Description: Crno-linija

 

GODINA/ YEAR: L.                                           ZAGREB, 6. KOLOVOZA 2013./ 6 AUGUSTA, 2013                                  BROJ/ NUMBER: 12.1.4.

 

CODEN POPCEA        ISSN 1330-0350

 

 

INPUT-OUTPUT TABLICA ZA 2004.
TABLICE PONUDE I UPORABE ZA 2004. I 2005.

INPUT-OUTPUT TABLE FOR 2004
SUPPLY AND USE TABLES FOR 2004 AND 2005

 

 

Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske u ovom priopćenju objavljuje prvi put tablice ponude i uporabe i simetrične input-output tablice prema metodologiji Europske unije – Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA 95). Input-output okvir Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA 95) sastoji se od tri tipa tablica: tablica ponude i uporabe, tablica koja povezuje tablice ponude i uporabe sa sektorskim računima i simetrične input-output tablice.

 

The Croatian Bureau of Statistics of the Republic of Croatia presents for the first time in this release the supply and use tables and the symmetric input-output table according to the EU methodology – the European System of National and Regional Accounts (ESA 1995). The input-output framework of the European System of National and Regional Accounts (ESA 1995) consists of three types of tables: the supply and use tables, the tables linking the supply and use tables to the sector accounts and the symmetric input-output tables.

 

 

 

Tablice ponude i uporabe jesu matrice po djelatnostima i po proizvodima koje daju detaljnu sliku o: ponudi dobara i usluga iz domaće proizvodnje i uvoza, o uporabi dobara i usluga, za namjene intermedijarne potrošnje i za konačnu potrošnju (izdaci za finalnu potrošnju kućanstava, bruto investicije i izvoz), dodane vrijednosti i sastavnice dodane vrijednosti.

 

The supply and use tables are matrices by activities and by products that provide a detailed picture of the supply of goods and services from both domestic production and imports, the use of goods and services for intermediate consumption purposes and for the final use (the household final consumption expenditure, gross capital formation and exports), and the value added and its components.

 

 

 

Tablice ponude i uporabe također omogućuju detaljne analize procesa proizvodnje i dohotka ostvarenog tom proizvodnjom, daju okvir za provjere statističkih tokova dobra i usluga te okvir za osiguranje dosljednosti upotrijebljenih definicija i klasifikacija.

 

The supply and use tables also provide a detailed analysis of the process of production and the income generated by that production, the framework for checking the consistency of statistics on flows of goods and services and the framework for ensuring a consistency of the definitions and classifications used.

 

 

 

Prva (eksperimentalna) input-output tablica za hrvatsko gospodarstvo izrađena je 1983. za 1978. Nakon toga izrađene su input-output tablice hrvatskoga gospodarstva za 1983. i 1987. Državni zavod zavod za statistiku izradio je 1999. u sklopu internih metodoloških materijala eksperimentalni model tablica ponude i uporabe za 1997. U procesu pridruživanja Europskoj uniji i usklađivanju metodologija s Europskim sustavom nacionalnih i regionalnih računa – ESA 95 – izrađene su prve eksperimentalne tablice ponude i tablica uporabe za 2004. Državni zavod za statistiku 2009. je proveo istraživanje o intermedijarnoj potrošnji uslužnih djelatnosti čiji su podaci upotrijebljeni za sastavljanje konačnih tablica ponude i uporabe za 2004. i 2005. Tablice su izračunane potkraj 2011. u suradnji s Ekonomskim institutom iz Zagreba. Tablice ponude i uporabe u ovom priopćenju odnose se na 2004. i 2005. Simetrične input-output tablice tipa proizvod-proizvod izračunane su za 2004.

 

The first (experimental) input-output table on the Croatian economy was calculated in 1983 for 1978. After that, similar input-output tables on the Croatian economy were calculated for 1983 and 1987. The Croatian Bureau of Statistics calculated in 1999 the experimental model of supply and use tables for 1997 within the internal methodological material. The first experimental supply and use tables for 2004 were calculated during the process of the accession to the European Union and the methodological harmonisation with the European System of National and Regional Accounts – ESA 1995. In 2009, the Croatian Bureau of Statistics conducted a survey on intermediate consumption for activities involved in service activities, the data of which were used for finalising the supply and use tables for 2004 and 2005. The tables were calculated at the end of 2011 in co-operation with the Zagreb Economic Institute. The supply and use tables presented in this release relate to 2004 and 2005. Symmetric product-by-product input-output tables were calculated for 2004.

 

 

 

Tablice ponude i uporabe i simetrične input-output tablice u Excel-formatu pripremljene su na razini 60 odjeljaka djelatnosti prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, verzija 2002 – NKD 2002. (u stupcima) koja sadržajno i strukturno u potpunosti odgovara klasifikaciji NACE Rev.1.1. (Statistička klasifikacija ekonomskih djelatnosti u Europskoj zajednici) i na razini 60 odjeljaka proizvoda Klasifikacije proizvoda po djelatnostima Republike Hrvatske 2002. KPD 2002.

 

 

 

The Excel supply and use tables and symmetric input-output tables in excel format are prepared at the 60 activity-division level according to the National Classification of Activities – NKD 2002. (in the columns), which corresponds in its content and structure to the Statistical Classification of Economic Activities in the European Community, NACE Rev. 1.1 and at the 60 product-division level according to the Classification of Products by Activities in the Republic of Croatia – KPD 2002.

Podatke iz ovog priopćenja možete preuzeti na www.dzs.hr.

 

Ovdje možete preuzeti tablice iz ovog priopćenja u excel formatu.

 

Ovdje možete preuzeti metodološka objašnjenja iz ovog priopćenja.

 

 

Data from this release can be downloaded at www.dzs.hr.

 

Excel tables from this Release can be downloaded here.

 

Notes on methodology from this Release can be downloaded here.

 

 

1.   TABLICA PONUDE U BAZIČNIM CIJENAMA UKLJUČUJUĆI TRANSFORMACIJU U KUPOVNE CIJENE U 2004., TEKUĆE CIJENE

      SUPPLY TABLE, AT BASIC PRICES, INCLUDING TRANSFORMATION INTO PURCHASERS' PRICES, 2004, CURRENT PRICE

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Proizvodnja po djelatnostima, bazične cijene (NKD 2002.)

Output of industries, at basic prices (NKD 2002.)

Ukupna
domaća
ponuda

Total
domestic
supply

Uvoz (cif)

Imports (CIF)

Ukupna
ponuda po
proizvodima,
bazične cijene

Total supply
by products,
at basic prices

Trgovačke i
transportne
marže

Trade and
transport
margin

Porezi manje
subvencije
na proizvode

Taxes less
subsidies on
products

Ukupna
ponuda po
proizvodima,
kupovne
cijene

Total supply
by products,
at purchasers'
prices

 

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

ukupan fob

Total FOB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

20 707

0

0

0

0

0

0

0

0

20 707

2 676

23 383

2 350

-43

25 690

 

C + D

3 233

111 352

38

1 482

4 500

4

177

229

93

121 107

95 966

217 074

46 382

29 832

293 738

 

E

12

425

19 753

168

0

0

0

0

20

20 379

1 024

21 404

0

1 574

22 978

 

F

0

0

0

41 923

164

0

159

346

981

43 572

2 042

45 614

0

2 629

48 243

 

G

0

3 629

0

701

46 127

288

214

251

121

51 331

2 097

53 427

-47 517

175

6 085

 

H

0

0

0

25

29

14 880

32

3

56

15 026

1 272

16 298

0

3 377

19 675

 

I

0

0

0

32

73

76

36 067

356

184

36 789

4 987

41 776

-1 666

-1 808

38 302

 

J+K

0

0

0

92

200

295

344

64 790

128

65 848

9 160

75 008

0

927

75 935

 

L, M, N, O

0

0

0

104

64

190

19

642

59 274

60 294

2 983

63 277

0

1 673

64 950

 

Ukupno
Total

23 953

115 407

19 791

44 527

51 158

15 734

37 012

66 616

60 858

435 054

122 207

557 261

0

38 336

595 597

 

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-3 734

-3 734

-

0

-3 734

 

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of
residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

3 558

3 558

-

0

3 558

 

UKUPNO
TOTAL

23 953

115 407

19 791

44 527

51 158

15 734

37 012

66 616

60 858

435 054

122 031

557 085

0

38 336

595 421

 

 

 

 

Područja djelatnosti prema NKD-u 2002.

 

NKD 2002. activity sections

 

 

 

A + B

Poljoprivreda, lov, šumarstvo i ribarstvo

 

A + B

Agriculture, hunting and forestry, Fishing

C + D

Rudarstvo, vađenje, prerađivačka industrija

 

C + D

Mining and quarrying, Manufacturing

E

Opskrba električnom energijom, plinom i vodom

 

E

Electricity, gas and water supply

F

Građevinarstvo

 

F

Construction

G

Trgovina naveliko i na malo; popravak motornih vozila i motocikla te predmeta  za osobnu uporabu i kućanstvo

 

G

Wholesale and retail trade; repair of motor vehicles motorcycles
and personal and household goods

H

Hoteli i restorani

 

H

Hotels and restaurants

I

Prijevoz, skladištenje i veze

 

I

Transport, storage and communication

J + K

Financijsko posredovanje, poslovanje nekretninama,
iznajmljivanje i poslovne usluge

 

J + K

Financial intermediation, Real estate, renting and business
activities

L, M, N, O

Javna uprava i obrana; obvezno socijalno osiguranje, obrazovanje, zdravstvstvena zaštita i socijalna  skrb, ostale društvene, socijalne i osobne uslužne djelatnosti

 

L, M, N, O

Public administration and defence, Compulsory social security, Education, Health and social work, Other community, social and personal services

 

 

 

2.   TABLICA UPORABE, TRŽIŠNE CIJENE U 2004.

      USE TABLE, AT PURCHASERS' PRICES, 2004

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

 

Intermedijarna potrošnja po djelatnostima (NKD 2002.)
Intermediate consumption by industries, (NKD 2002.)

