GODINA/ YEAR: LV. ZAGREB,
15.
SIJEČNJA 2019./ 15 JANUARY 2019 BROJ/
NUMBER: 12.4.1.
CODEN
POPCEA ISSN 1330-0350
SATELITSKI RAČUN TURIZMA ZA
REPUBLIKU HRVATSKU U 2016.
TOURISM
SATELLITE ACCOUNT FOR THE REPUBLIC OF CROATIA, 2016
Državni zavod za
statistiku prvi put objavljuje rezultate izračuna ekonomske važnosti
turizma za Republiku Hrvatsku u skladu s metodologijom satelitskog računa
turizma. Tablice satelitskog računa turizma u 2016. izradio je u suradnji s
Institutom za turizam.
|
|
The
Croatian Bureau of Statistics publishes for the first time the results of the
calculation of the economic importance of tourism for the Republic of
Croatia in accordance with the methodology for the Tourism Satellite
Account. The tables of the Tourism Satellite Account in 2016 have been
compiled in cooperation with the Institute for Tourism.
|
|
|
|
Satelitski račun
turizma služi procjenjivanju izravnoga ekonomskog doprinosa turizma
nacionalnom gospodarstvu.
|
|
The
Tourism Satellite Account is used to estimate the direct economic
contribution of tourism to the national economy.
|
|
|
|
Prikazani su
najvažniji rezultati izvedeni iz satelitskog računa turizma, a to su
vrijednosti unutarnje turističke potrošnje, dolazni turistički izdaci,
domaći turistički izdaci, bruto dodana vrijednost turističkih djelatnosti,
izravna bruto dodana vrijednost turizma te izravni bruto domaći proizvod
turizma u 2016.
|
|
The most important
results derived from the Tourism Satellite Account are presented, that is,
the values of internal tourism consumption, inbound tourism expenditure,
domestic tourism expenditure, gross value added of tourism industries,
tourism direct gross value added and tourism direct gross domestic product
in 2016.
|
|
|
|
Detaljne tablice
satelitskog računa turizma s Metodološkim objašnjenjima možete preuzeti u
Excel-formatu.
|
|
Detailed tables of
the Tourism Satellite Account with Notes on Methodology can be downloaded
in
Excel.
|
|
|
|
Procjenjuje se da
je unutarnja turistička potrošnja u 2016. iznosila 78 616
milijuna kuna (tablica 1.), od čega su ostale sastavnice potrošnje
iznosile 1 660 milijuna kuna ili 2,11% od
unutarnje turističke potrošnje, a unutarnji turistički izdaci u 2016.
iznosili su 76 955 milijuna kuna, što je 97,89% unutarnje turističke
potrošnje.
|
|
It is estimated
that internal tourism consumption in 2016 amounted to 78 616 million kuna
(table 1.), of which other components of tourism consumption amounted to 1 660
million kuna, or 2.11% of internal tourism consumption, while internal
tourism expenditure in 2016 amounted to 76 955 million kuna, or 97.89% of
internal tourism consumption.
|
|
|
|
Dolazni turistički
izdaci činili su 86,33% (66 433 milijuna kuna) unutarnjih turističkih
izdataka, dok su domaći turistički izdaci činili 13,67% (10 523 milijuna
kuna) unutarnjih turističkih izdataka.
|
|
Inbound tourism
expenditure accounted for 86.33% (66 433 million
kuna) of internal tourism expenditure, while domestic tourism expenditure
accounted for 13.67% (10 523 million kuna) of internal tourism expenditure.
|
|
|
|
Procjenjuje
se da su dolazni turistički izdaci u 2016. iznosili 66 433 milijuna kuna (tablica 2.), od čega su
turistički izdaci nerezidentnih turista, tj. posjetitelja koji su ostvarili
barem jedno noćenje u Hrvatskoj, iznosili 62 525 milijuna kuna ili 94,12%
dolaznih turističkih izdataka.
|
|
It is estimated
that inbound tourism expenditure in 2016 amounted to 66 433 million
kuna (table 2.), of which tourism expenditure of
non-resident tourists, that is, visitors who spent at least one night in
Croatia, amounted to 62 525 million kuna, or 94.12% of inbound tourism
expenditure.
|
|
|
|
Turistički
izdaci nerezidentnih jednodnevnih posjetitelja (izletnika) iznosili su 3
907 milijuna kuna ili 5,88% dolaznih turističkih izdataka (tablica 2.).
|
|
Tourism
expenditure of non-resident same-day visitors (excursionists) amounted to 3
907 million kuna, or 5.88% of inbound tourism expenditure (table 2.).
