GODINA/ YEAR:
LVII.
|
ZAGREB,
31. OŽUJKA 2021./ 31 MARCH, 2021
|
BROJ/ NUMBER:
4.3.3.
|
CODEN POPCEA ISSN 1330-0350
NEKOMERCIJALNI TURISTIČKI PROMET U
2020.
NON-COMMERCIAL TOURISM ACTIVITY,
2020
U 2020. pandemija
prouzročena koronavirusom ostavila trag na dolaske i noćenja turista u
nekomercijalnome turističkom smještaju
|
|
In 2020, the COVID-19 pandemic left a
mark on tourist arrivals and nights in non-commercial accommodation
establishments
|
|
|
|
U
2020. u nekomercijalnim smještajnim objektima ostvareno je 456 tisuća
dolazaka i 11,2 milijuna noćenja turista. Ograničenja u putovanjima,
zatvaranje granica i donošenje epidemioloških mjera u Republici Hrvatskoj i
svijetu, kako bi se spriječilo širenje zaraze, utjecali su na pad dolazaka
turista za 11,5% te pad noćenja za 14,9% u nekomercijalnom smještaju u
2020. u odnosu na 2019.
|
|
In
2020, there were 456 thousand tourist arrivals and 11.2 million tourist
nights in non-commercial accommodation establishments. Travel restrictions,
border closures and the adoption of epidemiological measures in Croatia and
around the world, in order to prevent the spread of the infection, had a
direct impact on the decrease in tourist arrivals of 11.5% and in tourist
nights of 14.9% in non-commercial accommodation in Croatia in 2020 compared
to 2019.
|
|
|
|
Domaći
turisti u nekomercijalnom smještaju ostvarili su 119 tisuća dolazaka i 5,3
milijuna noćenja, što je pad dolazaka za 14,6% i pad noćenja za 14,3% u
odnosu na 2019. Strani turisti ostvarili su 337 tisuća dolazaka i 5,9
milijuna noćenja, što je za 10,4% manje dolazaka i za 15,4% manje noćenja u
odnosu na 2019. Domaći turisti ostvarili su prosječno 44,7, a strani
turisti 17,4 noćenja.
|
|
Domestic
tourists realised 119 thousand arrivals and 5.3 million nights, which was a
decrease in tourist arrivals of 14.6% and in tourist nights of 14.3%, as
compared to 2019. Foreign tourists realised 337 thousand
arrivals and 5.9 million nights, which was 10.4% less tourist arrivals and
15.4% less tourist nights in non-commercial accommodation than in 2019.
Domestic tourists realised 44.7 nights on average, as compared to 17.4
nights realised by foreign tourists.
|
|
|
|
|
|
|
Turisti
iz Slovenije ostvarili najviše noćenja stranih turista
|
|
The
most foreign nights realised by tourists from Slovenia
|
|
|
|
U
strukturi ukupnih noćenja stranih turista koji su boravili u
nekomercijalnim smještajnim objektima najviše noćenja ostvarili su turisti
iz Slovenije (59,0%). Slijede turisti iz Njemačke (10,3%), Bosne i
Hercegovine (7,2%), Austrije (4,2%), Srbije (3,4%) i Italije (2,5%).
Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 13,4% noćenja.
|
|
Concerning
the structure of the total nights of foreign tourists who stayed in
non-commercial accommodation establishments, the largest number of nights
was realised by the tourists from Slovenia (59.0%). These were followed by
the tourists from Germany (10.3%), Bosnia and Herzegovina (7.2%), Austria
(4.2%), Serbia (3.4%), and Italy (2.5%). Tourists from other countries
realised 13.4% of nights
|
|
|
|
|
|
|
Zadarska
županija ostvarila najviše noćenja u nekomercijalnom smještaju
|
|
The
County of Zadar recorded the most tourist nights in non-commercial
accommodation establishments
|
|
|
|
U
2020. u Zadarskoj županiji ostvareno je najviše noćenja turista u
nekomercijalnim smještajnim objektima, i to 3,9 milijuna noćenja turista.
Slijede Primorsko-goranska županija s 3,0 milijuna noćenja turista te
Istarska županija s 1,8 milijuna noćenja turista.
|
|
In
2020, the largest number of tourist arrivals and
nights in non-commercial accommodation establishments was recorded in the
County of Zadar, as much as 3.9 million nights, followed by the County of
Primorje-Gorski kotar with 3.0 million nights and the County of Istria with
1.8 million nights.
|
1. DOLASCI
I NOĆENJA TURISTA U NEKOMERCIJALNIM SMJEŠTAJNIM OBJEKTIMA U 2020.
