GODINA/ YEAR:
LVII.
|
ZAGREB,
15. PROSINCA 2020./ 15 DECEMBER, 2020
|
BROJ/ NUMBER: 12.1.5.
|
CODEN POPCEA ISSN 1330-0350
BRUTO DOMAĆI PROIZVOD I STVARNA
INDIVIDUALNA POTROŠNJA
U STANDARDU KUPOVNE MOĆI U 2019.
GROSS DOMESTIC PRODUCT AND ACTUAL INDIVIDUAL
CONSUMPTION
IN PURCHASING POWER STANDARD, 2019
Eurostat
15. prosinca 2020. objavljuje podatke o bruto domaćem proizvodu (BDP-u) i
stvarnoj individualnoj potrošnji (SIP-u) po stanovniku za 2019., iskazane
standardom kupovne moći (SKM-om).
|
|
On
15 December 2020, Eurostat publishes data on gross domestic product (GDP)
and actual individual consumption (AIC) per capita for 2019, expressed in
the purshasing power standard (PPS).
|
1)
|
Republika
Hrvatska od 15. veljače 2019. godine u svim oblicima službene komunikacije
upotrebljava ime Republika Sjeverna Makedonija.
|
1)
|
As of 15 February 2019, the Republic of
Croatia uses the name Republic of North Macedonia in all forms of public
communication.
|
Državni zavod za statistiku zajedno sa statističkim uredima
ostalih europskih zemalja sudjeluje u Europskom programu usporedbe s ciljem
međunarodnog uspoređivanja fizičkog obujma svih kategorija finalne
potrošnje BDP-a svih zemalja sudionica projekta.
|
|
The Croatian Bureau of Statistics participates in the European
comparison programme together with the statistical offices of other
european countries with the aim of internationally comparing the volume of
all categories of final consumption of GDP of all countries participating
in the project.
|
|
|
|
Ovdje
predstavljamo najnovije analize pariteta kupovne moći (PKM-a) i s njima
povezanih ekonomskih pokazatelja (BDP i SIP) po stanovniku za razdoblje od
2017. do 2019. s naglaskom na posljednju referentnu godinu.
|
|
The
most recent analyses of purchasing power parities (PPPs) and related
economic indicators (GDP and AIC) per capita are presented for the period
2017 ‒ 2019, focusing on the latest reference year.
|
|
|
|
Rezultati
Europskog programa usporedbe cijena i BDP-a pokazuju da BDP po stanovniku u
Republici Hrvatskoj izražen u paritetu kupovne moći za 2019. iznosi 65%
prosjeka 27 zemalja članica EU-a, dok SIP po stanovniku u istoj godini
iznosi 66% prosjeka EU-27.
|
|
The
results of the European comparison programme of prices and GDP show that
GDP per capita in the Republic of Croatia expressed in the purchasing power
standard for 2019 amounted to 65% of the average of 27 EU Member States,
while AIC per capita in the same year amounted to 66% of the EU-27 average.
|
|
|
|
|
|
|
Luksemburg, zemlja
s najvećim BDP-om prema SKM-u
|
|
Luxembourg,
country with the highest GDP expressed in PPS
|
|
|
|
Od
zemalja članica EU-a, najveći BDP po stanovniku prema SKM-u ima Luksemburg
i njegova je razina više od dva i pol puta viša od prosjeka EU-27 te iznosi
260%, dok najnižu razinu BDP-a ima Bugarska i ona iznosi 53% prosjeka
EU-27.
|
|
Among
the EU Member States, the highest GDP per capita in PPS is recorded in
Luxembourg and its level is more than two and a half times above the EU-27
average, amounting to 260% of the EU-27 average, while Bulgaria has the
lowest GDP level, amounting to 53% of the
EU-27 average.
|
|
|
|
Najveća
razina BDP-a po stanovniku u Luksemburgu dijelom je posljedica velikog
udjela prekograničnih radnika u ukupnom broju zaposlenih. Iako
prekogranični radnici sudjeluju u BDP-u, oni ne čine dio rezidentnog
stanovništva koji je uključen u izračunavanje BDP-a po stanovniku.
|
|
The
highest level of GDP per capita in Luxembourg is partly due to the large
share of cross-border workers in the total employment. Although
cross-border workers contribute to GDP, they are not taken into
consideration as part of the resident population that is included in the
calculation of GDP per capita.