 

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz

Exports

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

4 905

7 981

0

0

2 206

174

1

26

89

15 382

7 257

0

762

138

2 150

25 690

C + D

5 399

44 551

7 270

17 574

7 458

3 551

4 426

8 346

11 869

110 444

86 778

3 324

29 266

2 963

60 964

293 738

E

209

4 844

3 473

572

1 814

845

787

731

1 420

14 695

7 957

2

0

0

324

22 978

F

28

1 267

950

7 369

531

229

84

2 032

760

13 249

350

726

30 482

608

2 829

48 243

G

49

0

0

146

1 853

77

608

180

187

3 101

967

0

0

163

1 854

6 085

H

12

0

0

118

231

233

140

226

494

1 453

2 937

109

0

36

15 140

19 675

I

280

5 328

473

914

2 032

238

8 043

926

1 593

19 826

4 049

0

0

83

14 345

38 302

J + K

736

10 606

1 531

2 317

7 170

1 191

2 486

9 212

4 163

39 414

27 030

1 803

763

774

6 151

75 935

L, M, N, O

656

1 143

164

201

1 258

378

833

908

2 856

8 398

7 825

43 746

0

22

4 961

64 950

Ukupno
Total

12 273

75 719

13 862

29 210

24 554

6 916

17 408

22 589

23 431

225 962

145 150

49 711

61 272

4 786

108 716

595 597

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-3 734

-3 734

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

3 558

-

-

-

-

3 558

Kupnja nerezidenata
na domaćem teritoriju
Domestic purchases
by non-residents

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-1 244

-

-

-

1 244

0

Ukupne uporabe
Total uses

12 273

75 719

13 862

29 210

24 554

6 916

17 408

22 589

23 431

225 962

147 464

49 711

61 272

4 786

106 226

595 421

Sredstva zaposlenih
Compensation of employees

2 810

25 363

2 830

10 062

17 511

4 992

10 542

13 494

33 042

120 648

 

 

 

 

 

 

Ostali porezi na proizvodnju, neto
Other net taxes
on production

25

795

24

62

238

84

142

229

159

1 756

 

 

 

 

 

 

Potrošnja fiksnoga kapitala
Consumption of fixed capital

2 218

7 095

2 218

4 230

5 722

1 799

4 654

11 770

2 766

42 472

 

 

 

 

 

 

Poslovni višak, neto
Operating surplus, net

6 626

6 435

857

963

3 132

1 944

4 265

18 534

1 459

44 216

 

 

 

 

 

 

Dodana vrijednost,
bazične cijene
Value added, at basic prices

11 679

39 688

5 929

15 317

26 604

8 818

19 603

44 028

37 427

209 092

 

 

 

 

 

 

Bruto vrijednost proizvodnje, bazične cijene
Gross output value,
at basic prices

23 953

115 407

19 791

44 527

51 158

15 734

37 012

66 616

60 858

435 054

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.   TABLICA UPORABE, BAZIČNE CIJENE U 2004.

      USE TABLE, AT BASIC PRICES, 2004

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja po djelatnostima, bazične cijene (NKD 2002.)

Intermediate consumption by industries, at basic prices (NKD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz

Exports

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

4 614

7 475

0

0

2 097

166

1

25

83

14 459

6 141

0

707

128

1 948

23 383

C + D

4 526

38 835

5 684

14 858

6 369

2 958

3 255

6 916

8 299

91 699

46 496

2 743

24 950

2 400

48 784

217 073

E

209

4 843

3 472

575

1 816

857

788

697

1 243

14 499

6 578

2

0

0

324

21 404

F

28

1 247

935

7 254

522

225

82

1 994

662

12 951

287

712

28 223

598

2 842

45 614

G

1 082

5 483

695

2 158

2 736

510

1 083

1 261

1 774

16 781

22 053

534

3 034

694

10 331

53 427

H

11

0

0

111

218

220

132

204

418

1 314

2 462

109

0

35

12 378

16 298

I

774

5 941

529

1 217

2 327

266

8 622

911

1 566

22 153

4 105

22

151

107

15 239

41 776

J + K

719

10 614

1 531

2 314

7 165

1 189

2 480

8 769

3 904

38 687

26 888

1 810

751

775

6 097

75 008

L, M, N, O

657

1 143

165

202

1 270

380

839

883

2 794

8 333

7 123

43 800

0

22

4 000

63 277

Ukupno
Total

12 619

75 583

13 010

28 689

24 520

6 769

17 283

21 661

20 742

220 877

122 133

49 733

57 815

4 760

101 943

557 261

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-3 734

-3 734

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

3 558

-

-

-

-

3 558

Kupnja nerezidenata
na domaćem teritoriju
Domestic purchases
by non-residents

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-1 244

-

-

-

1 244

-

Ukupne uporabe
Total uses

12 619

75 583

13 010

28 689

24 520

6 769

17 283

21 661

20 742

220 877

124 448

49 733

57 815

4 760

99 453

557 085

 

 

 

4.   TABLICA DOMAĆE I UVOZNE UPORABE U 2004., BAZIČNE CIJENE

      TABLE OF DOMESTIC AND IMPORTED USE, 2004, AT BASIC PRICES

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja po djelatnostima, bazične cijene (NKD 2002.)

Intermediate consumption by industries, at basic prices (NKD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz

Exports

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

Tablica domaće uporabe u bazičnim cijenama
Table of domestic use, at basic prices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

4 248

6 418

0

0

1 805

147

1

21

73

12 712

5 450

0

687

106

1 752

20 708

C + D

3 409

19 699

2 589

8 801

3 558

2 077

2 159

4 836

4 284

51 411

27 974

1 295

9 618

1 556

29 253

121 108

E

193

4 843

3 472

541

1 619

799

705

627

1 159

13 958

6 136

2

0

0

284

20 379

F

28

1 207

935

7 108

482

217

77

1 917

660

12 632

273

707

26 569

572

2 821

43 573

G

1 036

5 151

653

2 056

2 365

481

965

1 202

1 710

15 619

21 643

531

2 820

681

10 037

51 331

H

11

0

0

111

218

220

132

204

418

1 314

2 413

109

0

35

11 155

15 026

I

767

5 586

526

1 195

1 971

263

7 814

868

1 542

20 533

3 593

17

118

85

12 443

36 789

J + K

673

8 645

1 249

2 022

6 177

1 024

2 225

7 321

3 422

32 757

25 718

1 568

413

698

4 694

65 848

L, M, N, O

652

627

90

191

1 159

340

739

809

2 493

7 101

6 749

42 491

0

20

3 932

60 294

Ukupno
Total

11 016

52 177

9 514

22 025

19 355

5 568

14 817

17 806

15 760

168 037

99 948

46 721

40 225

3 753

76 370

435 055

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-3 734

-3 734

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

3 558

0

0

0

0

3 558

Kupnja nerezidenata
na domaćem teritoriju
Domestic purchases
by non-residents

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-1 244

-

-

-

1 244

0

Ukupne uporabe
Total uses

11 016

52 177

9 514

22 025

19 355

5 568

14 817

17 806

15 760

168 037

102 263

46 721

40 225

3 753

73 881

434 879

 

Tablica uvozne uporabe u bazičnim cijenama
Table of imported use, at basic prices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

366

1 057

0

0

292

18

0

3

10

1 747

690

0

20

22

196

2 676

C + D

1 11

19 136

3 095

6 057

2 811

881

1 096

2 080

4 015

40 288

18 523

1 448

15 332

844

19 531

95 966

E

17

0

0

34

197

58

83

69

84

542

442

0

0

0

40

1 025

F

0

40

0

146

40

8

5

77

2

319

15

5

1 655

26

22

2 042

G

46

332

42

102

371

29

118

59

64

1 162

411

3

214

14

294

2 097

H

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

49

0

0

0

1 223

1 272

I

7

355

2

22

356

2

808

44

24

1 620

512

5

33

21

2 796

4 987

J+K

46

1 969

283

292

989

165

255

1 449

482

5 930

1 170

242

337

78

1 404

9 160

L, M, N, O

5

516

74

11

111

40

100

74

301

1 232

373

1 309

0

2

67

2 983

Ukupno
Total

1 604

23 406

3 497

6 665

5 165

1 201

2 466

3 855

4 983

52 840

22 185

3 012

17 590

1 007

25 573

122 207

Ukupne uporabe
Total uses

1 604

23 406

3 497

6 665

5 165

1 201

2 466

3 855

4 983

52 840

22 185

3 012

17 590

1 007

25 573

122 207

 

 

 

5.  TABLICA PONUDE U BAZIČNIM CIJENAMA UKLJUČUJUĆI TRANSFORMACIJU U KUPOVNE CIJENE U 2005., TEKUĆE CIJENE

      SUPPLY TABLE, AT BASIC PRICES, INCLUDING TRANSFORMATION INTO PURCHASERS' PRICES, 2005, CURRENT PRICES

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Proizvodnja po djelatnostima, bazične cijene (NKD 2002.)

Output of industries, at basic prices (NKD 2002.)