TOURIST
ARRIVALS AND NIGHTS IN NON-COMMERCIAL ACCOMMODATION ESTABLISHMENTS, 2020
|
Dolasci
Arrivals
|
Noćenja
Nights
|
2020.
|
|
2019.
|
2020.
|
indeksi
Indices
2020.
2019.
|
2019.
|
2020.
|
indeksi
Indices
2020.
2019.
|
struktura noćenja, %
Structure of nights (%)
|
prosječan broj noćenja po dolasku
Average
number of nights per arrival
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno
|
515 425
|
455 965
|
88,5
|
13 145 966
|
11 193 005
|
85,1
|
100,0
|
24,5
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domaći
turisti
|
139 822
|
119 445
|
85,4
|
6 228 372
|
5 340 311
|
85,7
|
47,7
|
44,7
|
Domestic
tourists
|
Strani
turisti
|
375 603
|
336 520
|
89,6
|
6
917 594
|
5
852 694
|
84,6
|
52,3
|
17,4
|
Foreign
tourists
|
2. DOLASCI
I NOĆENJA STRANIH TURISTA PREMA ZEMLJI PREBIVALIŠTA U 2020.
FOREIGN
TOURISTS ARRIVALS AND NIGHTS, BY COUNTRY OF RESIDENCE, 2020
|
Dolasci
Arrivals
|
Noćenja
Nights
|
Struktura noćenja, %
Structure of nights (%)
|
Prosječan broj
noćenja po dolasku
Average number of nights per arrival
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno
− strani turisti
|
336 520
|
5 852 694
|
100,0
|
17,4
|
Total
‒
foreign tourists
|
|
|
|
|
|
|
Albanija
|
266
|
10
348
|
0,2
|
38,9
|
Albania
|
Austrija
|
13
264
|
243
871
|
4,2
|
18,4
|
Austria
|
Belgija
|
969
|
19
317
|
0,3
|
19,9
|
Belgium
|
Bjelorusija
|
17
|
202
|
0,0
|
11,9
|
Belarus
|
Bosna i
Hercegovina
|
24
207
|
420
713
|
7,2
|
17,4
|
Bosnia and
Herzegovina
|
Bugarska
|
103
|
1
835
|
0,0
|
17,8
|
Bulgaria
|
Cipar
|
31
|
571
|
0,0
|
18,4
|
Cyprus
|
Crna Gora
|
315
|
6
877
|
0,1
|
21,8
|
Montenegro
|
Češka
|
9
209
|
128
575
|
2,2
|
14,0
|
Czech
Republic
|
Danska
|
446
|
7
464
|
0,1
|
16,7
|
Denmark
|
Estonija
|
30
|
582
|
0,0
|
19,4
|
Estonia
|
Finska
|
34
|
638
|
0,0
|
18,8
|
Finland
|
Francuska
|
1
375
|
23
604
|
0,4
|
17,2
|
France
|
Grčka
|
32
|
688
|
0,0
|
21,5
|
Greece
|
Irska
|
99
|
1
861
|
0,0
|
18,8
|
Ireland
|
Island
|
3
|
88
|
0,0
|
29,3
|
Iceland
|
Italija
|
7
930
|
147
449
|
2,5
|
18,6
|
Italy
|
Kosovo
|
445
|
11
577
|
0,2
|
26,0
|
Kosovo
|
Letonija
|
56
|
1
343
|
0,0
|
24,0
|
Latvia
|
Lihtenštajn
|
23
|
458
|
0,0
|
19,9
|
Liechtenstein
|
Litva
|
86
|
1
434
|
0,0
|
16,7
|
Lithuania
|
Luksemburg
|
119
|
2
193
|
0,0
|
18,4
|
Luxembourg
|
Mađarska
|
7
990
|
116
998
|
2,0
|
14,6
|
Hungary
|
Sjeverna
Makedonija1)
|
1
478
|
55
663
|
1,0
|
37,7
|
North Macedonia1)
|
Malta
|
11
|
316
|
0,0
|
28,7
|
Malta
|
Nizozemska
|
1
297
|
26
196
|
0,4
|
20,2
|
Netherlands
|
Norveška
|
192
|
5
465
|
0,1
|
28,5
|
Norway
|
Njemačka
|
34
414
|
602
680
|
10,3
