GODINA/ YEAR:
LVII.
|
ZAGREB,
22.
LISTOPADA 2020. / 22 OCTOBER 2020
|
BROJ/ NUMBER: 12.1.2/2.
|
CODEN POPCEA ISSN 1330-0350
IZVJEŠĆE O PREKOMJERNOME PRORAČUNSKOME MANJKU I RAZINI
DUGA OPĆE DRŽAVE U REPUBLICI HRVATSKOJ, LISTOPAD 2020. (ESA 2010)
EXCESSIVE DEFICIT PROCEDURE REPORT,
REPUBLIC OF CROATIA, OCTOBER 2020
(ESA 2010)
Državni
zavod za statistiku objavljuje proračunski manjak (deficit) i razinu duga
opće države iskazane u Izvješću o prekomjernome proračunskome manjku
(deficitu) i razini duga opće države (travanjsko Izvješće) za razdoblje od
2016. do 2019. prema metodologiji Europskog sustava nacionalnih i
regionalnih računa (ESA-e 2010) i Priručniku o deficitu i dugu opće države.
|
|
The
Croatian Bureau of Statistics issues the general government deficit and
debt data based on the figures reported in the Excessive Deficit Procedure
Report (the April Notification) for the period from 2016 to 2019 according
to the European System of National and Regional Accounts (ESA 2010)
methodology and the Manual on Government Deficit and Debt.
|
|
|
|
Fiskalni nadzor Europske komisije nad zemljama članicama
temelji se na Izvještaju o prekomjernome proračunskome manjku i razini duga
opće države. Ugovorom iz Maastrichta uspostavljena su dva glavna kriterija
fiskalnog nadzora: udio proračunskog manjka (deficita) opće države zemlje
članice ne smije biti veći od 3% BDP-a, a konsolidirani dug opće države
veći od 60% BDP-a.
|
|
The fiscal surveillance of the European Union over the Member
States is based on the Excessive Deficit Procedure Report. The Maastricht
Treaty defines two main criteria of the fiscal surveillance: a
deficit-to-GDP ratio and a debt-to-GDP ratio must not exceed the reference
values of 3% and 60%, respectively.
|
|
|
|
Ovo
izvješće podnosi se Europskoj komisiji (Eurostatu) dva puta godišnje – na kraju
ožujka (travanjsko Izvješće) i na kraju rujna (listopadsko Izvješće).
Izvješće se odnosi na razdoblje posljednje četiri godine i za tekuću
godinu, u kojoj su podaci za tekuću godinu bazirani na prognozama
Ministarstva financija. Nacionalni statistički uredi obvezni su objaviti
Izvješće na svojim internetskim stranicama.
|
|
This
EDP Report is submitted to the European Commission (Eurostat) twice a year – at the
end of March (called the April Notification) and the end of September (the
October Notification). The EDP Report refers to the last four-year period
and for the current year in which current-year data are based on the
Ministry of Finance forecast. National statistical offices are obliged to
publish the EDP Report on their web sites.
|
|
|
|
U 2019. suficit konsolidirane opće države iznosio je 1 589
milijuna kuna, odnosno 0,4% BDP-a, dok je u 2018. suficit iznosio 962
milijuna kuna ili 0,2% BDP-a. U 2017. suficit je iznosio 2 956 milijuna
kuna ili 0,8% BDP-a, dok je u 2016. deficit bio jednak -3 303 milijuna kuna
ili 0,9% BDP-a.
|
|
In 2019, the consolidated general government surplus amounted
to 1 589 million kuna, or 0.4% of GDP, while in 2018, the surplus
amounted to 962 million kuna, or 0.2% of GDP. In 2017, the surplus amounted
to 2 956 million kuna, or 0.8% of GDP, while in 2016, the deficit was equal
to -3 303 million kuna, or 0.9% of GDP.