Ukupna
domaća
ponuda

Total
domestic
supply

Uvoz (cif)

Imports (CIF)

Prilagodba
cif/fob
CIF/FOB
adjustment

Ukupna
ponuda po
proizvodima,
bazične cijene

Total supply
by products,
at basic prices

Trgovačke i
transportne
marže

Trade and
transport
margin

Porezi manje
subvencije
na proizvode

Taxes less
subsidies on
products

Ukupna
ponuda po
proizvodima,
kupovne
cijene

Total supply
by products,
at purchasers'
prices

 

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

ukupan fob

Total FOB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

21 122

0

0

0

0

0

0

0

0

21 122

2 910

0

24 032

2 627

56

26 716

 

C + D

2 570

123 020

36

1 618

4 985

4

192

260

97

132 782

105 477

0

238 259

49 686

31 749

319 693

 

E

5

439

21 404

184

0

0

0

0

22

22 053

1 744

0

23 797

0

1 685

25 482

 

F

0

0

0

45 760

182

0

171

381

1 040

47 533

1 861

0

49 394

0

2 788

52 182

 

G

0

2 406

0

765

50 714

317

231

297

133

54 863

1 911

0

56 775

-50 463

198

6 510

 

H

0

0

0

27

32

16 409

36

3

62

16 571

1 614

0

18 185

0

3 432

21 617

 

I

0

0

0

35

81

84

39 140

392

195

39 927

4 831

-3 596

41 162

-1 850

-2 028

37 284

 

J + K

0

0

0

100

221

326

370

74 793

135

75 946

8 701

-522

84 125

0

958

85 083

 

L, M, N, O

0

0

0

114

71

210

21

706

63 094

64 215

2 494

0

66 708

0

1 686

68 395

 

Ukupno
Total

23 697

125 865

21 440

48 603

56 286

17 350

40 160

76 831

64 778

475 011

131 544

-4 118

602 437

0

40 525

642 962

 

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-4 118

4 118

0

0

0

0

 

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2 563

-

2 563

0

0

2 563

 

Ukupno
Total

23 697

125 865

21 440

48 603

56 286

17 350

40 160

76 831

64 778

475 011

129 990

0

605 000

0

40 525

645 525

 

 

 

 

6.  TABLICA UPORABE, TRŽIŠNE CIJENE U 2005.

     USE TABLE, AT PURCHASERS' PRICES, 2005

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja po djelatnostima (NKD 2002.)

Intermediate consumption by industries, (NKD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz

Exports

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

4 871

8 007

0

0

2 059

178

1

26

89

15 230

7 567

1

1 107

304

2 507

26 716

C + D

5 475

51 216

6 517

18 958

7 901

3 693

5 502

9 237

11 488

119 988

93 727

3 404

31 061

3 873

67 641

319 693

E

216

4 987

4 767

632

1 764

899

776

720

1 412

16 172

8 541

0

18

-28

778

25 482

F

43

975

1 122

7 342

489

223

76

2 193

707

13 169

305

2 003

32 756

1 242

2 708

52 182

G

51

0

0

168

1 944

87

605

189

198

3 243

1 047

0

37

347

1 836

6 510

H

14

0

0

140

250

270

152

270

511

1 606

4 529

113

4

53

15 311

21 617

I

546

6 448

672

976

2 160

286

8 264

1 096

1 756

22 204

4 278

372

31

160

10 240

37 284

J + K

718

12 279

2 166

2 815

8 246

1 386

2 721

11 185

4 739

46 256

28 431

2 121

772

1 437

6 067

85 083

L, M, N, O

360

646

116

417

2 189

591

1 455

1 656

3 587

11 017

8 119

44 707

124

-37

4 465

68 395

Ukupno
Total

12 293

84 559

15 360

31 447

27 002

7 611

19 551

26 572

24 489

248 884

156 543

52 721

65 910

7 352

111 552

642 962

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

0

0

0

0

0

0

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2 563

0

0

0

0

2 563

Kupnja nerezidenata
na domaćem teritoriju
Domestic purchases
of non-residents

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-1 117

-

-

-

1 117

0

Ukupne uporabe
Total uses

12 293

84 559

15 360

31 447

27 002

7 611

19 551

26 572

24 489

248 884

159 106

52 721

65 910

7 352

111 552

645 525

Sredstva zaposlenih
Compensation of employees

2 906

26 768

2 983

10 312

18 960

5 637

11 147

14 884

35 275

128 873

 

 

 

 

 

 

Ostali porezi
na proizvodnju, neto
Other net taxes on production

22

802

22

72

262

85

138

246

210

1 860

 

 

 

 

 

 

Potrošnja fiksnoga kapitala
Consumption of fixed capital

2 146

6 719

2 348

3 581

4 335

1 391

4 339

11 838

3 003

39 701

 

 

 

 

 

 

Poslovni višak, neto
Operating surplus, net

6 329

7 017

726

3 190

5 728

2 625

4 985

23 292

1 801

55 693

 

 

 

 

 

 

Dodana vrijednost,
bazične cijene
Value added, at basic prices

11 404

41 306

6 079

17 156

29 284

9 739

20 609

50 260

40 290

226 127

 

 

 

 

 

 

Bruto vrijednost proizvodnje,
bazične cijene
Gross output value,
at basic prices

23 697

125 865

21 440

48 603

56 286

17 350

40 160

76 831

64 778

475 011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.   TABLICA UPORABE, BAZIČNE CIJENE U 2005.

      USE TABLE, AT BASIC PRICES, 2005

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja po djelatnostima, bazične cijene (NKD 2002.)

Intermediate consumption by industries, at basic prices (NKD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz

Exports

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

4 535

7 435

0

0

1 920

166

1

24

81

14 163

6 314

1

1 024

285

2 246

24 032

C + D

4 604

45 130

4 958

16 030

6 749

3 122

4 240

7 729

8 282

100 843

51 193

2 810

26 521

3 181

53 711

238 259

E

217

4 986

4 765

635

1 766

910

776

690

1 221

15 967

7 062

0

18

-28

778

23 797

F

43

961

1 105

7 231

482

219

75

2 154

611

12 881

252

1 967

30 353

1 221

2 720

49 394

G

1 111

5 768

784

2 321

2 895

506

1 234

1 324

1 558

17 501

23 324

544

3 097

1 000

11 308

56 775

H

13

0

0

135

243

261

148

252

446

1 499

3 836

113

4

53

12 681

18 185

I

1 137

7 124

716

1 312

2 463

315

8 851

1 073

1 693

24 685

4 342

441

207

208

11 278

41 162

J + K

704

12 298

2 170

2 814

8 246

1 385

2 717

10 756

4 466

45 556

28 272

2 126

758

1 441

5 972

84 125

L, M, N, O

361

647

116

419

2 201

594

1 461

1 621

3 496

10 915

7 318

44 783

124

-37

3 606

66 708

Ukupno
Total

12 725

84 350

14 615

30 896

26 966

7 478

19 502

25 625

21 854

244 010

131 913

52 785

62 106

7 323

104 301

602 437

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

0

0

0

0

0

0

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2 563

-

-

-

-

2 563

Kupnja nerezidenata na domaćem teritoriju
Domestic purchases of non
-residents

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-1 251

-

-

-

1 251

0

Ukupne uporabe
Total uses

12 725

84 350

14 615

30 896

26 966

7 478

19 502

25 625

21 854

244 010

134 476

52 785

62 106

7 323

104 301

605 000

 

 

 

8.      TABLICA DOMAĆE I UVOZNE UPORABE U 2005., BAZIČNE CIJENE

         TABLE OF DOMESTIC AND IMPORTED USE, 2005, AT BASIC PRICES

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja po djelatnostima, bazične cijene (NKD 2002.)

Intermediate consumption by industries, at basic prices (NKD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz

Exports

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

Tablica domaće uporabe u bazičnim cijenama
Table of domestic use, at basic prices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

4 189

6 161

0

0

1 663

148

1

21

72

12 254

5 617

1

1 002

250

1 998

21 122

C + D

3 371

21 438

2 650

9 943

4 184

2 220

2 824

5 624

4 367

56 621

31 493

1 164

10 069

1 539

31 895

132 782

E

192

4 986

4 765

581

1 478

820

652

587

1 102

15 163

6 272

0

16

-28

630

22 053

F

42

751

1 102

6 471

274

177

48

1 752

602

11 219

251

1 954

30 192

1 214

2 703

47 533

G

1 062

5 721

599

2 172

2 830

489

1 076

1 287

1 489

16 723

22 796

544

3 097

951

10 752

54 863

H

13

-20

0

133

231

257

76

214

421

1 325

3 342

113

3

51

11 737

16 571

I

1 137

5 368

467

1 277

2 423

314

7 579

1 021

1 669

21 256

3 559

440

165

207

10 710

36 336

J + K

682

10 431

1 844

2 650

7 852

1 329

2 603

9 518

4 128

41 037

27 969

1 796

666

1 179

5 393

78 039

L, M, N, O

361

647

116

418

2 177

567

1 455

1 583

2 916

10 240

6 917

44 121

121

-34

3 476

64 841

Ukupno
Total

11 047

55 484

11 543

23 646

23 113

6 321

16 315

21 606

16 765

185 840

108 215

50 132

45 331

5 329

79 293

474 140

Prilagodba cif/fob
CIF/FOB adjustment

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

0

0

0

0

0

0

Kupnja rezidenata
u inozemstvu
Purchases of residents abroad

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2 563

0

0

0

0

2 563

Kupnja nerezidenata
na domaćem teritoriju
Domestic purchases
of non-residents

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-1 251

-

-

-

1 251

-

Ukupne uporabe
Total uses

11 047

55 484

11 543

23 646

23 113

6 321

16 315

21 606

16 765

185 840

110 778

50 132

45 331

5 329

79 293

476 703

 

Tablica uvozne uporabe u bazičnim cijenama
Table of imported use, at basic prices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

346

1 274

0

0

257

19

0

3

9

1 909

697

0

23

35

247

2 910

C + D

1 234

23 692

2 309

6 087

2 565

901

1 416

2 105

3 915

44 222

19 700

1 646

16 452

1 642

21 815

105 477

E

25

0

0

54

288

89

125

104

118

803

790

0

2

0

148

1 744

F

0

210

3

760

208

43

26

402

10

1 661

1

13

161

7

18

1 861

G

49

48

184

149

65

17

159

38

70

777

528

0

0

50

556

1 911

H

0

20

0

2

11

4

71

38

25

173

494

0

0

2

945

1 614

I

1

1 756

249

35

40

2

1 272

52

24

3 430

783

1

42

1

568

4 826

J + K

23

1 866

327

163

395

55

114

1 238

338

4 519

303

331

92

261

579

6 086

L, M, N, O

0

0

0

0

24

27

6

38

580

675

401

662

3

-4

130

1 867

Ukupno
Total

1 677

28 866

3 071

7 251

3 853

1 157

3 188

4 019

5 088

58 170

23 698

2 653

16 775

1 995

25 007

128 297

Ukupne uporabe
Total uses

1 677

28 866

3 071

7 251

3 853

1 157

3 188

4 019

5 088

58 170

23 698

2 653

16 775

1 995

25 007

128 297

 

 

 

9.   INPUT-OUTPUT TABLICA, BAZIČNE CIJENE ZA 2004., TEKUĆE CIJENE

      INPUT-OUTPUT TABLE, AT BASIC PRICES, 2004, CURRENT PRICES

mil. kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja (KPD 2002.)

