GODINA/ YEAR: LVIII.

ZAGREB, 16. STUDENOGA 2021./ 16 NOVEMBER, 2021

BROJ/ NUMBER: 13.1.1/10.

 

CODEN POPCEA        ISSN 1330-0350

 

 

 

INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA U LISTOPADU 2021.

CONSUMER PRICE INDICES, OCTOBER 2021

 

 

 

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u listopadu 2021. u odnosu na rujan 2021. u prosjeku su više za 1,0%. U odnosu na listopad 2020., tj. na godišnjoj razini, u prosjeku su više za 3,8%, dok su u godišnjem prosjeku više za 1,6%.

 

In October 2021, as compared to September 2021, the prices of goods and services for personal consumption, measured by the consumer price index, increased by 1.0% on average. As compared to October 2020, that is, at the annual level, they increased by 3.8% on average, while on the annual average they increased by 1.6%.

 

 

 

Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u listopadu 2021. u odnosu na rujan 2021. najviše su porasle cijene Odjeće i obuće, koje su u prosjeku više za 10,4% (nova kolekcija odjeće i obuće), cijene Prijevoza, koje su u prosjeku više za 1,3%, cijene Pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja kućanstva, koje su u prosjeku više za 0,7%, cijene Hrane i bezalkoholnih pića te cijene Stanovanja, vode, električne energije, plina i ostalih goriva, koje su u prosjeku po svakoj skupini više za 0,4%, i cijene Zdravlja, koje su u prosjeku više za 0,1%.

 

Viewed by main groups by purpose of consumption, in October 2021, as compared to September 2021, the highest increase was recorded in the prices of Clothing and footwear, by 10.4% on average (new collection of clothing and footwear), in the prices of Transport, by 1.3% on average, in the prices of Furnishings, household equipment and routine household maintenance, by 0.7% on average, in the prices of Food and non-alcoholic beverages as well as in the prices of Housing, water, electricity, gas and others fuels, by 0.4% (in each group) on average, and in the prices of Health, by 0.1% on average.

 

 

 

Porast indeksa potrošačkih cijena u listopadu 2021. u odnosu na rujan 2021. ublažile su cijene Rekreacije i kulture, koje su u prosjeku niže za 0,4%, te cijene Raznih dobara i usluga, koje su u prosjeku niže za 0,1%.

 

The increase in the consumer price indices in October 2021, as compared to September 2021, was alleviated by a decrease of 0.4% on average in the prices of Recreation and culture and of 0.1% on average in the prices of Miscellaneous goods and services.

 

 

 

Istodobno su cijene Alkoholnih pića i duhana, cijene Komunikacija, cijene Obrazovanja te cijene Restorana i hotela u listopadu 2021. u odnosu na rujan 2021. u prosjeku ostale na razini cijena iz rujna 2021.

 

At the same time, in October 2021, as compared to September 2021, the prices of Alcoholic beverages and tobacco, the prices of Communication, the prices of Education and the prices of Restaurants and hotels remained on average at the September 2021 level.

 

 

 

Najveći doprinos porastu indeksa potrošačkih cijena u listopadu 2021. u odnosu na rujan 2021. imale su cijene Odjeće i obuće (za 0,59%), a najveći doprinos padu indeksa imale su cijene Rekreacije i kulture (za -0,02%).

 

The prices of Clothing and footwear (by 0.59%) contributed the most to the increase in the consumer price indices in October 2021, as compared to September 2021, while the prices of Recreation and culture contributed the most to their decrease (by -0.02%).

 

 

 

U sklopu indeksa potrošačkih cijena, cijene Dobara u listopadu 2021. u odnosu na rujan 2021. u prosjeku su više za 1,3%, dok su cijene Usluga u prosjeku niže za 0,1%.

 

Within the consumer price indices, in October 2021, as compared to September 2021, the prices of Goods increased by 1.3% on average, while the prices of Services decreased by 0.1% on average.