|
|
|
|
Konsolidirani dug na kraju 2019. iznosio je 292 926 milijuna
kuna ili 72,8% BDP-a, dok je u 2018. iznosio 286 213 milijuna kuna, odnosno
74,3% BDP-a. U 2017. dug je iznosio 284 948 milijuna kuna, odnosno 77,5%
BDP-a, dok je u 2016. iznosio 283 762 milijuna kuna, odnosno 80,8% BDP-a.
|
|
The consolidated debt at the end of 2019 amounted to 292 926
million kuna, or 72.8% of GDP, while in 2018, it amounted to 286 213
million kuna, or 74.3% of GDP. In 2017, the debt amounted to 284 948
million kuna, or 77.5% of GDP, while in 2016, it was 283 762 million kuna,
or 80.8% of GDP.
|
|
|
|
Veliki utjecaj na iznos suficita u 2019. imao je suficit
proračunskog salda državnog proračuna u iznosu od 50 milijuna kuna, što je
poboljšanje u odnosu na prethodnu godinu za 242 milijuna kuna, kao rezultat
pozitivnih ekonomskih trendova.
|
|
The surplus of 50 million kuna in the achieved working balance
of the State Budget had a big impact on the surplus amount in 2019, which
is an improvement of 242 million kuna compared to the previous year, as a
result of positive economic trends.
|
|
|
|
Najveći utjecaj na generiranje suficita u 2019. u odnosu na
prethodne godine imao je pozitivan financijski rezultat izvanproračunskih
korisnika i javnih poduzeća te povećanje poreznih prihoda. U 2019. porezi
na proizvodnju i uvoz prikupljeni su u iznosu od 81 289 milijuna kuna, što
je porast od 6,0% u odnosu na 2018., dok su tekući porezi na dohodak i
bogatstvo prikupljeni u iznosu od 26 745 milijuna kuna, odnosno 7,9% više
nego u prethodnoj godini.
|
|
The biggest impact on generating surplus in 2019 compared to
previous years was caused by the positive financial result of
extrabudgetary users and public corporations, as well as an increase in tax
revenues. In 2019, taxes on production and import were collected in the
amount of 81 289 million kuna, which was an increase of 6.0% compared to
2018, while the current taxes on income and wealth were collected in the
amount of 26 745 million kuna, which was 7.9% higher than in the previous
year.
|
|
|
|
Porezni podaci prema obračunu nacionalnih računa jesu podaci o
državnim novčanim primicima koji su prilagođeni metodologiji ESA-e na način
da se primjenjuje metoda vremenskog prilagođavanja (metoda TAC).
|
|
National accounts data on taxes are data on government cash
receipts adjusted to the concepts of ESA in a way that time-adjusted cash
(TAC) method is implemented.
|
|
|
|
Osim toga, utjecaj na generiranje suficita imalo je i
povećanje svih ostalih prihodnih kategorija koje, među ostalim, uključuju
primljene transfere, primljeni vlasnički dohodak te output. U 2019. kamatni
rashodi iznosili su 8 861 milijun kuna, što je za 0,1% više nego u 2018.,
kada su iznosili 8 852 milijuna kuna.
|
|
In addition, the impact on generating surplus was also caused
by an increase in all other revenue categories, which also include
transfers receivable, property income receivable and total output. In 2019,
paid interests amounted to 8 861 million kuna, which was an increase of
0.1% compared to 2018, when they amounted to 8 852 million kuna.
|
|
|
|
Nadalje,
ostvaren je porast investicija, koje su u 2019. iznosile 17 320 milijuna
kuna, što je za 28,4% više nego u 2018. Ostvarena su plaćanja po pozvanim
jamstvima za brodogradilišta u iznosu od 1 495 milijuna kuna, što je
utjecalo na smanjenje suficita.
|
|
Furthermore,
an increase in investments was recorded, which amounted to 17 320 million
kuna in 2019, which was 28.4% higher than in 2018. Payments for guarantees
called for shipyards were recorded in the amount of 1 495 million kuna,
which influenced the decrease in surplus.