|
|
|
|
Uobičajeno
je da se BDP po stanovniku koristi kao pokazatelj razine blagostanja u
zemljama, ali on nije jedini takav pokazatelj. Pokazatelj koji bolje
odražava stanje blagostanja u kućanstvima jest SIP po stanovniku i
homogenija je kategorija od razine BDP-a. No bez obzira na homogenost te
kategorije još uvijek postoje znatne razlike među zemljama članicama.
|
|
While
GDP per capita is mainly used as an indicator of a country’s level of
welfare, it is not the only such indicator. AIC per capita is an alternative
indicator better adapted to describe the material welfare situation of
households. Generally, it is a more homogeneous category than the level of
GDP, but there are still substantial differences across the Member States.
|
|
|
|
|
|
|
SIP
je najmanji u Albaniji
|
|
AIC
is the lowest in Albania
|
|
|
|
SIP
po stanovniku prema SKM-u među zemljama članicama EU-a u 2019. kretao se od
42% ispod prosjeka EU-27 u Bugarskoj do 35% iznad prosjeka EU-27 u
Luksemburgu.
|
|
AIC
per capita in PPS among the EU Member States in 2019 ranged from 42% below
the EU-27 average in Bulgaria to 35% above the
EU-27 average in Luxembourg.
|
|
|
|
Osim
Luksemburga, najveći SIP po stanovniku prema SKM-u ostvarile su Njemačka,
Austrija, Danska, Belgija, Nizozemska, Ujedinjena Kraljevina i Finska, i to
u rasponu između 10% i 20% iznad prosjeka
EU-27.
|
|
In
addition to Luxembourg, the highest AIC per capita in PPS was recorded in
Germany, Austria, Denmark, Belgium, the Netherlands, the United Kingdom and
Finland, ranging between 10% and 20% above the EU-27 average.
|
|
|
|
Zatim
slijede Švedska i Francuska, čiji je SIP po stanovniku u SKM-u iznosio oko
10% iznad prosjeka EU-27.
|
|
These
were followed by Sweden and France, which had AIC per capita in PPS of
about 10% above the EU-27 average.
|
|
|
|
Skupinu
zemalja čija je razina SIP-a po stanovniku ispod prosjeka
EU-27 čine Italija, Irska, Cipar, Litva, Španjolska, Portugal, Češka
Republika, Malta i Slovenija te se on kreće u rasponu od 1% do 20%.
|
|
Italy,
Ireland, Cyprus, Lithuania, Spain, Portugal, Czech Republic, Malta and
Slovenia constitute a group of countries whose level of AIC per capita is
below the EU-27 average, ranging from 1% to 20%.
|
|
|
|
Između
20% i 30% ispod prosjeka EU-27 su Poljska, Rumunjska, Grčka, Estonija i
Letonija.
|
|
Poland,
Romania, Greece, Estonia, and Latvia are between 20% and 30% below the
EU-27 average.
|
|
|
|
Najnižu
razinu SIP-a po stanovniku ima skupina zemalja koju čine Slovačka,
Mađarska, Hrvatska i Bugarska, čiji je prosjek između 30% i 42% ispod
prosjeka EU-27.
|
|
The
lowest level of AIC per capita was recorded in the group of countries
consisting of Slovakia, Hungary, Croatia and Bulgaria, whose average is
between 30% and 42% below the EU-27 average.
|
|
|
|
Uz
27 zemalja članica EU-a u analizu su uključene i zemlje članice EFTA-e
(Norveška, Švicarska i Island), zemlje kandidatkinje za članstvo u EU
(Turska, Crna Gora, Srbija, Sjeverna Makedonija1) i Albanija) te
zemlja potencijalna kandidatkinja za članstvo u EU (Bosna i Hercegovina).
|
|
In
addition to 27 EU Member States, the analysis includes three EFTA Member
States (Norway, Switzerland and Iceland), the EU Candidate Countries
(Turkey, Montenegro, Serbia, North Macedonia1) and Albania) and
a Potential Candidate Country (Bosnia and Herzegovina).
|
|
|
|
U
zemljama EFTA-e u 2019. SIP se kretao između 16% i 31% iznad prosjeka EU-27,
dok se u zemljama kandidatkinjama kretao između 33% i 61% ispod prosjeka
EU-27, a u zemlji potencijalnoj kandidatkinji iznosio je 59% ispod prosjeka
EU-27.