|
|
|
|
Procjenjuje se da
su domaći turistički izdaci u 2016. iznosili 10 523 milijuna kuna
(tablica 3.), od čega su turistički izdaci rezidentnih posjetitelja na
domaća putovanja iznosili 9 001 milijun kuna ili 85,54% domaćih turističkih
izdataka. Turistički izdaci rezidentnih turista na domaća putovanja činili
su 72,66% (6 541 milijun kuna) turističkih izdataka rezidentnih
posjetitelja na domaća putovanja, dok su turistički izdaci rezidentnih jednodnevnih
posjetitelja činili 27,34% (2 461 milijun kuna).
|
|
It is estimated
that domestic tourism expenditure in 2016 amounted to 10 523 million kuna
(table 3.), of which the tourism expenditure of resident visitors on
domestic trips amounted to 9 001 million kuna, or 85.54% of domestic
tourism expenditure. The tourism expenditure of resident tourists on
domestic trips accounted for 72.66% (6 541 million kuna)
of the tourism expenditure of resident visitors on domestic trips, while
the tourism expenditure of resident same-day visitors accounted for 27.34%
(2 461 million kuna).
|
|
|
|
Bruto dodana
vrijednost turističkih djelatnosti u 2016. iznosila je 69 948 milijuna kuna (tablica 4.). Bruto
dodana vrijednosti turističkih djelatnosti predstavlja 24,01% ukupno
ostvarene bruto dodane vrijednosti u 2016. Nakon izračuna turističkog
udjela u proizvodnji za svaku od turističkih djelatnosti i ostalih
djelatnosti izračunana je izravna bruto dodana vrijednost turizma. Ona je u
2016. iznosila 31 734 milijuna kuna. i činila je 10,89% ukupne bruto dodane
vrijednosti. Izravni bruto domaći proizvod turizma u 2016. iznosio je 40
040
milijuna
kuna i njegov udio u ukupnom bruto domaćem proizvodu iznosio je 11,40 %.
|
|
The
gross value added of tourism industries in 2016 amounted to 69 948 million kuna (table 4.). The gross
value added of tourism industries represents 24.01% of the total gross
value added realised in 2016. Following the calculation of the tourist
share in the production for each of the tourism industries and other
industries, the tourism direct gross value added has been calculated. It
amounted to 31 734 million kuna in 2016 and accounted for 10.89% of total
gross value added. The tourism direct gross domestic product in 2016
amounted to 40 040 million kuna and its share in total gross domestic product
amounted to 11,40 %.
|
|
|
|
U 2016. udio
izravne bruto dodane vrijednosti turizma turističkih djelatnosti u ukupnoj
izravnoj bruto dodanoj vrijednosti turizma iznosio je 88,34%, dok je udio
izravne bruto dodane vrijednosti turizma ostalih djelatnosti u izravnoj
bruto dodanoj vrijednosti turizma iznosio 11,66%. (G-4.).
|
|
In 2016, the share
of tourism direct gross value added of tourism industries in the total
tourism direct gross value added amounted to 88.34%, while the share of
tourism direct gross value added of other industries in the tourism direct
gross value added amounted to 11.66% (G-4.)
|
|
|
|
Turistički omjer
(omjer unutarnje turističke potrošnje i ukupne ponude dobara i usluga) u
2016. iznosio je 0,0975, odnosno 9,75 % ukupne ponude dobara i usluga
korišteno je za zadovoljenje turističke potražnje).
|
|
Tourism ratio (the
ratio of the internal consumption and the total supply of goods and services)
in 2016 amounted to 0.0975, that is, 9.75% of the total supplyof goods and
services were used to meet tourist demand.
|
1. UNUTARNJA TURISTIČKA POTROŠNJA U 2016.
INTERNAL
TOURISM CONSUMPTION, 2016
|
2016.
|
|
mil.
kuna
mln
kuna
|
%
|
|
|
|
|
Unutarnja turistička potrošnja
|
78
616
|
100,00
|
Internal
tourism consumption
|
|
|
|
|
Unutarnji turistički izdaci
|
76
955
|
97,89
|
Internal
tourism expenditure
|
Dolazni
turistički izdaci
|
66
433
|
86,33
|
Inbound
tourism expenditure
|
Domaći
turistički izdaci
|
10
523
|
13,67
|
Domestic
tourism expenditure
|
Ostale sastavnice turističke
potrošnje
|
1
661
|
2,11
|
Other
components of tourism consumption
|
2. DOLAZNI TURISTIČKI IZDACI PREMA VRSTI
POSJETITELJA U 2016.