|
|
|
|
U
usporedbi s Travanjskom notifikacijom, deficit/suficit države za razdoblje
od 2016. do 2019. revidiran je te je u 2016. deficit bio manji za 35
milijuna kuna ili 0,01% BDP-a, dok je u 2017. suficit bio veći za 36
milijuna kuna ili 0,01% BDP-a, dok je u 2018. suficit bio veći za 113
milijuna kuna ili 0,03% BDP-a te u 2019. veći za 36 milijuna kuna ili 0,01%
BDP-a. Spomenute revizije proizlaze najvećim dijelom zbog promjena
sektorske klasifikacije, ažuriranja izvora podataka i ostalih manjih
metodoloških izmjena.
|
|
Compared
to the April Notification, the government deficit/surplus for the period
from 2016 to 2019 has been revised and the deficit was 35 million kuna
lower in 2016, or 0.01% of GDP, while in 2017, the surplus was 36 million
kuna higher, or 0.01% of GDP, in 2018, the surplus was 113 million kuna
higher, or 0.03% of GDP, and in 2019, it was 36 million kuna higher, or
0.01% of GDP. The aforementioned revisions resulted mainly from updating of
the sector classification, updating of data sources and other minor
methodological changes.
|
|
|
|
Nadalje,
u obuhvat opće države nakon Travanjske notifikacije, u skladu s Priručnikom
o javnom deficitu i dugu uključena su javna poduzeća koja obavljaju pomoćne
funkcije države. Ona, među ostalim, uključuje i razvojne agencije,
poduzetničke centre, centre kompetencije te ostale jedinice koje obavljaju
pomoćne djelatnosti države ovog tipa.
|
|
Additionally,
in accordance with the Manual on Government Deficit and Debt, the general
government coverage after the April Notification included public units that
give ancillary government services. They, among others, also include
developing agencies, entrepreneur centres, competence centres and other
similar ancillary units.
|
|
|
|
U
2019. primarni suficit opće države iznosio je 10 450 milijuna kuna ili 2,6%
BDP-a, što je za 6,5% više nego u 2018.
|
|
In
2019, the primary surplus of the general government amounted to 10 450
million kuna, or 2.6% of GDP, which was 6.5% higher than in 2018.
|
|
|
|
Razina
konsolidiranog duga sektora opće države (tzv. maastrichtški dug) na kraju
2019. bila je za 6,7 milijardi kuna ili 2,3% veća u odnosu na stanje s
kraja 2018. Od toga je 5,6 milijardi objašnjeno neto zaduživanjem, a
ostatak pozitivnim tečajnim promjenama kune u odnosu na euro.
|
|
The
level of the consolidated general government debt (the so-called Maastricht
debt) at the end of 2019 was 6.7 billion kuna, or 2.3% higher than at the
end of 2018. Out of that, 5.6 billion kuna was accounted for by net
borrowing and the rest by positive exchange rate changes in the kuna
against the euro.
|
|
|
|
I
dalje je prisutan negativan trend udjela maastrichtškog duga u BDP-u, koji
je u odnosu na 2018. pao za 1,5 postotnih bodova te je na kraju 2019.
iznosio 72,8% BDP-a, što je determinirano proporcionalno većim rastom
nominalnog BDP-a u odnosu na porast duga sektora opće države.
|
|
There
is still a negative trend in Maastricht's debt-to-GDP ratio, which fell by
1.5 percentage points compared to 2018 and stood at 72.8% of GDP at the end
of 2019, as determined by a larger increase in the nominal GDP compared to
the growth in the general government sector debt.
|
|
|
|
Ovdje možete preuzeti
EDP tablice iz ovog Priopćenja u Excel-formatu.
Ovdje možete
preuzeti tablicu temeljnih agregata sektora opće države u Excel-formatu.
Ovdje možete
preuzeti tablicu detaljne razrade poreza i socijalnih doprinosa prema vrsti
poreza ili socijalnih doprinosa.
|
|
EDP excel tables from this First Release
can be downloaded here.