|
17,5
|
Germany
|
Poljska
|
6
229
|
66
641
|
1,1
|
10,7
|
Poland
|
Portugal
|
60
|
961
|
0,0
|
16,0
|
Portugal
|
Rumunjska
|
378
|
5
136
|
0,1
|
13,6
|
Romania
|
Rusija
|
829
|
17
549
|
0,3
|
21,2
|
Russian
Federation
|
Slovačka
|
4
870
|
82
932
|
1,4
|
17,0
|
Slovakia
|
Slovenija
|
201
443
|
3
454 394
|
59,0
|
17,1
|
Slovenia
|
Srbija
|
9
465
|
201
506
|
3,4
|
21,3
|
Serbia
|
Španjolska
|
185
|
3
481
|
0,1
|
18,8
|
Spain
|
Švedska
|
1
280
|
27
277
|
0,5
|
21,3
|
Sweden
|
Švicarska
|
3
371
|
62
152
|
1,1
|
18,4
|
Switzerland
|
Turska
|
63
|
587
|
0,0
|
9,3
|
Turkey
|
Ujedinjena
Kraljevina
|
1
571
|
32
767
|
0,6
|
20,9
|
United
Kingdom
|
Ukrajina
|
914
|
21
510
|
0,4
|
23,5
|
Ukraine
|
Ostale
europske zemlje
|
26
|
539
|
0,0
|
20,7
|
Other
European countries
|
|
|
|
|
|
|
Južnoafrička
Republika
|
25
|
900
|
0,0
|
36,0
|
South
Africa
|
Maroko
|
4
|
33
|
0,0
|
8,3
|
Morocco
|
Tunis
|
5
|
76
|
0,0
|
15,2
|
Tunisia
|
Ostale
afričke zemlje
|
46
|
566
|
0,0
|
12,3
|
Other
African countries
|
|
|
|
|
|
|
Kanada
|
179
|
5
785
|
0,1
|
32,3
|
Canada
|
SAD
|
560
|
16
095
|
0,3
|
28,7
|
USA
|
Ostale
zemlje Sjeverne Amerike
|
8
|
144
|
0,0
|
18,0
|
Other North
American countries
|
|
|
|
|
|
|
Argentina
|
43
|
1
217
|
0,0
|
28,3
|
Argentina
|
Brazil
|
47
|
1
470
|
0,0
|
31,3
|
Brazil
|
Čile
|
11
|
194
|
0,0
|
17,6
|
Chile
|
Meksiko
|
10
|
602
|
0,0
|
60,2
|
Mexico
|
Ostale
zemlje Južne i Srednje Amerike
|
53
|
1
357
|
0,0
|
25,6
|
Other South
and Central American countries
|
|
|
|
|
|
|
Indija
|
43
|
429
|
0,0
|
10,0
|
India
|
Indonezija
|
3
|
99
|
0,0
|
33,0
|
Indonesia
|
Izrael
|
16
|
259
|
0,0
|
16,2
|
Israel
|
Japan
|
21
|
153
|
0,0
|
7,3
|
Japan
|
Jordan
|
1
|
15
|
0,0
|
15,0
|
Jordan
|
Kazahstan
|
13
|
82
|
0,0
|
6,3
|
Kazakhstan
|
Kina2)
|
6
|
173
|
0,0
|
28,8
|
China2)
|
Kontinentalna
Kina
|
19
|
571
|
0,0
|
30,1
|
Mainland
China
|
Koreja,
Republika
|
5
|
48
|
0,0
|
9,6
|
Korea,
Republic of
|
Kuvajt
|
1
|
19
|
0,0
|
19,0
|
Kuwait
|
Malezija
|
4
|
55
|
0,0
|
13,8
|
Malaysia
|
Singapur
|
2
|
17
|
0,0
|
8,5
|
Singapore
|
Tajland
|
6
|
222
|
0,0
|
37,0
|
Thailand
|
Ujedinjeni
Arapski Emirati
|
33
|
1
078
|
0,0
|
32,7
|
United Arab
Emirates
|
Ostale
azijske zemlje
|
95
|
1
803
|
0,0
|
19,0
|
Other Asian countries
|
|
|
|
|
|
|
Australija
|
113
|
2
010
|
0,0
|
17,8
|
Australia
|
Novi
Zeland
|
22
|
783
|
0,0
|
35,6
|
New Zeland
|
Ostale
zemlje Oceanije
|
1
|
1
|
0,0
|
1,0
|
Other countries of Oceania
|
1) Republika
Hrvatska od 15. veljače 2019. godine u svim oblicima službene komunikacije
upotrebljava ime Republika Sjeverna Makedonija.
