojem se poslovni skup održava, datum otvaranja poslovnog skupa, datum zatvaranja poslovnog skupa, dani trajanja poslovnog skupa, stručni organizator poslovnog skupa, broj sudionika poslovnog skupa (domaćih i stranih), noćenja sudionika poslovnog skupa, promet od poslovnog skupa te ekstra potrošnja.

 

Until 2012, the survey covered all business meetings with at least one realised overnight and all business meetings without realised overnights attended by 20 or more participants. The Report on Business Meeting (TU-23 form) monitored the following characteristics: the title of  a business meeting, the type of business meeting, the type of facility in which the business meeting was held, the opening date of a business meeting, the closing date of a business meeting, the number of days at a business meeting, a professional organiser of a business meeting, the number of participants in a business meeting (domestic and foreign), overnights of business meeting participants, the turnover of the business meeting and extra spending.

 

 

 

U 2012. promijenjena je metodologija obuhvata i obilježja poslovnih skupova. Istraživanjem su obuhvaćeni svi održani poslovni skupovi s 10 i više sudionika. Izvještajem o poslovnom skupu (obrazac TU-23) prate se sljedeća obilježja: naziv poslovnog skupa, datum otvaranja poslovnog skupa, datum zatvaranja poslovnog skupa, poslovni skupovi prema stručnom organizatoru (poslovni skupovi korporacija/tvrtki, poslovni skupovi udruga/institucija), poslovni skupovi prema vrsti (poslovni sastanak, kongres/konferencija, insentiv, team building), poslovni skupovi prema sudionicima (nacionalni, međunarodni) te broj sudionika poslovnog skupa.

 

In 2012, the methodology of the coverage and characteristics of business meetings changed. The survey covers all held business meetings with 10 or more participants. The Report on Business Meeting (TU-23 form) monitors the following characteristics: the title of a business meeting, the opening date of a business meeting, the closing date of a business meeting, business meetings by professional organiser (business meeting organised by corporations/companies, business meetings organised by associations/institutions), business meetings by type (business meeting, congress/conference, incentive, team building), business meetings by participants (national, international) and the number of participants at a business meeting.

 

 

 

Zbog spomenutih promjena u metodologiji podaci za 2012. nisu usporedivi s podacima za 2011.

 

Because of these changes in methodology, data for 2012 are not comparable with those for 2011.

 

 

 

Budući da sve izvještajne jedinice još nisu uspostavile evidencije praćenja poslovnih skupova, obuhvat u ovom istraživanju nije potpun.

 

Due to the fact that not all of reporting units have established their registers of business meetings, the coverage in this survey is not full yet.

 

 

 

Definicije

 

Definitions

 

 

 

Stručni organizatori poslovnih skupova jesu domaće i strane korporacije/tvrtke kojima je cilj ostvarivanje dobiti (trgovačka društva – dioničko društvo, društvo s ograničenom odgovornošću, javno trgovačko društvo, komanditno društvo) te neprofitne udruge/institucije (međunarodne vladine organizacije (npr. UN, EU, Efta, OECD, NATO), međunarodne nevladine organizacije, Vlada Republike Hrvatske, tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, sveučilišta, znanstvene institucije, politička tijela, centri za istraživanja, akademije, strukovne udruge, sportske udruge te ostale domaće i strane neprofitne udruge/institucije).

 

Professional organisers of business meetings or incentive travels are domestic and foreign corporations/companies aimed at making a profit (companies joint stock company, limited liability company, general partnership, limited partnership) and non-profit organisations/institutions, such as: international governmental organisations (e.g. UN, EU, EFTA, OECD, NATO), international NGOs, the Government of the Republic of Croatia, government administration bodies, units of local and regional administration, universities, scientific institutions, political bodies, research centres, academies, professional associations, sports associations and other national and international non-profit organisations/institutions).

 

 

 

Kongresi/konferencije jesu poslovni skupovi na kojima sudionici iz različitih područja na određenome mjestu raspravljaju o određenoj temi. Mogu se održavati redovito (polugodišnje, godišnje ili višegodišnje) ili ad hoc (održe se samo jedanput i ne ponavljaju se više). Kongresi, u većini slučajeva, traju nekoliko dana i sadrže nekoliko simultanih sekcija. Konferencije su obično ograničenog trajanja i imaju specifične ciljeve i zadatke.

 

Congresses/conferences are meetings in which participants coming from different places meet in order to discuss things on a particular topic in a particular place. They can take place on a regular basis (semi-annually, annually or perennially) or ad hoc (held only once and not repeated any more). Congresses, in most cases, last for several days and have several simultaneous sessions. Conferences are usually of limited duration and have specific goals and tasks.