Excel table with data on the main
aggregates of the general government sector from this First Release can be
downloaded here.
Excel table with data on detailed tax
and social contribution receipts by type of tax or social contribution can
be downloaded here.
|
|
|
|
|
1. PRIKAZ
PREKOMJERNOGA PRORAČUNSKOG MANJKA/VIŠKA I RAZINE DUGA TE POVEZANIH PODATAKA
REPORTING
OF EXCESSIVE GOVERNMENT DEFICIT/SURPLUS AND DEBT LEVELS AND PROVISION OF
ASSOCIATED DATA
|
2016.
|
2017.
|
2018.
|
2019.
|
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruto domaći proizvod, tekuće tržišne cijene
Gross domestic product at current market
prices
|
351 197
|
100
|
367 501
|
100
|
385 377
|
100
|
402 337
|
100
|
|
|
|
Neto
uzajmljivanje (-)/neto pozajmljivanje (+)
Net borrowing
(-)/net lending (+)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opća država
General government
|
-3 303
|
-0,9
|
2 956
|
0,8
|
962
|
0,2
|
1 589
|
0,4
|
Središnja
država
Central
government
|
-4 120
|
-1,2
|
2 341
|
0,6
|
606
|
0,2
|
2 262
|
0,6
|
Lokalna
država
Local
government
|
-135
|
-0,04
|
-63
|
-0,02
|
-419
|
-0,1
|
-1 533
|
-0,4
|
Fondovi
socijalne sigurnosti
Social
security funds
|
952
|
0,3
|
678
|
0,2
|
775
|
0,2
|
861
|
0,2
|
|
|
|
Konsolidirani
dug opće države
General
government consolidated gross debt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opća država
General government
|
283 762
|
80,8
|
284 948
|
77,5
|
286 213
|
74,3
|
292 926
|
72,8
|
|
|
|
Rashodi
opće države
General
government expenditure
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruto
investicije u fiksni kapital
Gross
fixed capital formation
|
11 539
|
3,3
|
10 107
|
2,8
|
13 489
|
3,5
|
17 320
|
4,3
|
Kamate
(konsolidirano)
Interest
(consolidated)
|
10 780
|
3,1
|
9 719
|
2,6
|
8 852
|
2,3
|
8 861
|
2,2
|
2. USPOREDNI
PRIKAZ LISTOPADSKE NOTIFIKACIJE 2020. I TRAVANJSKE NOTIFIKACIJE 2020. PREKOMJERNOGA
PRORAČUNSKOG MANJKA
I RAZINE DUGA
COMPARISON
OF OCTOBER 2020 NOTIFICATION WITH APRIL 2020 NOTIFICATION OF GOVERNMENT
DEFICIT AND DEBT LEVELS
|
|
2016.
|
2017.
|
2018.
|
2019.
|
|
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neto uzajmljivanje (-)/neto pozajmljivanje (+) (B.9)
Net borrowing (-) / Net lending (+) (B. 9)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Listopadska notifikacija 2020.
October 2020 Notification
|
-3 303
|
-0,9
|
2 956
|
0,8
|
962
|
0,2
|
1 589
|
0,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Travanjska notifikacija 2020.
April 2020 Notification
|
-3 338
|
-1,0
|
2 920
|
0,8
|
850
|
0,2
|
1 553
|
0,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razlika
Difference
|
35
|
0,0
|
36
|
0,0
|
113
|
0,0
|
36
|
0,0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konsolidirani dug opće države
General government consolidated debt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Listopadska notifikacija 2020.
October 2020 Notification
|
283 762
|
80,8
|
284 948
|
77,5
|
286 213
|
74,3
|
292 926
|
72,8
|
|
|
Travanjska notifikacija 2020.