INBOUND
TOURISM EXPENDITURE, BY CLASSES OF VISITORS, 2016
|
2016.
|
|
mil.
kuna
mln
kuna
|
%
|
|
|
|
|
Dolazni turistički izdaci
|
66
433
|
100,00
|
Inbound
tourism expenditure
|
Turistički
izdaci nerezidentnih turista
|
62
525
|
94,12
|
Tourism
expenditure of non-resident tourists
|
Turistički
izdaci nerezidentnih jednodnevnih posjetitelja
|
3
907
|
5,88
|
Tourism
expenditure of non-resident same-day visitors
|
3. DOMAĆI TURISTIČKI IZDACI U 2016.
DOMESTIC
TOURISM EXPENDITURE, 2016
|
2016.
|
|
mil.
kuna
mln
kuna
|
%
|
|
|
|
|
Domaći
turistički izdaci
|
10
523
|
100,00
|
Domestic
tourism expenditure
|
Turistički
izdaci rezidentnih posjetitelja na domaća putovanja
|
9
001
|
85,54
|
Tourism
expenditure of resident visitors on domestic trips
|
Domaći
dio turističkih izdataka rezidentnih posjetitelja na odlazna putovanja
|
1
521
|
14,46
|
Domestic
part of tourism expenditure of resident visitors on outbound trips
|
|
|
|
|
Turistički
izdaci rezidentnih posjetitelja na domaća putovanja
|
9
001
|
100,00
|
Tourism
expenditure of resident visitors on domestic trips
|
Turistički
izdaci rezidentnih turista na domaća putovanja
|
6
541
|
72,66
|
Tourism
expenditure of tesident tourists on domestic trips
|
Turistički
izdaci rezidentnih jednodnevnih posjetitelja na domaća putovanjaj
|
2
461
|
27,34
|
Tourism
expenditure of resident same-day visitors on domestic trips
|
|
|
|
|
Domaći
dio turističkih izdataka rezidentnih posjetitelja na odlazna putovanja
|
1
521
|
100,00
|
Domestic
part of tourism expendtiure of resident visotors on outbound trips
|
Domaći
dio turističkih izdataka rezidentnih turista na odlazna putovanja
|
1
337
|
87,87
|
Domestic
part of tourism expenditure of resident tourists on outbound trips
|
Domaći
dio turističkih izdataka rezidentnih jednodnevnih posjetitelja na odlazna
putovanja
|
185
|
12,13
|
Domestic
part of tourism expenditure of resident same-day visitors on outbound trips
|
4. BRUTO DODANA VRIJEDNOST TURISTIČKIH
DJELATNOSTI, IZRAVNA BRUTO DODANA VRIJEDNOST TURIZMA
I IZRAVNI BRUTO DOMAĆI PROIZVOD TURIZMA U 2016.
GROSS
VALUE ADDED OF TOURISM INDUSTRIES, TOURISM DIRECT GROSS VALUE ADDED AND
TOURISM DIRECT GROSS DOMESTIC PRODUCT, 2016
|
2016.
|
|
|
|
|
Bruto dodana vrijednost
turističkih djelatnosti, mil. kuna
|
69 948
|
Gross value added of tourism
industries, mln kuna
|
Udio bruto dodane vrijednosti
turističkih djelatnosti u ukupnoj bruto dodanoj vrijednosti, %
|
24,01
|
Share of gross value added of
tourism industries in total gross value added, %
|
Izravna bruto dodana vrijednost
turizma, mil.
kuna
|
31 734
|
Tourism direct gross value added, mln
kuna
|
Udio izravne bruto dodane
vrijednosti turizma u ukupnoj bruto dodanoj vrijednosti, %
|
10,89
|
Share of tourism direct gross
value added in total gross value added, %
|
Izravni bruto domaći proizvod
turizma, mil.
kuna
|
40 040
|
Tourism direct gross domestic
product, mln kuna
|
Udio izravnog bruto domaćeg
proizvoda turizma u ukupnom bruto domaćem proizvodu, %
|
11,40
|
Share of tourism direct gross
domestic product in total gross domestic product, %
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
BDP bruto
domaći proizvod
|
|
GDP gross
domestic product
|
mil. milijun
|
|
mln million
|
|
|
|
|
|
|
Znakovi
|
|
Symbols
|
|
|
|
- nema
pojave
|
|
- no
occurrence
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Objavljuje
i tiska Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p.
p. 80.
Published and printed
by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80
Telefon/ Phone:
+385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Odgovara
ravnatelj Marko Krištof.
Person
responsible: Marko Krištof, Director General
Priredili:
dr.sc. Neven Ivandić, univ. spec. oec. Zrinka Marušić, univ. spec. oec., Ivan
Sever, dr.sc. Goran Kos,
Darko Vrančić, Krunoslav Zauder i Andrea Brumnić
Prepared
by: Neven Ivandić, PhD, Zrinka Marušić, univ. spec. oec., Ivan Sever, univ.
spec. oec., Goran Kos, PhD,
Darko
Vrančić, Krunoslav Zauder and Andrea Brumnić
|
MOLIMO KORISNIKE DA
PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.
USERS
ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE
|
|
Naklada:
20 primjeraka
20 copies
printed
Podaci iz
ovog Priopćenja objavljuju se i na internetu.
First
Release data are also published on the Internet.
|