2) U
podatke su uključeni Hong Kong, Makao i Tajvan.
1) As
of 15 February 2019, the Republic of Croatia uses the name Republic of North
Macedonia in all forms of public communication.
2) Data
include Hong Kong, Macao and Taiwan.
3. DOLASCI I NOĆENJA TURISTA U
NEKOMERCIJALNIM SMJEŠTAJNIM OBJEKTIMA PO ŽUPANIJAMA U 2020.
TOURIST
ARRIVALS AND NIGHTS IN NON-COMMERCIAL ACCOMMODATION ESTABLISHMENTS, BY
COUNTIES, 2020
|
Dolasci
Arrivals
|
Noćenja
Nights
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Republika
Hrvatska
|
455 965
|
11 193 005
|
Republic
of Croatia
|
|
Domaći
turisti
|
119 445
|
5 340 311
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
336 520
|
5 852 694
|
Foreign
tourists
|
|
Zagrebačka
županija
|
386
|
18 000
|
County
of Zagreb
|
|
Domaći
turisti
|
262
|
16 378
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
124
|
1 622
|
Foreign
tourists
|
|
Krapinsko-zagorska
županija
|
233
|
6 559
|
County
of Krapina-Zagorje
|
|
Domaći
turisti
|
145
|
5 392
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
88
|
1 167
|
Foreign
tourists
|
|
Sisačko-moslavačka
županija
|
201
|
3 845
|
County
of Sisak-Moslavina
|
|
Domaći
turisti
|
67
|
3 052
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
134
|
793
|
Foreign
tourists
|
|
Karlovačka
županija
|
321
|
10 082
|
County
of Karlovac
|
|
Domaći
turisti
|
175
|
9 152
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
146
|
930
|
Foreign
tourists
|
|
Varaždinska
županija
|
190
|
4 000
|
County
of Varaždin
|
|
Domaći
turisti
|
57
|
3 338
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
133
|
662
|
Foreign
tourists
|
|
Koprivničko-križevačka
županija
|
421
|
15 888
|
County
of Koprivnica-Križevci
|
|
Domaći
turisti
|
347
|
14 859
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
74
|
1 029
|
Foreign
tourists
|
|
Bjelovarsko-bilogorska
županija
|
62
|
3 848
|
County
of Bjelovar-Bilogora
|
|
Domaći
turisti
|
59
|
3 676
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
3
|
172
|
Foreign
tourists
|
|
Primorsko-goranska
županija
|
118 360
|
3 016 338
|
County
of Primorje-Gorski kotar
|
|
Domaći
turisti
|
28 529
|
1 273 835
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
89 831
|
1 742 503
|
Foreign
tourists
|
|
Ličko-senjska
županija
|
19 666
|
501 867
|
County
of Lika-Senj
|
|
Domaći
turisti
|
5 466
|
243 893
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
14 200
|
257 974
|
Foreign
tourists
|
|
Virovitičko-podravska
županija
|
67
|
1 514
|
County
of Virovitica-Podravina
|
|
Domaći
turisti
|
35
|
1 299
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
32
|
215
|
Foreign
tourists
|
|
Požeško-slavonska
županija
|
15
|
866
|
County
of Požega-Slavonia
|
|
Domaći
turisti
|
14
|
853
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
1
|
13
|
Foreign
tourists
|
|
Brodsko-posavska
županija
|
38
|
888
|
County
of Slavonski Brod-Posavina
|
|
Domaći
turisti
|
34
|
876
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
4
|
12
|
Foreign
tourists
|
|
Zadarska
županija
|
118 166
|
3 892 750
|
County
of Zadar
|
|
Domaći
turisti
|
56 799
|
2 689 576
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
61 367
|
1 203 174
|
Foreign
tourists
|
|
Osječko-baranjska
županija
|
76
|
2 503
|
County
of Osijek-Baranja
|
|
Domaći
turisti
|
41
|
2 334
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
35
|
169
|
Foreign
tourists
|
|
Šibensko-kninska
županija
|
28 472
|
899 247
|
County
of Šibenik-Knin
|
|
Domaći
turisti
|
12 960
|
618 213
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
15 512
|
281 034
|
Foreign
tourists
|
|
Vukovarsko-srijemska
županija
|
15
|
555
|
County
of Vukovar-Sirmium
|
|
Domaći
turisti
|
9
|
517
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
6
|
38
|
Foreign
tourists