|
|
In
2019 in EFTA countries, SIP ranged between 16% and 31% above the EU-27
average, in Candidate Countries it ranged between 33% and 61% below the
EU-27 average, while in the Potential Candidate Country it amounted to 59%
below the EU-27 average.
|
1)
|
Republika
Hrvatska od 15. veljače 2019. godine u svim oblicima službene komunikacije
upotrebljava ime Republika Sjeverna Makedonija.
|
1)
|
As of 15 February 2019, the Republic of
Croatia uses the name Republic of North Macedonia in all forms of public
communication.
|
1. BDP
I SIP PO STANOVNIKU U SKM-u, INDEKSI OBUJMA (EU-27 = 100) U 2017., 2018. I
2019., PREGLED PO ZEMLJAMA SUDIONICAMA
GDP
AND AIC IN PPS, VOLUME INDICES (EU-27 = 100), 2017, 2018 AND 2019, OVERVIEW
BY PARTICIPATING COUNTRIES
indeksi obujma (EU-27 = 100)
Volume
indices (EU-27 = 100)
Zemlje1)
|
BDP po
stanovniku
GDP per
capita
|
SIP po
stanovniku
AIC per
capita
|
Countries1)
|
2017.
|
2018.
|
2019.
|
2017.
|
2018.
|
2019.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EU-27
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
EU-27
|
EA-19
|
107
|
107
|
106
|
107
|
106
|
106
|
EA-19
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Države članice EU-a
|
|
|
|
|
|
|
EU Member States
|
Luksemburg
|
263
|
261
|
260
|
136
|
136
|
135
|
Luxembourg
|
Njemačka
|
124
|
123
|
120
|
124
|
124
|
122
|
Germany
|
Austrija
|
127
|
128
|
126
|
120
|
119
|
118
|
Austria
|
Danska
|
130
|
129
|
130
|
117
|
117
|
116
|
Denmark
|
Belgija
|
118
|
118
|
118
|
115
|
115
|
114
|
Belgium
|
Nizozemska
|
129
|
130
|
128
|
114
|
115
|
114
|
Netherlands
|
Finska
|
111
|
112
|
111
|
114
|
114
|
113
|
Finland
|
Francuska
|
104
|
104
|
106
|
110
|
109
|
109
|
France
|
Švedska
|
122
|
120
|
119
|
113
|
111
|
109
|
Sweden
|
Italija
|
98
|
97
|
96
|
100
|
100
|
99
|
Italy
|
Irska
|
185
|
191
|
193
|
95
|
95
|
95
|
Ireland
|
Cipar
|
89
|
91
|
90
|
95
|
96
|
95
|
Cyprus
|
Litva
|
79
|
82
|
84
|
89
|
91
|
92
|
Lithuania
|
Španjolska
|
93
|
91
|
91
|
93
|
92
|
91
|
Spain
|
Portugal
|
78
|
78
|
79
|
83
|
85
|
86
|
Portugal
|
Češka Republika
|
91
|
92
|
93
|
84
|
84
|
85
|
Czech Republic
|
Malta
|
100
|
99
|
100
|
82
|
84
|
85
|
Malta
|
Slovenija
|
86
|
87
|
89
|
80
|
81
|
83
|
Slovenia
|
Poljska
|
70
|
71
|
73
|
77
|
78
|
79
|
Poland
|
Rumunjska
|
64
|
66
|
70
|
70
|
74
|
79
|
Romania
|
Grčka
|
67
|
67
|
67
|
78
|
78
|
78
|
Greece
|
Estonija
|
80
|
82
|
84
|
74
|
75
|
76
|
Estonia
|
Letonija
|
67
|
69
|
69
|
70
|
70
|
71
|
Latvia
|
Slovačka
|
71
|
71
|
70
|
68
|
69
|
69
|
Slovakia
|
Mađarska
|
69
|
71
|
73
|
65
|
66
|
67
|
Hungary
|
Hrvatska
|
63
|
64
|
65
|
64
|
65
|
66
|
Croatia
|
Bugarska
|
50
|
51
|
53
|
55
|
57
|
58
|
Bulgaria
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ujedinjena Kraljevina2)
|
107
|
106
|
104
|
116
|
115
|
113
|
United Kingdom2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Države
članice EFTA-e
|
|
|
|
|
|
|
EFTA
Member States
|
Norveška
|
150
|
155
|
147
|
133
|
132
|
131
|
Norway
|
Švicarska
|
162
|
161
|
158
|
128
|
126
|
124
|
Switzerland
|
Island
|
129
|
128
|
126
|
117
|
118
|
116
|
Iceland
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zemlje
kandidatkinje za članstvo u EU
|
|
|
|
|
|
|
EU
Candidate Countries
|
Turska
|
66
|
63
|
59
|
69
|
66
|
67
|
Turkey
|
Crna
Gora
|
46
|
48
|
50
|
57
|
59
|
60
|
Montenegro
|
Srbija
|
39
|
40
|
41
|
48
|
48
|
49
|
Serbia
|
Sjeverna
Makedonija3)
|
37
|
38
|
38
|
42
|
42
|
42
|
North
Macedonia3)
|
Albanija
|
30
|
30
|
31
|
38
|
38
|
39
|
Albania
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zemlja
potencijalna kandidatkinja
za članstvo u EU
|
|
|
|
|
|
|
EU
Potential Candidate Country
|
Bosna
i Hercegovina (BiH)
|
31
|
32
|
32
|
41
|
41
|
41
|
Bosnia
and Herzegovina (BiH)
|
1)
|
Zemlje
su poredane po razini SIP-a po stanovniku u 2019. Zemlje s jednakom
vrijednošću poredane su prema protokolarnom redoslijedu.