Intermediate consumption, (KPD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz, fob

Exports,
FOB

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

3 974

7 724

43

13

2 426

157

5

31

87

14 459

6 141

0

707

128

1 948

23 383

C + D

3 867

39 406

5 905

14 099

7 162

2 822

3 267

6 896

8 277

91 701

46 496

2 743

24 950

2 400

48 784

217 075

E

188

4 975

3 486

577

1 732

816

784

711

1 230

14 499

6 578

2

0

0

324

21 403

F

23

1 530

964

6 847

626

219

93

1 979

670

12 951

287

712

28 223

598

2 842

45 614

G

928

5 699

727

2 061

2 777

486

1 074

1 264

1 766

16 781

22 053

534

3 034

694

10 331

53 428

H

9

23

0

113

211

208

138

208

404

1 314

2 462

109

0

35

12 378

16 298

I

699

6 110

546

1 203

2 368

261

8 421

998

1 547

22 153

4 105

22

151

107

15 239

41 776

J + K

645

11 184

1 557

2 265

6 834

1 136

2 500

8 697

3 868

38 687

26 888

1 810

751

775

6 097

75 008

L, M, N, O

567

1 338

168

217

1 192

364

828

895

2 764

8 333

7 123

43 800

0

22

4 000

63 277

Ukupno 
Total

10 901

77 988

13 396

27 395

25 328

6 469

17 109

21 680

20 612

220 879

122 133

49 733

57 815

4 760

101 943

557 263

Porezi manje subvencije
na proizvode
Taxes less subsidies
on products

-307

132

854

524

39

142

125

927

2 650

5 085

23 017

-22

3 457

25

6 773

38 335

Ukupna intermedijarna potrošnja u kupovnim cijenama
Total intermediate consumption at purchasers' prices

10 594

78 120

14 250

27 919

25 367

6 611

17 234

22 607

23 262

225 964

145 150

49 711

61 272

4 785

108 716

595 598

Sredstva zaposlenih
Compensation of employees

2 545

26 874

2 953

10 312

16 939

4 779

10 404

13 648

32 193

120 647

 

 

 

 

 

 

Ostali porezi na proizvodnju, neto
Other net taxes on production

22

793

27

61

245

79

140

228

161

1 756

 

 

 

 

 

 

Potrošnja fiksnoga kapitala
Consumption of fixed capital

1 906

7 830

2 258

4 165

5 577

1 712

4 670

11 426

2 927

42 472

 

 

 

 

 

 

Poslovni višak, neto
Operating surplus, net

5 640

7 490

891

1 116

3 202

1 845

4 340

17 939

1 754

44 216

 

 

 

 

 

 

Dodana vrijednost
u bazičnim cijenama
Total value added
at basic prices

10 113

42 987

6 130

15 653

25 963

8 416

19 555

43 241

37 035

209 092

 

 

 

 

 

 

Bruto vrijednost proizvodnje u bazičnim cijenama
Gross output value,
at basic prices

20 707

121 107

20 379

43 572

51 331

15 026

36 789

65 848

60 297

435 057

 

 

 

 

 

 

Uvoz cif 
Import CIF

2 676

95 966

1 024

2 042

2 097

1 272

4 987

9 160

2 983

122 207

 

 

 

 

 

 

Ponuda u bazičnim cijenama
Supply, at basic prices

23 383

217 073

21 404

45 614

53 427

16 298

41 776

75 008

63 280

557 263

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.    INPUT-OUTPUT TABLICA ZA DOMAĆU PROIZVODNJU (OUTPUT) I UVOZ ZA 2004., BAZIČNE CIJENE

         INPUT-OUTPUT TABLE OF DOMESTIC OUTPUT AND IMPORT, 2004, AT BASIC PRICES

mil. kuna

Mln kuna

KPD 2002.

Intermedijarna potrošnja (KPD 2002.)

Intermediate consumption, (KPD 2002.)

Ukupna
inter-
medijarna
potrošnja

Total
intermediate
consumption

Izdaci za
konačnu
potrošnju
kućanstava

Household
final
consumption
expenditure

Izdaci za
konačnu
potrošnju
države i
NPUSK-a

Final
consumption
expenditure
by
government
and NPISHs

Bruto
investicije u
fiksni kapital

Gross fixed
capital
formation

Promjena
zaliha

Changes in
inventories

Izvoz, fob

Exports,
FOB

Ukupne
uporabe

Total final use

A + B

C + D

E

F

G

H

I

J + K

L, M,
N, O

 

Input-output tablica za domaću proizvodnju (output) u bazičnim cijenama
Input-output table of domestic output, at basic prices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

3 660

6 661

38

11

2 095

140

5

27

76

12 712

5 450

0

687

106

1 752

20 708

C + D

2 908

20 215

2 706

8 352

3 991

1 978

2 169

4 821

4 273

51 411

27 974

1 295

9 618

1 556

29 253

121 108

E

173

4 948

3 486

542

1 559

760

701

641

1 146

13 957

6 136

2

0

0

284

20 379

F

23

1 482

963

6 710

586

211

87

1 902

667

12 631

273

707

26 569

572

2 821

43 572

G

889

5 342

684

1 961

2 422

459

959

1 203

1 701

15 619

21 643

531

2 820

681

10 037

51 331

H

9

23

0

113

211

208

138

208

404

1 314

2 413

109

0

35

11 155

15 026

I

693

5 732

543

1 176

2 029

258

7 634

945

1 523

20 533

3 593

17

118

85

12 443

36 789

J + K

603

9 161

1 270

1 980

5 875

978

2 241

7 252

3 397

32 757

25 718

1 568

413

698

4 694

65 848

L, M, N, O

563

826

93

203

1 073

326

730

820

2 468

7 101

6 749

42 491

0

20

3 932

60 294

Ukupno
Total

9 521

54 390

9 782

21 047

19 842

5 318

14 664

17 819

15 655

168 037

99 948

46 721

40 225

3 753

76 370

435 054

Uporaba uvoznih proizvoda
Use of imported products

1 380

23 599

3 614

6 348

5 486

1 151

2 446

3 861

4 954

52 840

22 185

3 012

17 590

1 007

21 839

118 472

Porezi manje subvencije
na proizvode
Taxes less subsidies
on products

-307

132

854

524

39

142

125

927

2 650

5 085

23 017

-22

3 457

25

6 773

38 335

Ukupna intermedijarna potrošnja u kupovnim cijenama
Total intermediate consumption,
at purchasers' prices

10 594

78 120

14 250

27 919

25 367

6 611

17 234

22 607

23 259

225 962

145 150

49 711

61 272

4 785

104 983

591 862

Sredstva zaposlenih
Compensation of employees

2 545

26 874

2 953

10 312

16 939

4 779

10 404

13 648

32 193

120 647

 

 

 

 

 

 

Ostali porezi na proizvodnju, neto
Other net taxes
on production

22

793

27

61

245

79

140

228

161

1 756

 

 

 

 

 

 

Potrošnja fiksnoga kapitala
Consumption
of fixed capital

1 906

7 830

2 258

4 165

5 577

1 712

4 670

11 426

2 927

42 472

 

 

 

 

 

 

Poslovni višak, neto
Operating surplus, net

5 640

7 490

891

1 116

3 202

1 845

4 340

17 939

1 754

44 216

 

 

 

 

 

 

Dodana vrijednost
u bazičnim cijenama
Total value added,
at basic prices

10 113

42 987

6 130

15 653

25 963

8 416

19 555

43 241

37 035

209 092

 

 

 

 

 

 

Bruto vrijednost proizvodnje u bazičnim cijenama
Gross output value,
at basic prices

20 707

121 107

20 379

43 572

51 331

15 026

36 789

65 848

60 294

435 054

 

 

 

 

 

 

 

 

Input-output tablica za uvoz u bazičnim cijenama
Input-output table of import, at basic prices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A + B

314

1 062

5

2

331

18

1

4

11

1 747

690

0

20

22

196

2 676

C + D

960

19 191

3 199

5 747

3 171

844

1 098

2 076

4 004

40 290

18 523

1 448

15 332

844

19 531

95 967

E

15

27

0

35

173

55

82

70

84

542

442

0

0

0

40

1 025

F

0

48

1

138

40

8

5

76

3

319

15

5

1 655

26

22

2 042

G

39

357

43

100

354

27

115

61

64

1 162

411

3

214

14

294

2 097

H

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

49

0

0

0

1 223

1 272

I

6

378

3

27

338

3

787

53

24

1 620

512

5

33

21

2 796

4 987

J + K

42

2 023

287

286

959

157

259

1 445

471

5 930

1 170

242

337

78

1 404

9 160

L, M, N, O

5

511

75

13

119

38

99

76

296

1 232

373

1 309

0

2

67

2 983

Ukupno
Total

1 380

23 599

3 614

6 348

5 486

1 151

2 446

3 861

4 957

52 842

22 185

3 012

17 590

1 007

25 573

122 209

 

 

 

 

METODOLOŠKA OBJAŠNJENJA

 

N OTES ON METHODOLOGY

 

 

 

 

 

 

Tablice ponude i uporabe i simetrična input-output tablica

 

Supply and use tables and symmetric input-output table

 

 

 

Tablice ponude i uporabe te simetrične input-output tablice dio su input--output sustava, koji je integralni dio nacionalnih računa. Detaljno opisuju proizvodni proces (strukturu troškova, stvaranje dohotka i zaposlenost), tokove dobara i usluga (proizvodnju, uvoz, izvoz, konačnu potrošnju, intermedijarnu potrošnju i investicije) u sustavu nacionalnih računa. Početna su točka tablice ponude i uporabe koje se konstruiraju na temelju statističkih podataka iz različitih izvora. Simetrične input-output tablice izvode se iz tablica ponude i uporabe.