|
|
Splitsko-dalmatinska
županija
|
31 420
|
628 050
|
County
of Split-Dalmatia
|
|
Domaći
turisti
|
6 249
|
225 173
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
25 171
|
402 877
|
Foreign
tourists
|
|
Istarska županija
|
118 018
|
1 830 901
|
County
of Istria
|
|
Domaći
turisti
|
5 429
|
162 732
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
112 589
|
1 668 169
|
Foreign
tourists
|
|
Dubrovačko-neretvanska
županija
|
19 347
|
345 927
|
County
of Dubrovnik-Neretva
|
|
Domaći
turisti
|
2 668
|
61 988
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
16 679
|
283 939
|
Foreign
tourists
|
|
Međimurska
županija
|
200
|
2 288
|
County
of Međimurje
|
|
Domaći
turisti
|
54
|
1 055
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
146
|
1 233
|
Foreign
tourists
|
|
Grad
Zagreb
|
291
|
7 089
|
City
of Zagreb
|
|
Domaći
turisti
|
46
|
2 120
|
Domestic
tourists
|
|
Strani
turisti
|
245
|
4 969
|
Foreign
tourists
|
|
METODOLOŠKA
OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES ON METHODOLOGY
|
|
|
|
|
|
|
Svrha
statističkog istraživanja
|
|
Purpose
of the statistical survey
|
|
|
|
Svrha
statističkog istraživanja jest praćenje turističke aktivnosti u
nekomercijalnim smještajnim objektima u Republici Hrvatskoj i pribavljanje
međunarodno usporedivih podataka u skladu s europskim standardima za
statistiku turizma. Rezultati istraživanja daju osnovne pokazatelje
potrebne za analizu turizma u Republici Hrvatskoj.
|
|
The
statistical survey is aimed at monitoring the tourist activity in
non-commercial accommodation establishments in the Republic of Croatia and
providing internationally comparable data in line with the European
standards concerning tourism statistics. The results of this survey ensure
the basic indicators necessary for the analysis of tourism in the Republic
of Croatia.
|
|
|
|
|
|
|
Pravna
osnova
|
|
Legal
basis
|
|
|
|
Istraživanje
se provodi prema Zakonu o službenoj statistici (NN, br. 25/20.) i Uredbi
br. 692/2011 Europskog parlamenta i Vijeća o europskoj statistici turizma.
|
|
The survey is carried out on the basis of
the Official Statistics Act (NN, No. 25/20) and the Regulation No. 692/2011
of the European Parliament and of the Council concerning European
statistics on tourism.
|
|
|
|
|
|
|
Izvori
i metode prikupljanja podataka
|
|
Sources
and methods of data collection
|
|
|
|
Od
2016. Državni zavod za statistiku podatke o nekomercijalnome turističkom
prometu preuzima iz administrativnog izvora sustava eVisitor od Hrvatske
turističke zajednice te ih dalje statistički obrađuje.
|
|
Since
2016, the Croatian Bureau of Statistics has extracted the data on
non-commercial tourism activity from the eVisitor system, the
administrative data source of the Croatian National Tourist Board, and
further processes them statistically.
|
|
|
|
Do
2016. podaci o turističkom prometu u nekomercijalnim smještajnim objektima
prikupljali su se redovitim izvještajem o dolascima i noćenjima turista u
nekomercijalnom smještaju (obrazac TU-11v).
|
|
Until
2016, data on tourist activity in non-commercial accommodation
establishments were collected in a regular survey (TU-11v form – the Report
on Tourists Arrivals and Nights in Non-Commercial Accommodation
Establishments).
|
|
|
|
Turistička
zajednica ispunjavala je izvještaj na temelju Popisa turista za vlasnike
kuća i stanova za odmor i za sve osobe koje noće u njihovoj kući ili stanu
te za stanovnike turističke općine ili grada koji imaju obvezu prijave
osoba koje borave u toj kući ili stanu. Pravilnikom o načinu vođenja Popisa
turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turističkoj zajednici
propisan je način vođenja popisa osoba koje se prijavljuju turističkoj zajednici
(NN, br. 113/09.).