|
2)
|
Od 1. veljače 2020. Ujedinjena Kraljevina na
uređeni je način prestala biti članicom EU-a. Stoga su podaci koji se na
nju odnose prikazani izdvojeno.
|
3)
|
Republika
Hrvatska od 15. veljače 2019. godine u svim oblicima službene komunikacije
upotrebljava ime Republika Sjeverna Makedonija.
|
1)
|
Countries are ranked according to AIC per
capita in 2019. Countries with the same value are ranked by protocol order.
|
2)
|
As of 1 February 2020, the United Kingdom
orderly ceased to be an EU Member State. Therefore, data referring to the
United Kingdom are presented separately.
|
3)
|
As of 15 February 2019, the Republic of
Croatia uses the name Republic of North Macedonia in all forms of public
communication.
|
METODOLOŠKA
OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES
ON METHODOLOGY
|
|
|
|
|
|
|
Izvori
podataka
|
|
Data
sources
|
|
|
|
Podaci
o PKM-u, BDP-u i SKM-u, indeksi obujma i podaci o stanovništvu objavljeni
su na Eurostatovoj internetskoj stranici u odjeljku National Accounts
(including GDP), pododjeljku Annual national accounts, te u Eurostatovoj bazi podataka (Tables by
themes, Economy and finance, National accounts (including GDP), Annual
national accounts, GDP per capita in PPPs).
|
|
The
data on PPP, GDP in PPS, volume indices and population figures are
published on the Eurostat website under the domain National Accounts
(including GDP), collection Annual national accounts, as well as in Eurostat database
(Tables by themes, Economy and finance, National accounts (including GDP),
Annual national accounts, GDP per capita in PPPs).
|
|
|
|
Eurostat
također objavljuje PKM-ove i iz njih izvedene pokazatelje na internetskoj
stranici Statistics Explained (Economy and
finance, Comparative price levels (PPPs)).
|
|
Eurostat
also publishes PPPs and derived indicators on the website Statistics Explained
(Economy and finance, Comparative price levels (PPPs)).
|
|
|
|
|
|
|
Definicije
i objašnjenja
|
|
Definitions
and explanations
|
|
|
|
PKM-ovi
su pokazatelji razlike u razini cijena u pojedinim zemljama. Oni označavaju
koliko valutnih jedinica košta određena količina robe i usluga u različitim
zemljama. PKM-ovi se mogu koristiti kao stope konverzije valuta za
pretvaranje rashoda izraženih u nacionalnim valutama u umjetnu zajedničku
valutu (SKM), čime se eliminira učinak razlika u razini cijena u pojedinim
zemljama.
|
|
PPPs
are indicators of differences in price levels across countries. They indicate
how much currency units cost a certain amount of goods and services in
different countries. PPPs can be used as currency conversion rates to
convert expenditures denominated in national currencies into artificial
common currency (PPS), thus eliminating the effect of price differentials
in individual countries.
|
|
|
|
SKM
je jedinica umjetne valute koja eliminira razlike u razinama cijena među
zemljama. Na taj način jedna jedinica SKM-a kupuje istu količinu roba i
usluga u svim zemljama. Ta jedinica omogućuje usporedbu obujma ekonomskih
pokazatelja u zemljama. Agregati izraženi u SKM-u izvode se dijeljenjem
agregata u tekućim cijenama izraženim u nacionalnoj valuti s pripadajućim
PKM-om.
|
|
PPS
is an artificial reference currency unit that eliminates differences in the
price levels among countries. Thus, one PPS buys the same amount of goods
and services in all countries. That unit allows a comparison of the volume
of economic indicators across countries. Aggregates expressed in PPS are
derived by dividing the aggregates in current prices denominated in the
national currency by the respective PPP.
|
|
|
|
PPP
i BDP u SKM-u rezultat su multilateralnog statističkog istraživanja.