 

Supply and use tables and the symmetric input-output tables are a part of the input-output system, which is an integral part of national accounts. They present in detail the production process (cost structure, generation of income and employment), goods and services flows (production, import, export, final consumption, intermediate consumption and gross investments) in the system of national accounts. The starting point is supply and use tables, which are constructed on the basis of statistical data from different sources. The symmetric input-output tables are derived from the supply and use tables.

 

 

 

Tablica ponude prikazuje ukupnu ponudu dobra i usluga ostvarenu domaćom proizvodnjom i uvozom. Proizvodnja je vrednovana po  bazičnim cijenama, što znači da vrednovanje proizvodnje svakog proizvoda isključuje distributivne marže (trgovačke i transportne) i ostale poreze na proizvode, dok uključuje ostale subvencije na proizvode. Vrednovanje uvoza treba biti kompatibilno s proizvodnjom i zato se uvoz vrednuje po cijenama pariteta cif. Dvije sastavnice, proizvodnja i uvoz, daju ukupne izvore u bazičnim cijenama. Tablica ponude također prikazuje ukupne izvore i u kupovnim cijenama dobivenim da se izvorima u bazičnim cijenama dodaju distributivne marže (trgovačke i transportne) i porezi umanjeni za subvencije na proizvode.

 

The supply table shows the total supply of goods and services from the domestic production and imports. The production is defined at basic prices, which means that the valuation of the production of each product excludes distribution margins (trade and transport) and other taxes on products, while it includes other subsidies on products. The valuation of imports should be compatible with that of production, which is the reason why imports are valued at CIF prices. The two components, production and imports, give the total resources at basic prices. The supply table also gives the total resources valued at purchasers’ prices, obtained by adding distribution margins (trade and transport) and taxes minus subsidies on products to the resources at basic prices.

 

 

 

Tablica uporabe prikazuje intermedijarnu potrošnju po proizvodima i djelatnostima, uporabe proizvoda za konačnu potrošnju, bruto investicije, izvoz i sastavnice dodane vrijednosti (naknade zaposlenicima, ostale poreze umanjene za subvencije na proizvodnju, neto poslovni višak i potrošnju fiksnoga kapitala) po djelatnostima. Uporaba dobara i usluga za intermedijarnu potrošnju i konačnu potrošnju vrednovana je po kupovnim cijenama, odnosno po cijenama koje plaća kupac.

 

The use table shows the intermediate consumption by products and industry, the use of products for final consumption, the gross capital formation, exports and the components of value added (compensation of employees, other taxes less subsidies on production, net operating surplus and consumption of fixed capital) by activities. The use of goods and services for intermediate consumption and final consumption is valued at purchasers’ prices, which means the prices paid by the purchaser.

 

 

 

Kod tablica ponude i uporabe treba uočiti dvije jednakosti:

 

Two identities are to be obseved for the supply and use tables:

 

 

 

a)

jednakost po djelatnostima (u stupcima), bruto vrijednost proizvodnje po djelatnostima = inputi po djelatnosti, što znači da za svaku djelatnost vrijedi jednakost: bruto vrijednost proizvodnje = intermedijarna potrošnja + dodana vrijednost

 

a)

The identity by industry (in the columns), output by industry = input by industry. This means that for each industry: output = intermediate consumption + value added.

 

 

 

b)

jednakost po proizvodu (u redcima), ukupna ponuda po proizvodu = ukupna uporaba po proizvodu, što znači da za svaki proizvod vrijedi jednakost: bruto vrijednost proizvodnje + uvoz = intermedijarna potrošnja + konačna potrošnja + bruto investicije + 

zvoz.

 

b)

The identity by product (in the rows), total supply by product = total use by product. This means that for each product: output + imports = intermediate consumption + final consumption + gross fixed capital formation + exports.

 

 

 

Tablice ponude i uporabe Hrvatske izračunane su prema metodologiji Sustava nacionalnih računa Ujedinjenih naroda (SNA 93) i Europskog sustava nacionalnih računa (ESA 95). Tablice su izračunane na temelju raspoloživih statističkih podataka na razini 60 odjeljaka djelatnosti prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, verzija 2002. – NKD 2002. (u stupcima) i razini 60 odjeljaka Klasifikacije proizvoda po djelatnostima –KPD 2002. (u redcima).

 

Supply and use tables of the Republic of Croatia were calculated according to the methodology of the UN System of National Accounts (SNA 1993) and the European System of National Accounts (ESA 1995). The calculation of tables were made on the basis of available statistical data sources at the level of 60 divisions of activities according to the National Classification of Activities – NKD 2002. (in the columns) and at the level  of 60 divisions of products according to the Classification of Products by Activities in the Republic of Croatia – KPD 2002. (in the rows).

 

 

 

Glavni izvori podataka za izradu tablica ponude i uporabe jesu redovita statistička istraživanja Državnog zavoda za statistiku i administrativni izvori podataka. Statistička istraživanja jesu istraživanja poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, prerađivačke djelatnosti, djelatnosti građevinarstva, djelatnosti trgovine, djelatnosti hotela i restorana, djelatnosti prijevoza, podataka statistike cijena, statistike radne snage, statistike investicija, ankete o potrošnji kućanstava i statistike vanjske trgovine.

 

The main data sources for the compilation of supply and use tables are regular statistical surveys of the Croatian Bureau of Statistics and administrative data sources. Statistical data sources are statistical surveys of agriculture, forestry and fishing, manufacturing, construction, trade, hotels and restaurants, price statistics, the labour force survey, , investments statistics, the household budget survey and foreign trade data.

 

 

 

Administrativne izvore podataka čine registar godišnjih financijskih izvještaja poduzeća (poduzetnici, banke i štedionice, osiguravajuća društva i ostale financijske institucije) koji vodi Financijska agencija (Fina), godišnji financijski izvještaj za proračune i proračunske korisnike, statistički izvještaj za neprofitne institucije Ministarstva financija, godišnji podaci porezne uprave za neinkorporirane jedinice i samozaposlene, statistička istraživanja, statistika financija i bilanca plaćanja Hrvatske narodne banke i fiskalna statistika Ministarstva financija.

 

Administrative data sources are composed of data from the Register of Annual Financial Reports of Enterprises kept by the Financial Agency (enterprises, banks and savings banks, insurance companies and other financial institutions), the Annual Report for Budgetary Users, a statistical report for non-profit institutions kept by the Ministry of Finance, annual data of the Tax Administration for non-incorporated units and self-employed persons, statistical surveys, financial statistics and the balance of payments data of the Croatian National Bank as well as fiscal statistics of the Ministry of Finance.

 

 

 

Vrijednosti korištene za izradu tablica ponude i uporabe za hrvatsko gospodarstvo za 2004. i 2005. temelje se na statističkoj osnovici koja proizlazi iz redovitog obračuna BDP-a Hrvatske za koji se upotrebljavaju uglavnom administrativni izvori podataka.

 

The supply and use tables for the Croatian economy for 2004 and 2005 were created by using the statistically based values derived from the regular compilation of GDP for the Republic of Croatia, which is done by using mainly administrative data sources.

 

 

 

Za procjenu strukture ponude na razini skupine klasifikacije KPD za svaku djelatnost upotrebljavaju su administrativni izvori podataka (Fina, Porezna uprava), podaci redovnih godišnjih statističkih istraživanja Državnog zavoda za statistiku (poljoprivredna proizvodnja, strukturno istraživanje o poslovanju industrijskih poduzeća), te podacima iz istraživanja provedenog 2009. o strukturi prihoda i rashoda intermedijarne potrošnje za uslužni sektor gospodarstva. Podaci o izvozu i uvozu dobara i usluga temelje se na bilanci plaćanja Hrvatske narodne banke. Oni pokrivaju izvoz i uvoz dobara povezan s oplemenjivanjem koje se bilježi na bruto principu. Vrijednost izvezene robe obračunava se prema paritetu fob, a vrijednost uvezene robe koja se bilježi prema paritetu cif smanjuje se na vrijednost prema paritetu fob na temelju podataka dobivenih od Hrvatske narodne banke.

 

The supply structure at the third level of Classification of Products by Activities (KPD 2002.) is estimated by using data from administrative sources (Fina, the Tax Authority), data from regular annual surveys of the Croatian Bureau of Statistics (data on agricultural production, structural survey of industrial production) and data from the special survey on the structure of revenues and output of enterprises of the intermediate consumption, carried out during 2009 for the service activities sector. Data on imports and exports of goods and services are based on the balance of payments data of the Croatian National Bank. It covers exports and imports of goods in connection with the further processing based on the gross principle. The exports value of goods is calculated according to the FOB parity and the imports value of goods calculated according to the CIF parity is reduced to the FOB value parity on the basis of data supplied by the Croatian National Bank.