 

 

 

Poslovni sastanci jesu poslovno orijentirani skupovi na kojima sudionici predstavljaju istu kompaniju, korporacijsku grupu, joint-venture ili odnos klijenta/osiguravatelja s orijentacijom prema poboljšanju ili ostvarenju poslovanja u različitim uvjetima.

 

Business meetings are business-oriented meetings in which participants represent the same company, corporate group, joint venture, or client/provider relation oriented towards the improvement or realisation of business under various conditions.

 

 

 

Poticajna (insentiv) putovanja jesu instrumenti marketinga kojima je cilj stimulacija uposlenika pojedine korporacije i unapređenje poslovanja korporacije. Poticajna (insentiv) putovanja jesu nagradna stimulirajuća putovanja za najbolje zaposlenike pojedine korporacije. Zamijenila su klasična nagrađivanja koja su se očitovala u novčanim nagradama i slično. Tvrtke mogu zahvaliti svojm klijentima, motivirati ili nagrađivati svoje zaposlenike za njihovu odanost i trud uložen za uspješnost kompanije tako da ih povedu na lijepa poticajna (insentiv) putovanja. Poticajni (insentiv) programi obuhvaćaju: golf, jedrenje, rafting, letenje balonom, streličarstvo, vožnju biciklima, paint ball, safari terenskim vozilima itd. Poticajna putovanja mogu biti nacionalna ili internacionalna, organizirana za manje ili veće skupine i mogu biti dio motivacijskog programa.

 

Incentive travel is a marketing method aimed at stimulating the employees of a certain corporation and improving the corporation’s functioning. Incentive travel is a stimulating travel given as an award to the best employees of a certain corporation. It has replaced a classic stimulating money award etc. The firms may express gratitude to their clients, motivate or reward their employees for their loyalty and hard work invested in the firm’s efficiency by taking them to a nice incentive travel. Incentive programmes may include: golfing, sailing, rafting, ballooning, archery, cycling, paintball, ATV safari etc. Incentive travel can be national or international, organised for smaller or larger groups and can be a part of a motivational programme.

 

 

 

Programi team buildinga (motivacijski program i izgradnja timova) jesu posebna vrsta poticajnih putovanja, istodobno aktivnih odmora, koji se organiziraju za zaposlene u pojedinim tvrtkama i ustanovama radi poticanja kolektivnog duha, vježbanja koordinacije i drugih poticaja.

 

Team building programme (motivational programme and team building) is a special type of incentive travel and, at the same time, an active relaxation, organised by agencies for employees of certain firms and institutions with the aim of boosting the team spirit, practicing coordination and offering other incentives.

 

 

 

Nacionalni poslovni skup jest svaki poslovni skup u kojem su 80% sudionika i više državljani Republike Hrvatske.

 

National business meeting is every business meeting in which 80% or more of participants are Croatian citizens.

 

 

 

Međunarodni poslovni skup je poslovni skup u kojem su 20% sudionika i više strani državljani.

 

International business meeting is a business meeting in which 20% or more participants are foreign citizens.

 

 

 

 

 

 

Kratice

 

Abbreviations

 

 

 

 

Efta

Europsko udruženje za slobodnu trgovinu

 

ATV

all-terrain vehicle

EU

Europska unija

 

EFTA

European Free Trade Association

itd.

i tako dalje

 

e.g.

for example (from Latin: exempli gratia)

NATO

Sjevernoatlantski savez

 

etc.

and so on (from Latin: et cetera)

npr.

na primjer

 

EU

European Union

OECD

Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj

 

incl.

including

PDV

porez na dodanu vrijednost

 

NATO

North Atlantic Treaty Organisation

UN

Ujedinjeni narodi

 

NGO

non-government organisation

 

 

 

VAT

value added tax

 

 

 

 

 

 

 

 

Znakovi

 

Symbols

 

 

 

-  nema pojave

 

-  no occurrence

 

 

 

 

 

 

Izdaje i tiska Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.

Published and printed by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80

Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666

Odgovara ravnatelj doc. dr. sc. Ivan Kovač.

Person responsible: Assistant Professor Ivan Kovač, Ph.D., Director General

Priredile: Ivana Brozović i Marijana Kožul

Prepared by: Ivana Brozović and Marijana Kožul

 

MOLIMO KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.

USERS ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE

 

 

Naklada: 45 primjeraka

45 copies printed

 

Obavijesti daje Odjel informacija.

Information is available at the Information Department.

 

Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-138, 4806-154, 4811-212

Pretplata publikacija/ Subscription: +385 (0) 1 4814-791

Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148, 4806-199

Elektronička pošta/ E-mail: stat.info@dzs.hr

Internetske stranice/ Web site: http://www.dzs.hr

 

Podaci iz ovog priopćenja objavljuju se i na internetu.

First Release data are also published on the Internet.