Njegova je specifičnost u usporedbi s drugim statističkim istraživanjima to
da rezultate izračunava međunarodni koordinator. Naime, nijedna od zemalja
sudionica ne može proizvesti rezultate samostalno. Druga specifičnost je
međusobna ovisnost rezultata među zemljama. Promjena podataka jedne zemlje
ne utječe samo na rezultate te zemlje, nego utječe, manje ili više, i na
rezultate drugih zemalja.
|
|
PPP
and GDP in PPS are the results of a multilateral statistical survey. Its
specific feature compared to other statistical surveys is that the results
are calculated by the international coordinator. Specifically, none of the
participating countries can produce the results independently. The second
specific feature is inter-dependency of the results among countries. A
change in the data of one country does not influence only the results of
this country, but influences, more or less, the results of the other
countries as well.
|
|
|
|
Rezultati
se temelje na procjenama BDP-a za 2019. i posljednjim raspoloživim podacima
o PKM-u.
|
|
The
results are based on the latest GDP data for 2019 and the most recent PPPs available.
|
|
|
|
PKM-ovi
se koriste za generiranje indeksa cijena i obujma koji su potrebni za
ekonomska istraživanja i analize koje uključuju usporedbe BDP-a i izdataka
za BDP među zemljama. Indeksi obujma koriste se za usporedbu veličine
ekonomije i razine materijalnog blagostanja ekonomija, potrošnje,
investicija, državne potrošnje i ukupne produktivnosti. Indeksi cijena
koriste se kako bi se usporedile razine cijena, strukture cijena,
konvergencija cijena i konkurentnost.
|
|
PPPs
are used to generate the price and volume indices that are needed for
economic research and analyses that include the comparisons of GDP and GDP
expenditure across countries. Volume indices are used to compare the size
of the economy and the level of material well-being of economies,
consumption, investment, government spending and overall productivity.
Price indices are used to compare price levels, price structures, price
convergence and competitiveness.
|
|
|
|
Uz
istraživanje i analizu, PKM i realni izdaci koji se dobivaju korištenjem
PKM-a koriste se za izračun statističkih podataka. Međunarodne organizacije
agregiraju realni BDP i njegove sastavnice za zemlje kako bi se dobile
ukupne vrijednosti za skupine zemalja, kao što je Europska Unija ili OECD.
Međunarodne organizacije također koriste udjele zemalja u svim ukupnim
vrijednostima kao pondere kad se ekonomski pokazatelji, kao što su indeksi
cijena ili stope rasta kombiniraju kako bi se dobili prosjeci za skupine
zemalja.
|
|
In
addition to research and analysis, PPPs and real expenditures derived from
PPPs are used for statistical calculation. International organisations
aggregate real GDP and its components across countries to produce totals
for groups of countries, such as the European Union or the OECD.
International organisations also use country shares in all totals as
weights when economic indicators, such as price indices or growth rates,
are combined to obtain averages for country groups.
|
|
|
|
PKM-ovi
se koriste i u administrativne svrhe. Europska komisija koristi PKM kada alocira
sredstva iz Strukturnih fondova državama članicama. Strukturni fondovi
osnovani su kako bi se smanjile ekonomske razlike među državama članicama.