 

 

 

Izračun trgovačkih marži temelji se na podacima statistike distributivne trgovine. Polazište za raspodjelu trgovačkih marži čini bruto output, odnosno ponuda pojedinih skupina usluga trgovine na tri znamenke klasifikacije KPD. Za utvrđivanje ukupne veličine transportnih marži upotrijebljena je ukupna ponuda usluga transporta od kojih je odbijen dio koji se odnosi na potrošnju rezidentnih i nerezidentnih kućanstava te intermedijarna potrošnja velikih, srednjih i malih poduzetnika. Tako dobivene transportne marže raspodijeljene su proporcionalno ukupnoj ponudi roba u bazičnim cijenama.

 

The calculation of trade margins is based on the distributive trade statistics data. The starting point for the distribution of trade margins is the gross output, that is, the supply ofcertain groups of trade services at the three-digit level of the KPD classification. In order to determine the total size of transport margins, the total supply of transport services was used  minus a part related to the consumption of resident and non-resident households and the intermediate consumption of large, medium-sized and small enterprises. Thus obtained transport margins are proportionally distributed to the total supply of goods at basic prices.

 

 

 

Raspodjela neto poreza na proizvode temelji se na podacima Ministarstva financija o ukupno prikupljenim porezima po pojedenim vrstama. Za izračun poreza na dodanu vrijednost – PDV-a u apsolutnom iskazu, odgovarajuće stope primjenjivale su se na potrošnju rezidentnih i nerezidentnih kućanstava, ali i na intermedijarnu potrošnju i investicije jedinica koje nisu u sustavu PDV-a za koje on predstavlja sastavni dio kupovne cijene.

 

Allocations of net taxes on products are based on the Ministry of Finance data on the total taxes collected by types. For the calculation of the value added tax – VAT in the absolute value, the corresponding rates were applied to the consumption of resident and non-resident households, but also on intermediate consumption and investment of units that are not the subject to VAT, but for which it is an integral part of the purchase price.

 

 

 

Jedinice koje u Hrvatskoj nisu u sustavu PDV-a primarno su proračunski korisnici, neprofitne ustanove, banke i osiguravajuća društva, najveći dio poljoprivrednih kućanstava kao i vlasnici stanova u kojima žive (imputirane stambene rente). Podaci o subvencijama na proizvode temelje se na podacima Fine koji se upotrebljava za obračun BDP-a.

 

Units in the Republic of Croatia that are not in the VAT system are primarily budgetary users, non-profit institutions, banks and insurance companies, the majority of agricultural households as well as owners of dwellings in which they live (imputed rents). Data on subsidies on products are based on the Fina data which are used for the GDP calculation as well.


 

 

 

Za izračun tablice uporabe upotrijebljeni su različiti izvori podataka za intermedijarnu potrošnju, finalnu potrošnju, bruto investicije i izvoz. U izradi matrice intermedijarne potrošnje upotrijebljeni su sljedeći izvori podataka: podaci iz izračuna godišnjeg BDP-a (ukupna intermedijarna potrošnja po djelatnostima), podaci Fine o strukturi intermedijarne potrošnje u pogledu udjela izdataka za materijal i sirovine, odnosno pojedinih kategorija usluga, podaci iz godišnjih istraživanja granskih statistika (primjerice istraživanje o utrošku repromaterijala u industriji), podaci iz posebnog istraživanja o strukturi intermedijarne potrošnje uslužnih djelatnosti koje je provedeno u 2009. i podaci o strukturi intermedijarne potrošnje zemalja novih članica EU-a, radi usporedbe struktura. Osnovni izvori podataka za izračun izdataka za konačnu potrošnju kućanstava redovita su istraživanja Državnog zavoda za statistiku (Anketa o potrošnji kućanstava, promet trgovine na malo) te administrativni izvori podataka koji se upotrebljavaju u nacionalnim računima. Osnovni izvor podataka za bruto investicije u kapital jesu podaci iz godišnjeg istraživanja o ostvarenim investicijama pravnih osoba Državnog zavoda za statistiku, nadopunjeni izračunima u nacionalnim računima (procjena investicija za kućanstva) te raščlanjeni prema tehničkoj strukturi i podrijetlu. Izvori podataka  upotrijebljeni za konačnu potrošnju države temelje se na istraživanju o prihodima i rashodima proračunskih korisnika, koje provodi Fina, a kao dodatni izvor podataka upotrijebljeni su i podaci iz ostvarenja proračuna središnje države, izvanproračunskih korisnika i jedinica lokalne samouprave.

 

Various data sources for the intermediate cousumption, final consumption, gross investments and exports were used in the calculation of the use tables. The data sources  used in the calculation of detailed intermediate consumption by products in the use table  were data from the annual GDP compilation (the total intermediate consumption by activities), the Fina data on the structure of intermediate consumption in regard to shares of expenditures for raw materials and consumables, that is, individual service categories), annual survey data of branch statistics (e.g., the survey on used repro-materials in industry), the special survey data on the structure of the intermediate consumption carried out in 2009 for service activities, data on the structure of intermediate consumption of the new EU Member States (to compare structures). The main data sources for the calculation of expenditures for the final consumption of households are the regular surveys carried out by the Croatian Bureau of Statistics (the Household Budget Survey, retail trade turnover) and administrative data used in national accounts. The main data source for the capital formation is the annual statistical survey on fixed capital formation of legal entities of the Croatian Bureau of Statistics, supplemented with additional calculations in national accounts (estimate of households’ investments) and broken down by technical structure and origin. The data sources used in the calculations of the final consumption expenditures by government are based on the survey on revenues and expenditures of budgetary users, conducted by Fina. The data on the realisation of the central government budget, extra-budgetary users and local self-government units were used as an additional data source.

 

 

 

Proces bilanciranja ponude i uporabe sastojao se iz dva koraka. U prvom koraku detaljnom analizom, uklonjene su najvažnije razlike između ponude i ukupnih uporaba, za svaku skupinu KPD-a. Za uklanjanje razlika upotrijebljene su obilježja pojedine skupine KPD-a proizvoda (intermedijarna potrošnja nasuprot finalnoj potrošnji), strukturna obilježja sličnih gospodarstava (nove članice EU-a iz srednje Europe) koje raspolažu tablicama ponude i uporabe (Slovenija, Slovačka, Mađarska, Poljska, Češka), dodatna istraživanja o poslovanju pojedinih poduzeća koja su dominantna u ponudi pojedinih skupina proizvoda KPD-a, stručne ocjene temeljene na poznavanju prednosti i nedostataka pojedinih statističkih izvora podataka. U drugom koraku primijenjen je automatizirani pristup bilanciranja temeljen na iterativnoj metodi RAS – razlike preostale nakon prve faze bilanciranja dodatno su poravnane primjenom proporcionalne prilagodbe redaka i stupaca intermedijarne potrošnje.

 

In the process of balancing the supply and use, two steps were taken. In the first step, the detailed analysis of each KPD group helped in the removal of the greatest discrepancies between the supply and the total uses. The removal was done by using information on typical characteristics of each KPD product group (that is, intermediate consumption versus final consumption), structural characteristics of similar economies (new EU Member States from middle Europe) that already have supply and use tables (Slovenia, Slovakia, Hungary, Poland, the Czech Republic), additional surveys on running businesses of enterprises that are dominant in the supply of individual KPD product groups, and expert estimates based on the familiarity of advantages and disadvantages of individual statistical data sources. In the second step, the automatic approach to the balancing based on bivariate RAS method was used – the remaining discrepancies after the first balancing phase were additionally aligned by using proportionate adjustment of rows and columns of intermediate consumption.

 

 

 

Input-output tablica opisuje tok roba i usluga između svih sektora u gospodarstvu tijekom određenog razdoblja, sadrži informacije o svim inputima korištenim u proizvodnom procesu: intermedijarna potrošnja, rad, kapital i zemlja. Input-output tablice se analitički izvode iz tablica ponude i uporaba. Bitna razlika između tablice ponude i uporabe i simetrične input-output tablice je da se simetrična input-output tablica može izvesti u dvije verzije, verzija proizvod – proizvod i verzija djelatnost – djelatnost. U input-output analizi verzija simetričnih tablica proizvod – proizvod ima važniju ulogu od verzije djelatnost – djelatnost jer homogenije opisuje tokove i transakcije. Veza između djelatnosti i proizvoda utvrđuje se prema načelu industrijskog podrijetla proizvoda, odnosno načela čiste djelatnosti radi razlikovanja primarne od sekundarne proizvodnje.

 

Input-output tables present a goods and services flow among all sectors in economy in a certain period of time and provide information on all inputs used in a production process: intermediate consumption, labour, capital, and land. They are analytically derived from supply and use tables. The essential difference between the supply and use table and the symmetric input-output table is that two types of the symmetric input-output table can be constructed, that is, a product-by-product version and industry-by-industry version. In the input-output analysis, the product-by-product version of the symmetric table has a more important role than the industry-by-industry version, because it shows flows and transactions in a more homogenous way. The relation between activities and products is made according to the principle of the industrial origin of products, that is, to the principle of pure activities aimed at the differentiation of the primary production from the secondary one.