|
|
The
tourist board filled in the report on the basis of a tourist registry that
includes information on owners of summer houses and apartments and all
persons accommodated there as well as on citizens of a tourist town or
municipality who are bound to check in the persons accommodated in their
houses or apartments. The Ordinance on Manner of
Keeping Records in the Tourist Records and the Form and Content of the
Questionnaire for Checking-in at the Tourist Board defines how the tourist
registry is kept (NN, No. 113/09).
|
|
|
|
Od
1. siječnja 2016. na snagu je stupio novi Pravilnik o načinu vođenja popisa
turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj
zajednici (NN, br. 126/15.). Prema tom pravilniku prijava i odjava turista
obavljaju se putem sustava eVisitor, kao središnjega elektroničkog sustava
za prijavu i odjavu turista u Republici Hrvatskoj. Vlasnici kuće ili stana
za odmor i stanovnici turističke općine ili grada obvezni su putem sustava
eVisitor u roku od 24 sata po dolasku prijaviti turističkoj zajednici
općine ili grada ili njihovim podružnicama sve osobe koje borave u toj kući
ili stanu te posljednjeg dana boravka odjaviti njihov boravak.
|
|
Starting with 1 January 2016, a new
Ordinance on Manner of Keeping Records in the Tourist Records and the Form
and Content of the Questionnaire for Checking-in at the Tourist Board (NN,
No. 126/15) came into force. According to this
Ordinance, checking in and checking out is carried out through the eVisitor
system, which is the central electronic system for checking in and checking
out tourists in the Republic of Croatia. Owners of a summer house or
apartment and the citizens of a tourist town or municipality are obligated
to check-in all persons staying in that house or apartment within 24 hours
of their arrival to the tourist board of a town/municipality or their
branch offices and check them out after they leave.
|
|
|
|
Podaci
o nekomercijalnome turističkom prometu za 2020. preuzeti su iz sustava
eVisitor sa stanjem na dan 3. ožujka 2021.
|
|
The
data on non-commercial tourism activity for 2020 have been extracted from
the eVisitor system with the situation as on 3 March 2021.
|
|
|
|
|
|
|
Obuhvat
i usporedivost
|
|
Coverage
and comparability
|
|
|
|
Od
1996. Državni zavod za statistiku provodi posebno istraživanje za praćenje
nekomercijalnoga turističkog prometa pod nazivom Izvještaj o turistima i
ostvarenim noćenjima u kućama i stanovima za odmor
(obrazac TU-11v).
|
|
Since
1996, the Croatian Bureau of Statistics has carried out a special survey on
non-commercial tourism activity called the Report on Tourists and Realised
Tourist Nights in Apartments and Summer Houses (TU-11v form).
|
|
|
|
Predmet
tog istraživanja jesu vlasnici kuća i stanova za odmor, članovi njihovih
obitelji, ostala rodbina i prijatelji koji borave u kućama i stanovima za
odmor, i to u onom dijelu tih objekata koji se ne iznajmljuje gostima.
|
|
The
subject of this survey are the owners of apartments and summer houses,
members of their families, other relatives and friends who stay in
apartments and summer houses, specifically, in parts of apartments and
houses that are not intended for renting.
|
|
|
|
Od
2014. ovim istraživanjem obuhvaćaju se i turisti koji borave u ostalim
objektima u kojima se usluga smještaja ne naplaćuje (npr. kod stanovnika
turističkoga grada/općine), bez obzira na razdoblje sezone, a kojima je
prema Zakonu o turističkoj pristojbi (NN, br. 52/19., 32/20. i 42/20.)
propisana obveza prijave i odjave turista turističkoj zajednici.
|
|
Since
2014, this survey has also included tourists who stay in other
establishments that are not intended for renting (e.g., with citizens of a
particular tourist town/municipality), irrespective of the season, who are
bound, according to the Tourist Tax Act (NN, Nos 52/19, 32/20 and 42/20) to
check in and check out the tourists at a tourist board.
|
|
|
|
Na
kvalitetu rezultata istraživanja utječe i disciplina prijavljivanja i
odjavljivanja boravka osoba u nekomercijalnim smještajnim objektima te rad
inspekcijskih tijela koja nadziru tu pojavu.