April 2020 Notification
|
283 753
|
80,8
|
284 920
|
77,8
|
286 138
|
74,7
|
293 020
|
73,2
|
|
|
Razlika
Difference
|
9
|
0,0
|
28
|
-0,2
|
75
|
-0,4
|
-94
|
-0,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
METODOLOŠKA
OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES ON METHODOLOGY
|
|
|
|
|
|
|
Osnovni
pojmovi i definicije
|
|
Basic concepts and definitions
|
|
|
|
Sektor
opće države (S.13) uključuje sve institucionalne jedinice koje su ostali
netržišni proizvođači, čiji je output namijenjen individualnoj i
zajedničkoj potrošnji, te se uglavnom financira od obveznih uplata jedinica
koje pripadaju drugim sektorima i/ili svih institucionalnih jedinica koje
su ponajprije uključene u preraspodjelu nacionalnog dohotka i bogatstva.
|
|
The
general government sector (S.13) includes all institutional units that are
other non-market producers, whose output is intended for individual and
collective consumption and mainly financed by compulsory payments made by
units belonging to other sectors and/or all institutional units principally
engaged in the redistribution of national income and wealth.
|
|
|
|
Sektor
opće države sastoji se od tri podsektora: središnje države (S.1311),
lokalne države (S.1313) i fondova socijalnog osiguranja (S.1314). Središnja
država obuhvaća državne upravne organizacije, državne agencije te ostale
vladine institucije koje imaju nadležnost nad cijelim gospodarskim
teritorijem te su odvojene od fondova socijalne sigurnosti. Središnja
država uključuje i neprofitne institucije koje su pod kontrolom i uglavnom
ih financira središnja vlast. Središnja država u ovome fiskalnom izvješću
obuhvaća korisnike državnog proračuna, izvanproračunske korisnike (Hrvatske
vode, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Hrvatske ceste,
Hrvatski fond za privatizaciju do 31. ožujka 2011., Agenciju za upravljanje
državnom imovinom do 30. rujna 2013., Centar za restrukturiranje i prodaju
te Državni ured za upravljanje državnom imovinom kao njezinih pravnih
slijednika) HŽ Infrastrukturu, HRT, Hrvatske autoceste, Autocestu Rijeka ‒
Zagreb, zajedno s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak, Državnom agencijom
za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka, Hrvatskim operatorom tržišta
energije i Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne djelatnosti koji su
reklasificirani u sektor države (središnje države).
|
|
The
general government consists of three sub-sectors: the central government
(S.1311), the local government (S.1313) and the social security funds
sub-sector (S.1314). The central government comprises departments of
government administration and other central government agencies,
authorities and institutions whose jurisdiction covers the entire economic
territory, apart from the administration of the social security funds
sub-sector. It also includes non-profit institutions that are controlled
and chiefly financed by the central government. The central government in
this EDP Report includes central government budgetary users,
extra-budgetary users (the Croatian Waters, the Fund for Environmental
Protection and Energy Efficiency, the Croatian Roads, the Croatian
Privatization Fund until 31 March 2011, the Agency for Management of
the Public Property until 30 September 2013, that is, the
Restructuring and Sale Center and the State Property Management
Administration as its legal successors), the Croatian Railways
Infrastructure, the Croatian Radio and Television, Hrvatske Autoceste d. o.
o., the Rijeka-Zagreb Motorway together with the Croatian Bank for
Reconstruction and Development, the State Agency for Deposit Insurance and
Bank Resolution, the Croatian Energy Market Operator and Croatian
Regulatory Authority for Network Industries, which have been reclassified
into the government sector (the central government).
|
|
|
|
Lokalna
država obuhvaća jedinice lokalne i područne samouprave te sve korisnike
lokalnih proračuna. Uključuje i neprofitne institucije koje su pod
kontrolom lokalne vlasti i uglavnom ih ona financira. Podsektor fondova
socijalne sigurnosti uključuje sve institucionalne jedinice čija je
primarna djelatnost administracija sustava socijalne sigurnosti. Stoga taj
sektor čine Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, Hrvatski zavod za
mirovinsko osiguranje i Hrvatski zavod za zapošljavanje.