Glavni pokazatelj koji određuje može li se regija prijaviti za dobivanje
sredstava iz Strukturnih fondova je regionalni BPD po stanovniku unutar
zemlje koji je deflacioniran korištenjem PKM-a. Međunarodni monetarni fond
(MMF) koristi PKM kada donosi odluku o kvoti svojih članica. Kvota zemlje,
između ostalog, određuje financijska sredstva koje je zemlja obvezna
uplatiti MMF-u.
|
|
PPPs
are also used for administrative purposes. The European Commission uses the
PPP when allocating Structural Funds to Member States. Structural funds
have been set up to reduce economic disparities between Member States. The
main indicator that determines whether a region can apply for funding from
the Structural Funds is the regional BPD per capita within the country,
which is deflated by the use of PPPs. The International Monetary Fund (IMF)
uses the PPPs when deciding on its members' quota. The country's quota
determines, among other things, the financial resources that the country is
obliged to pay to the IMF.
|
|
|
|
|
|
|
Geografski
podaci
|
|
Geographical
information
|
|
|
|
Europska
unija (EU-27) uključuje Belgiju, Bugarsku, Dansku, Češku Republiku,
Njemačku, Estoniju, Irsku, Grčku, Španjolsku, Francusku, Hrvatsku, Italiju,
Cipar, Letoniju, Litvu, Luksemburg, Mađarsku, Maltu, Nizozemsku, Austriju,
Poljsku, Portugal, Rumunjsku, Sloveniju, Slovačku, Finsku i Švedsku.
|
|
The
European Union (EU-27) includes Belgium, Bulgaria, Denmark, Czech Republic,
Germany, Estonia, Ireland, Greece, Spain, France, Croatia, Italy, Cyprus,
Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, Malta, the Netherlands, Austria,
Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slovakia, Finland and Sweden.
|
|
|
|
Eurozona
(EA-19) obuhvaća Belgiju, Njemačku, Estoniju, Irsku, Grčku, Španjolsku,
Francusku, Italiju, Cipar, Letoniju, Litvu, Luksemburg, Maltu, Nizozemsku,
Austriju, Portugal, Sloveniju, Slovačku i Finsku.
|
|
The
euro area (EA-19) consists of Belgium, Germany, Estonia, Ireland, Greece,
Spain, France, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the
Netherlands, Austria, Portugal, Slovenia, Slovakia and Finland.
|
|
|
|
|
|
|
Pravna
osnova
|
|
Legal
basis
|
|
|
|
-
|
Uredba
(EZ) br. 1445/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2007.
o uspostavi zajedničkih pravila za pružanje osnovnih informacija o
paritetima kupovne moći te za njihov izračun i diseminaciju
|
|
-
|
Regulation
(EC) No 1445/2007 of the European Parliament and of the Council of 11
December 2007 establishing common rules for the provision of basic
information on Purchasing Power Parities and for their calculation and
dissemination
|
|
|
|
|
|
-
|
Uredba
Komisije (EU) br. 2015/1163 оd 15. srpnja 2015. o provedbi Uredbe
(EZ) br. 1445/2007 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu popisa osnovnih
kategorija s obzirom na paritete kupovne moći
|
|
-
|
Commission
Regulation (EU) No 2015/1163 of 15 July 2015 implementing Regulation (EC)
No 1445/2007 of the European Parliament and of the Council as regards the
list of basic headings used for Purchasing Power Parities
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kratice
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
|
|
|
|
EFTA
|
Europsko
udruženje za slobodnu trgovinu
|
|
EC
|
European Community
|
|
EU
|
Europska unija
|
|
EFTA
|
European Free Trade Association
|
|
Eurostat
|
Statistički
ured Europske unije
|
|
EU
|
European Union
|
|
EZ
|
Europska
zajednica
|
|
Eurostat
|
Statistical Office of the European Communities
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Objavljuje Državni zavod za
statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.
Published by the Croatian Bureau of
Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80
Telefon/ Phone: +385
(0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Novinarski upiti/ Press
corner: press@dzs.hr
Odgovorne osobe:
Persons responsible:
Suzana
Šamec, načelnica Sektora makroekonomskih statistika
Suzana Šamec, Director of Macroeconomic Statistics
Directorate
Lidija Brković, glavna
ravnateljica
Lidija Brković, Director
General
Priredile:
Suzana Čajkušić i Mirjana Lepušić
Prepared by: Suzana Čajkušić and
Mirjana Lepušić
|
MOLIMO KORISNIKE DA PRI
KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.
USERS ARE KINDLY
REQUESTED TO STATE THE SOURCE.
|
|
Služba za odnose s korisnicima i
zaštitu podataka
Customer Relations and Data
Protection Department
Informacije i korisnički zahtjevi
Information and user requests
|
|
Pretplata publikacija
Subscription
|
|
|
|
Telefon/
Phone: +385 (0) 1 4806-138, 4806-154
Elektronička
pošta/ E-mail: stat.info@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|
Telefon/
Phone: +385 (0) 1 4806-115
Elektronička
pošta/ E-mail: prodaja@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|