|
|
The
quality of the survey results depends on the discipline of checking in and
checking out the persons staying in non-commercial accommodation
establishments as well as the operation of authorities supervising this
phenomenon.
|
|
|
|
|
|
|
Definicije
|
|
Definitions
|
|
|
|
Boravišna
pristojba jest prihod turističkih zajednica. Boravišna
pristojba u nekomercijalnim smještajnim objektima plaća se po svakome
ostvarenom noćenju ili, iznimno, paušalno (boravišna pristojba umanjena za
70%). Paušalno plaćanje boravišne pristojbe primjenjuje se na vlasnike kuća
i stanova za odmor i na članove uže obitelji državljana Republike Hrvatske
i država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru.
|
|
Sojourn
tax is the income of tourist boards. Sojourn tax
in non-commercial accommodation establishments is paid for every realised
night or, exceptionally, as a package deal (sojourn tax decreased by 70%).
Paying the sojourn tax as a package deal is applied to the owners of summer
houses and apartments and immediate family members who are citizens of the
Republic of Croatia or the countries who signed the Agreement on the
European Economic Area.
|
|
|
|
eVisitor je
središnji elektronički sustav za prijavu i odjavu turista koji funkcionalno
povezuje sve turističke zajednice u Republici Hrvatskoj.
|
|
eVisitor
is
the central electronic system for checking in and checking out tourists
that serves to link all tourist boards in the Republic of Croatia.
|
|
|
|
Popis
turista u sustavu eVisitor vodi se posebno za svaku pojedinu pravnu i
fizičku osobu koja pruža uslugu noćenja u smještajnom objektu u kojem se
obavlja ugostiteljska djelatnost (pansioni, hoteli, hosteli itd.), pruža
uslugu noćenja na plovnom objektu nautičkog turizma (čarter, krstarenje) te
uslugu smještaja u domaćinstvu i seljačkom domaćinstvu.
|
|
The
tourist registry in the eVisitor system is kept separately for every legal
entity and natural person offering accommodation services as part of the
hotel and restaurant activity (boarding houses, hotels, hostels, etc.), or
on a sea vessel as part of the nautical tourism (charter, cruising), as
well as accommodation services in households and rural households.
|
|
|
|
Također,
popis turista u sustavu eVisitor vodi se i za vlasnike kuća i stanova za
odmor te za sve osobe koje noće u toj kući ili stanu te za stanovnike
turističke općine ili grada koji imaju obvezu prijave osoba koje borave u
njihovoj kući ili stanu.
|
|
Also,
the tourist registry in the eVisitor system is kept for the owners of
summer houses and apartments, for all persons spending nights in that house
or apartment, as well as for the citizens of a tourist town/municipality
who have an obligation of checking in persons staying in their house or
apartment.
|
|
|
|
Uspostavljenje
i održavanje sustava eVisitor u nadležnosti je Hrvatske turističke
zajednice.
|
|
Establishing
and running the eVisitor system is the responsibility of the Croatian
National Tourist Board.
|
|
|
|
Hrvatska
turistička zajednica (HTZ) jest nacionalna turistička
organizacija, a osnovana je radi stvaranja i promicanja identiteta i ugleda
hrvatskog turizma, planiranja i provedbe zajedničke strategije i koncepcije
njegove promocije, predlaganja i izvedbe promidžbenih aktivnosti u zemlji i
inozemstvu važnih svim subjektima u turizmu te podizanja razine kvalitete
cjelokupne hrvatske turističke ponude. Sjedište je HTZ-a u Zagrebu. Dužnost
predsjednika Hrvatske turističke zajednice obnaša ministar turizma.
|
|
The
Croatian National Tourist Board (CNTB) is a national
tourist organisation founded in order to create and promote the identity
and reputation of the Croatian tourism, to plan and implement a common
strategy and conception of its promotion, to propose and perform the
promotional activities of mutual interest for all entities in tourism in
the country and abroad, as well as to raise the overall quality of the
entire tourist offer in the Republic of Croatia. The head office of the
CNTB is situated in Zagreb. The duties of the President of the Croatian
Tourist Board are undertaken by the Minister of Tourism.
|
|
|
|
Kućom
ili stanom za odmor smatra se svaka zgrada ili stan kojim se
koristi sezonski ili povremeno, a nije smještajni objekt u kojemu usluge
smještaja pružaju pravne i fizičke osobe koje obavljaju ugostiteljsku
djelatnost.