|
|
The
local government sector comprises local and regional self-government units
as well as all local budget users. Included in the local government sector
are also non-profit institutions controlled and chiefly financed by local
authorities. The social security funds sub-sector includes all public
sector institutional units whose main activity consists in administrating
funded social insurance systems. Therefore, it consists of the Croatian
Health Insurance Fund, the Croatian Institute for Pension Insurance and the
Croatian Employment Institute.
|
|
|
|
Proračunski
manjak (višak) znači neto uzajmljivanje/neto pozajmljivanje (EDP B.9)
sektora opće države (S.13) odnosno razliku između ukupnih prihoda i ukupnih
rashoda, kako je definirano u ESA-i 2010.
|
|
The
government deficit (surplus) means the net borrowing/net lending (EDP B.9)
of the general government sector (S.13) defined as a difference between a
total revenue and a total expenditure.
|
|
|
|
Prema
novoj metodologiji ESA-e 2010 nema više prilagodbi za tretman tijekova
kamata iz swap ugovora i sporazuma o terminskom tečaju, tako da su
EDP B.9 i B.9 prema metodologiji ESA-e 2010 jednaki.
|
|
According
to the new ESA 2010 methodology, no further adjustments are made in the
treatment of the interest calculation of flows relating to swaps and
forward rate agreements, which means that EDP B.9 is now aligned with B.9
according to the ESA 2010.
|
|
|
|
Dug
opće države predstavlja bruto nominalnu vrijednost duga na kraju godine.
Dug se odnosi na jedinice klasificirane prema službenoj sektorskoj
klasifikaciji u sektor opće države (S.13), a čine ga sljedeći financijski
instrumenti: gotovina i depoziti (AF.2); dužnički vrijednosni papiri (AF.3)
te krediti i zajmovi (AF.4), kako je definirano u ESA-i 2010.
|
|
The
general government debt is defined as gross debt nominal value at the year
end. The debt refers to the units classified in the general government
sector (S.13) according to the sector classification and consists of the
following financial instruments: currency and deposits (AF.2), debt
securities (AF.3) and loans (AF.4), as defined in the ESA 2010.
|
|
|
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
BDP
|
bruto
domaći proizvod
|
|
EDP
|
excessive
deficit procedure
|
EDP
|
postupak
prekomjernog deficita
|
|
ESA
|
European
System of Accounts
|
ESA
|
Europski
sustav nacionalnih računa
|
|
EU
|
European
Union
|
EU
|
Europska
unija
|
|
GDP
|
gross
domestic product
|
HRT
|
Hrvatska
radiotelevizija
|
|
mln
|
million
|
HŽ
|
Hrvatske
željeznice
|
|
VAT
|
value
added tax
|
mil.
|
milijun
|
|
|
|
PDV
|
porez
na dodanu vrijednost
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Objavljuje Državni zavod za
statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.
Published by the Croatian Bureau of
Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80
Telefon/ Phone: +385
(0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Novinarski upiti/ Press
corner: press@dzs.hr
Odgovorne osobe:
Persons responsible:
Suzana Šamec, načelnica Sektora
makroekonomskih statistika
Suzana Šamec, Director of
Macroeconomic Statistics Directorate
Lidija Brković, glavna ravnateljica
Lidija Brković, Director General
Priredili: Valentina Hudiluk, Milan
Milković i Maja Bačelić
Prepared by: Valentina Hudiluk, Milan
Milković and Maja Bačelić
|
MOLIMO
KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.
USERS ARE KINDLY
REQUESTED TO STATE THE SOURCE.
|
|
Služba za odnose s korisnicima i
zaštitu podataka
Customer Relations and Data
Protection Department
Informacije i korisnički zahtjevi
Information and user requests
|
|
Pretplata publikacija
Subscription
|
|
|
|
Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-138, 4806-154
Elektronička pošta/ E-mail: stat.info@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|
Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-115
Elektronička pošta/ E-mail: prodaja@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|