 

 

 

U simetričnoj input-output tablici dva identiteta se reduciraju u jedan tako da je ukupna ponuda po proizvodima jednaka ukupnoj uporabi po proizvodima. Drugim riječima,  transformacija tablica ponude i uporabe u simetričnu input-output tablicu sastoji se u konvertiranju tablica ponude i uporabe oblika djelatnost – proizvod u  oblik proizvod – proizvod, a bitna je zbog postojanja sekundarnih proizvoda. Nakon izračuna tablice proizvodnje tablice uvoznih tokova i tablice poreza minus subvencija, trgovačkih i transportnih marži slijedi usklađivanje ponude i uporabe po proizvodima i po djelatnostima. Usklađivanje traje sve dok se ne izvrši transformacija u bazične cijene i dok se ne razdvoji uporaba domaćih od uvoznih proizvoda. Usklađivanje ponude i uporabe trebalo bi se provoditi istodobno u kupovnim i bazičnim cijenama za domaće i uvozne proizvode. Prije toga potrebno je izračunati tablice vrednovanja, odnosno matrice poreza i subvencija na proizvode i matrice trgovačkih i transportnih marži. Oduzimanjem tih matrica od tablica ponude i uporabe u kupovnim cijenama dobivaju se tablice ponude i uporabe u bazičnim cijenama. Tablice ponude i uporabe u bazičnim cijenama i tablica uporabe domaće proizvodnje u bazičnim cijenama te odvojeno uvoz u bazičnim cijenama, predstavljaju bazu podataka za transformaciju tablica ponude i uporabe u input-output tablicu, koja se provodi primjenom jednog od četiri osnovna i dva dodatna modela. Osnovni modeli za transformacije tablica ponude i uporabe u simetrične input-output tablice jesu A, B, C i D. Modeli A i B temelje se na tehnološkim pretpostavkama koje vode do sastavljanja proizvod – proizvod input-output tablice koje sadrže homogene proizvode u recima i homogene proizvodne jedinice (grane) u stupcima. Ostala dva osnovna modela se temelje na pretpostavkama o fiksnoj strukturi prodaje i rezultiraju sastavljanjem djelatnost – djelatnost input-output tablica s proizvodima pojedine djelatnosti u recima i djelatnostima u stupcima. Simetrična input-output tablica verzije proizvod – proizvod za Republiku Hrvatsku za 2004. izvedena  je prema modelu B transformacije.

 

In the symmetric input-output table, two identities are reduced to one in a way that the total supply by products equals the total use by products. In other words, the transformation of supply and use tables to symmetric input-output table consists of converting the supply and use tables of the industry-by-product type into the tables of the product-by-product type, which is essential because of the existence of secondary products. The calculation of the supply table, the table of import flows and the tables of taxes less subsidies and trade and transport margins is followed by the alignment of  the supply and use by products and industries. This alignment should be carried on until the transformation to basic prices the separation of domestic and imported products is done. It should be carried out simultaneously in the purchase and basic prices for domestic and imported products. Prior to this, it is necessary to calculate the valuation tables, that is, the matrices of taxes and subsidies on products and matrices of trade and transport margins. By subtracting these matrices from supply and use tables in purchasers’ prices, the supply and use tables at basic prices are calculated. The supply and use tables at basic prices and the use table of domestic output at basic prices and, separately, the imports at basic prices represent a database for the transformation of supply and use tables into the input-output table, which is implemented by using one of the four main and two additional models. The basic models for the transformation of supply and use tables into symmetric input-output tables are A, B, C and D models. The models A and B are based on technological assumptions that lead to the preparation of product-by-product input-output tables containing homogeneous products in rows and homogenous production units (branches) in columns. The other two basic models are based on assumptions about a fixed sales structure and result in the compilation of activity-activity input-output tables with products of certain activities in rows and activities in columns. The symmetric input output table of the product-by-product type of the Republic of Croatia for 2004 was done by using the B model of transformation.

 

 

 

 

 

 

Definicije i objašnjenja

 

Definitions and explanations

 

 

 

Bruto vrijednost proizvodnje definira se kao tržišna vrijednost svih proizvedenih roba i usluga. Bruto vrijednost proizvodnje uključuje vrijednost tržišne proizvodnje, proizvodnju za vlastitu konačnu uporabu (npr. proizvodnja poljoprivrednih proizvoda na malim poljoprivrednim gospodarstvima i imputirana renta za vlasnike stanova) i ostalu netržišnu proizvodnju (proizvodnja individualnih usluga države i NPUSK te proizvodnja kolektivnih usluga države).

 

Gross output value is defined as a market value of all produced goods and services. The gross output value includes the market output, the output for own final use (e.g., the output of agricultural products on small family farms and imputed rents of owner occupiers) and other non-market outputs (the output of individual non-market services produced by government and non-profit institutions serving households as well as the output of collective services produced by government).

 

 

 

Uvoz dobara i usluga sastoji se od transakcija dobrima i uslugama (kupovine, razmjene, darovanja) rezidentima od strane nerezidenata. Uvoz dobara se vrednuje prema paritetu cif (troškovi, osiguranje, vozarina). Vrijednost cif jest cijena dobra dovezena na granicu zemlje uvoznice prije plaćanja uvoznih carina ili ostalih poreza na uvoz, trgovačkih ili transportnih marži u zemlji. Uključuje usluge prijevoza i osiguranja pruženih od rezidentnih i nerezidentnih proizvođača uključenih u uvoz. U tablici ponude te usluge na uvoz koje pružaju nerezidentni proizvođači tretiraju se kao uvoz u redu djelatnosti  transportnih usluga i usluga osiguranja i stupcu uvoza, dok su rezidentni prijevoznici ili pružatelji usluga osiguranja već uključeni u bruto vrijednost proizvodnje djelatnosti transporta i djelatnosti osiguranja. Kako se ukupan uvoz treba vrednovati prema paritetu fob na granici zemlje izvoznice, dodaje se red prilagodba cif/fob, odnosno ukupno umanjenje vrijednosti transportnih usluga i usluga osiguranja na uvozu kojeg obavljaju rezidentni i nerezidentni proizvođači.

 

Imports of goods and services consist of transactions in goods and services (purchases, barter, gifts or grants) to residents by non-residents. Import of goods is valued in CIF parity. The CIF value is a price of a good delivered at the frontier of the importing country before the payment of any import duties or other taxes on imports or trade and transport margins in the country. It includes transport and insurance services provided by both resident and non-resident producers engaged in the imports. In the supply table, these services on imports provided by non-resident producers are recorded as imports in the row presenting transport and insurance services and in the imports column, while those of resident transporters or insurers are already included in the gross output value of transport and insurance service activities in the country. As the total import should be valued at FOB prices at the frontier of the exporting country, the CIF/FOB adjustment row is added. This adjustment means the global deduction of the value of transport and insurance services on imports provided by resident and non-resident producers.

 

 

 

Bazična cijena jest cijena koju prima proizvođač od kupca za jedinicu dobra ili usluge koju je proizveo kao output umanjena za cjelokupan porez na tu jedinicu koji se obračunava kao posljedica proizvodnje ili prodaje (tj. porez na proizvode) te uvećana za cjelokupni iznos subvencija na tu jedinicu, a posljedica su proizvodnje ili prodaje (tj. subvencije na proizvode). Transportna usluga za koju proizvođač izdaje zaseban račun ne ulazi u bazičnu cijenu. Uključuje se transportna usluga koju proizvođač naplaćuje istim računom, čak i ako je iskazana kao zasebna stavka na računu.

 

Basic price is the price receivable by the producers from the purchaser for a unit of a good or service produced as output minus any tax payable on that unit as a consequence of its production or sale (that is, taxes on products), plus any subsidy receivable on that unit as a consequence of its production or sale (that is, subsidies on products). It excludes any transport charges invoiced separately by the producer. It includes any transport margins charged by the producer on the same invoice, even when they are included as a separate item on the invoice.

 

 

 

Kupovna cijena jest cijena koju kupac stvarno plaća za proizvode, a uključuje sve poreze manje subvencije na proizvode (ali se ne uključuje odbitni dio poreza na proizvode, kao što je PDV); uključeni su ukupni transportni troškovi koje kupac plaća odvojeno radi preuzimanja isporuke na traženome mjestu i u traženo vrijeme; odbija se cjelokupan popust na količinu i kupnju izvan sezone; isključuje se kamata ili naplaćena usluga kod kreditnih aranžmana; isključuju se bilo kakve posebne naplate koje su nastale kao rezultat neplaćanja do roka koji je dogovoren pri kupnji.

 

Purchasers’ price is the price the purchaser actually pays for the products, including any taxes less subsidies on the products (but excluding deductible taxes like VAT on the products), including any transport charges paid separately by the purchaser to take delivery at the required time and place, after deductions for any discounts for bulk or off-peak purchases from standard prices or charges, excluding interest or services charges added under credit arrangements, excluding and extra charges incurred as a result of failing to pay within the period stated at the time the purchases were made.

 

 

 

Porezi na proizvode uključuju sve carine i uvozne pristojbe, PDV, posebne poreze (trošarine) i slične poreze.

 

Taxes on products are all taxes and import duties, VAT, excises and similar taxes.

 

 

 

Ostali porezi na proizvodnju uključuju poreze na vlasništvo i uporabu zemljišta, zgrade i drugih objekata, poreze na uporabu fiksne imovine, poreze na ukupne nadnice i plaće, poreze na zagađenje i slično.

 

Other taxes on production include taxes on the ownership and use of land, buildings and other facilities, taxes on the use of fixed assets, taxes on the total wage bill and payroll taxes, taxes on pollution etc.

 

 

 

Subvencije na proizvode jesu nepovratna sredstva koja država daje tržišnim proizvođačima.

 

Subsidies on products are unrequited payments to market producers made by general government institutions.

 

 

 

Trgovačka marža jest razlika između kupovne cijene i proizvođačke cijene proizvoda.

 

Trade margin is the difference between the sales value and purchase value of merchandise sold.

 

 

 

Transportna marža jest vrijednost troškova prijevoza odvojeno plaćena od strane kupca i uključena u kupovnu cijenu, ali ne i u bazičnu cijenu proizvođača ili u trgovačku maržu trgovca na veliko ili malo.