|
|
Apartment
or summer house is every building or apartment that is
used seasonally or temporarily, but which is not an accommodation facility
in which accommodation services are rendered by legal entities and natural
persons engaged in the hotel and restaurant activity.
|
|
|
|
Noćenje
turista u promatranom razdoblju sustav eVisitor računa kao
razliku između datuma i vremena stvarnog odlaska (odjava turista) te datuma
i vremena dolaska (prijava turista).
|
|
Tourist
nights in the observed period are calculated by
the eVisitor system as the difference between the date and time of actual
departure (check-out) and the date and time of arrival (check-in).
|
|
|
|
Turist
je
svaka osoba koja u mjestu izvan svojeg prebivališta provede najmanje jednu
noć u komercijalnome ili nekomercijalnome smještajnom objektu. U turiste se
ne uključuju osobe koje u mjestu borave više od 12 mjeseci uzastopno, osobe
kojima je osnovni razlog posjeta aktivnost koja se financira iz mjesta
posjeta, osobe koje redovito dnevno ili tjedno putuju u mjesto u kojem
obavljaju posao ili studiraju, osobe koje ulaze ili napuštaju zemlju kao
migranti, pogranični radnici, diplomati, konzularni predstavnici i članovi
vojnih snaga na redovitom poslu/zadatku, prognanici i nomadi.
|
|
Tourist
is
every person who, outside his/her place of permanent residence, spends at
least one night in a commercial or non-commercial accommodation
establishment. Excluded are persons staying in a certain place for longer
that 12 months in succession, persons whose main reason for visiting is an
activity that is financed in the place of visit, persons that travel to
their work place or an education institution on a daily or weekly basis,
persons coming into or going out of the country as migrants, borderline
workers, diplomats, consular representatives and military force members on
their regular duties, displaced persons and nomads.
|
|
|
|
Turističke
zajednice osnivaju se radi promicanja i unapređenja turizma
Republike Hrvatske i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje
pružaju ugostiteljske i druge turističke usluge ili obavljaju drugu
djelatnost neposredno povezanu s turizmom tako da upravljaju destinacijom
na razini za koju su osnovane. Turistička zajednica osniva se za područje
mjesta, općine ili grada, područja županije i Republike Hrvatske na temelju
Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN, br.
152/08.).
|
|
Tourist
board is a legal entity that is established for the
promotion and improvement of tourism of the Republic of Croatia as well as
of the economic interests of legal entities and natural persons providing
hotel and restaurant services or performing other tourism-related
activities by managing the tourist destination at the level at which it has
been established. A tourist board is established for the area of a
settlement, municipality or town, county areas and the Republic of Croatia
on the basis of the Act on Tourist Boards and Promotion of Croatian Tourism
(NN, No. 152/08).
|
|
|
|
|
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
NN
|
Narodne
novine
|
|
NN
|
Narodne novine, official gazette of the Republic of
Croatia
|
SAD
|
Sjedinjene
Američke Države
|
|
USA
|
United
States of America
|
|
|
|
|
|
|
Znakovi
|
|
Symbols
|
|
|
|
-
|
nema pojave
|
|
-
|
no occurrence
|
0,0
|
podatak
je manji od 0,05 upotrijebljene mjerne jedinice
|
|
0,0
|
value not zero but less than 0.05 of the
unit of measure used
|
Objavljuje Državni zavod za
statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.
Published by the Croatian Bureau of
Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80
Telefon/ Phone: +385
(0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Novinarski upiti/ Press
corner: press@dzs.hr
Odgovorne osobe:
Persons responsible:
Edita Omerzo, načelnica Sektora
prostornih statistika
Edita Omerzo, Director of Spatial Statistics
Directorate
Lidija Brković, glavna
ravnateljica
Lidija Brković, Director
General
Priredile: Ivana Brozović i Gordana
Šiklić
Prepared
by: Ivana Brozović and Gordana Šiklić
|
MOLIMO KORISNIKE
DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.
USERS ARE KINDLY
REQUESTED TO STATE THE SOURCE.
|
|
Služba za odnose s korisnicima i
zaštitu podataka
Customer Relations and Data
Protection Department
Informacije i korisnički zahtjevi
Information and user requests
|
|
Pretplata publikacija
Subscription
|
|
|
|
Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-138, 4806-154
Elektronička pošta/ E-mail: stat.info@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|
Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-115
Elektronička pošta/ E-mail: prodaja@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|