 

Transport margin is the value of transport costs paid separately by the purchaser and included in purchasers’ price, but excluded from basic prices of the producer or in trade margins of the wholesale or retail trader.

 

 

 

Intermedijarna potrošnja (međufazna potrošnja) po nabavnim cijenama jest vrijednost proizvoda i usluga što se transformiraju, upotrebljavaju i troše u procesu proizvodnje.

 

Intermediate consumption at purchase prices is the value of goods and services that are transformed, used up or consumed in the production process.

 

 

 

Dodana vrijednost kao povećanje vrijednosti proizvodnje jednaka je razlici između bruto vrijednosti proizvodnje i intermedijarne (međufazne) potrošnje. Dodana vrijednost u bazičnim cijenama jednaka je zbroju sredstava zaposlenih, ostalih poreza na proizvodnju, umanjenoj za ostale subvencije na proizvodnju, zbroju bruto poslovnog viška i bruto mješovitog dohotka.

 

Value added, as the output value increase, equals the difference between the gross output value and intermediate consumption. The value added at basic prices equals the sum of compensation of employees, other taxes on production less other subsidies on production, the sum of gross operating surplus and the gross mixed income.

 

 

 

Ponuda je zbroj domaće proizvodnje (outputa) i uvoza.

 

Supply is the sum total of the domestic output and imports.

 

 

 

Uporaba je zbroj intermedijarne potrošnje i konačnih uporaba.

 

Use is the sum total of the intermediate consumption and the final use.

 

 

 

Konačne uporabe jesu zbroj izdataka za konačnu potrošnje, bruto investicija i izvoza.

 

Final use is the sum total of the final consumption expenditures of individual institutional sectors, gross capital formation and exports.

 

 

 

Izdaci za konačnu potrošnju sastoje se od agregata individualnih izdataka za potrošnju i kolektivnih izdataka države za potrošnju. Individualna potrošnja sastoji se od izdataka za konačnu potrošnju kućanstava, izdataka neprofitnih ustanova koje služe kućanstvima (NPUSK) i individualnih izdataka države. Individualni izdaci države sastoje se od izdataka za netržišne usluge države (obrazovanje, zdravstvo, socijalna skrb, kultura, sport itd.) te izdataka za tržišne proizvode i usluge (lijekovi, ortopedska pomagala, usluge lječilišta itd.). Neprofitne ustanove koje služe kućanstvima (NPUSK) sastoje se od NPU-a koje pružaju dobra i usluge kućanstvima besplatno ili po cijenama koje su ekonomski nebitne (političke stranke, sindikati, crkve, vjerska udruženja, društva, kulturni, rekreacijski ili sportski klubovi, dobrotvorne organizacije, agencije za pomoć itd.). Kolektivne izdatke države čine izdaci za upravne, administrativne, obrambene, ekonomske, razvojno-istraživačke i druge zajedničke netržišne usluge države.

 

Final consumption expenditure is composed of aggregates of individual consumption expenditures and collective government consumption expenditures. The individual consumption is composed of household expenditures, expenditures of non-profit institutions serving households (NPISHs) and individual government expenditures. The individual government expenditures comprise payments for non-market government services (education, health, social care, culture, sport, etc.) and market goods and services expenditures (pharmaceutical and therapeutic products, health resort services, etc.). The non-profit institutions serving households (NPISHs) consist of NPIs that provide goods and services to households, either free of charge or at prices that are not economically significant (such as political parties, trade unions, churches or religious communities, associations, social, cultural, recreational or sport clubs, charity organisations or aid agencies, etc.). Collective government expenditures consist of expenditures on administrative, defence, economic, R&D and other non-market government services.

 

 

 

Izdaci za konačnu potrošnju kućanstava sastoje se od izdataka rezidentnih kućanstava na potrošna dobra i usluge na domaćem i inozemnom teritoriju.

 

Final consumption expenditures of households consist of residential households expenditures for consumed goods and services at domestic and non-domestic territory.

 

 

 

Bruto investicije sastoje se od bruto investicija u fiksni kapital i promjena zaliha. Bruto investicije u fiksni kapital obuhvaćaju investicije u novu dugotrajnu imovinu, troškove transakcija rabljene dugotrajne imovine te nabave nematerijalne dugotrajne imovine. Promjene zaliha računaju se za zalihe proizvodnje u tijeku, zalihe gotovih proizvoda, zalihe trgovačke robe te zalihe sirovina i materijala.

 

Gross capital formation is composed of gross fixed capital formation and changes in stocks. The gross fixed capital formation consists of investments into new fixed capital formation, costs of transactions of existing fixed assets and of additions to the value of non-produced assets. The changes in stocks are calculated for work-in-progress and finished goods, stocks of commercial goods in stores, stocks of raw material and consumables, spare parts, etc.

 

 

 

Izvoz dobara i usluga sastoji se od transakcija dobrima i uslugama (kupnje, razmjene, darovanja) nerezidenatima od strane rezidenata. Izvoz dobara je vrednovan prema paritetu fob na granici zemlje izvoznice. Red prilagodbe cif/fob također je dodan u tablici uporabe.

 

Exports of goods and services consist of transactions in goods and services (purchases, barter and gifts) by residents to non-residents. Export of goods is valued in FOB values at the frontier of the exporting country. The CIF/FOB adjustment row is added in the use table too.

 

 

 

Sredstva zaposlenih obuhvaćaju sva primanja zaposlenih u novcu i naturi koja su zaposleni primili kao nadoknadu za svoj rad i sve uplate na ime socijalnog osiguranja zaposlenih. Doprinosi za socijalno osiguranje zaposlenih uključuju obvezne i dobrovoljne socijalne doprinose. Naknade zaposlenima uključuju: troškove prijevoza na posao i s posla koje plaća poslodavac, naknade smještaja i naknade za odvojeni život, dječji doplatak, regres, jubilarne nagrade i slično. Bruto nadnice i plaće obuhvaćaju napojnice u restoranima, frizerskim salonima, prijevozu taksijem i ostalim sličnim uslugama.

 

Compensation of employees includes all income in cash or kind that employees received as compensation for their work and all employers' social contributions. Employers’ social contribution includes compulsory and voluntary social contributions. Remuneration to employees includes the following: commuting costs covered by employers, housing and family separation compensations, children’s allowances, special holiday supplements, severance payments etc. Gross wages and salaries include tips in restaurants, hairdressers, taxi and similar services.

 

 

 

 

 

 

Kratice

 

Abbreviations

 

 

 

 

 

 

ESA

Europski sustav nacionalnih računa

 

CIF

cost, insurance and freight

 

BDP

bruto domaći proizvod

 

CNB

Croatian National Bank

 

cif

cijene s osiguranjem i vozarinom

 

e.g.

for example (from Latin: exempli gratia)

 

fob

franko brod

 

ESA

European System of Accounts

 

HNB

Hrvatska narodna banka

 

etc.

and so on (from Latin: et cetera)

 

itd.

i tako dalje

 

Fina

Financial Agency

 

mil.

milijun

 

FOB

free on board

 

NKD

Nacionalna klasifikacija djelatnosti

 

GDP

gross domestic product

 

KPD

Klasifikacija proizvoda prema djelatnosti

 

mln

million

 

NKD 2002.

Nacionalna kalsifikacija djelatnosti, verzija 2002.

 

NPIs

non-profit institution

 

npr.

na primjer

 

NPISH

non-profit institutions serving households

 

NPU

neprofitne ustanove

 

NKD 2002.

National Classification of Activities, 2002 version

 

NPUSK

PDV

SNA

tj.

neprofitne ustanove koje služe kućanstvima

porez na dodanu vrijednost

Sustav nacionalnih računa

to jest

 

KPD

RAS

 

 

 

R&D

SNA

VAT

Classification of Products by Activity

Named after typical sequence of matrices (R = diagonal matrix of multipliers for rows, A = diagonal matrix of input coefficients in base year, S = diagonal matrix of multipliers for columns

research and development

System of National Accounts

value added tax

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znakovi

 

Symbols

 

 

 

 

 

 

 

-

nema pojave

 

-

no occurrence

 

0

podatak je manji od 0,5 upotrijebljene mjerne jedinice

 

0

value not zero but less than 0.5 of the unit of measure used

 

 

 

Izdaje i tiska Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.

Published and printed by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80

Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666

 

Odgovara ravnatelj Marko Krištof.

Person responsible: Marko Krištof, Director General

 

Priredili: Jadranka Vuglar i Andrea Brumnić
Prepared by: Jadranka Vuglar and Andrea Brumnić

 

 

MOLIMO KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.

USERS ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE

 

 

Naklada: 20 primjeraka

20 copies printed

 

Podaci iz ovog priopćenja objavljuju se i na internetu.

First Release data are also published on the Internet.

 

 

Služba za komunikaciju s korisnicima

User Communication Service

 

·     Informacije i korisnički zahtjevi

     Information and user requests

·     Pretplata publikacija

     Subscription

·     Novinarski upiti

     Press corner

 

      Telefon/ Phone:
      +385 (0) 1 4806-138, 4806-154, 4811-212

      Elektronička pošta/ E-mail:
      stat.info@dzs.hr

      Telefaks/ Fax:
      +385 (0) 1 4806-148, 4806-199

 

      Telefon/ Phone:

      +385 (0) 1 4814-791

      Elektronička pošta/ E-mail:
      prodaja@dzs.hr

      Telefaks/ Fax:
      +385 (0) 1 4806-148, 4806-199

 

      Telefon/ Phone:
      +385 (0) 1 4806-121, 4806-196

      Elektronička pošta/ E-mail:
      press@dzs.hr

      Telefaks/ Fax:
      +385 (0) 1 4806-148, 4806-199