 

 

 

1.   INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA U LISTOPADU 2021.

      CONSUMER PRICE INDICES, OCTOBER 2021

 

COICOP

Struktura

Structure (%)

X. 2021.
Ø 2015.

X. 2021.
X. 2020.

 X. 2021. 
IX. 2021.

I. − X. 2021.
I. X. 2020.

XI. 2020. − X. 2021.
XI. 2019. − X. 2020.

 

COICOP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

00

Indeks potrošačkih cijena – ukupno

100,00

107,0

103,8

101,0

102,0

101,6

00

Consumer price index – total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Hrana i bezalkoholna pića

27,20

108,3

103,6

100,4

100,6

100,5

01

Food and non-alcoholic beverages

01.1

Hrana

24,65

108,0

103,8

100,5

100,5

100,4

01.1

Food

01.1.1

Kruh i žitarice

4,69

110,9

105,3

101,5

101,7

101,4

01.1.1

Bread and cereals

01.1.2

Meso

7,18

106,0

101,2

100,8

98,6

98,8

01.1.2

Meat

01.1.3

Riba i plodovi mora

0,94

105,3

101,7

102,1

99,0

98,9

01.1.3

Fish and seafood

01.1.4

Mlijeko, sir i jaja

3,91

107,5

105,2

100,4

100,6

100,2

01.1.4

Milk, cheese and eggs

01.1.5

Ulja i masti

0,89

125,1

120,4

101,4

108,5

107,0

01.1.5

Oils and fats

01.1.6

Voće

1,84

104,5

102,2

97,4

99,6

100,2

01.1.6

Fruit

01.1.7

Povrće

2,37

105,4

104,7

99,1

101,1

100,9

01.1.7

Vegetables

01.1.8

Šećer, džem, med, čokolada i slatkiši

1,55

105,1

102,3

101,3

100,5

100,4

01.1.8

Sugar, jam, honey, chocolate and confectionery

01.1.9

Prehrambeni proizvodi, d. n.

1,28

112,5

102,0

99,5

102,0

102,0

01.1.9

Food products n. e. c.

01.2

Bezalkoholna pića

2,55

111,7

101,1

100,0

101,8

102,1

01.2

Non-alcoholic beverages

01.2.1

Kava, čaj i kakao

1,06

106,9

100,7

99,3

100,0

99,8

01.2.1

Coffee, tea and cocoa

01.2.2

Mineralna voda, osvježavajuća pića, sokovi od voća i povrća

1,49

115,4

101,4

100,5

103,2

103,7

01.2.2

Mineral waters, soft drinks, fruit and vegetable juices

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

Alkoholna pića i duhan

5,20

122,3

105,8

100,0

106,0

105,8

02

Alcoholic beverages and tobacco

02.1

Alkoholna pića

1,15

109,0

101,0

100,2

101,3

101,6

02.1

Alcoholic beverages

02.1.1

Jaka alkoholna pića

0,18

112,2

100,4

100,4

102,8

103,6

02.1.1

Spirits

02.1.2

Vino

0,41

110,5

101,0

100,7

100,9

101,4

02.1.2

Wine

02.1.3

Pivo

0,56

106,8

101,2

99,7

101,2

101,1

02.1.3

Beer

02.2

Duhan

4,05

126,6

107,1

100,0

107,3

107,0

02.2

Tobacco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03

Odjeća i obuća

5,68

110,1

99,6

110,4

99,2

98,9

03

Clothing and footwear

03.1

Odjeća

3,98

112,9

99,3

109,7

99,9

99,8

03.1

Clothing

03.1.1

Materijal za izradu odjeće

0,01

103,9

100,1

100,2

100,6

100,7

03.1.1

Clothing materials

03.1.2

Odjeća

3,88

113,1

99,3

109,8

99,9

99,8

03.1.2

Garments

03.1.3

Ostali odjevni predmeti i odjevni dodaci

0,06

99,2

100,3

106,5

97,3

97,4

03.1.3

Other articles of clothing and clothing accessories

03.1.4

Čišćenje, popravak i iznajmljivanje odjeće

0,03

104,9

101,1

100,2

99,8

99,8

03.1.4

Cleaning, repair and hire of clothing

03.2

Obuća

1,70

104,2

100,1

112,2

97,8

97,0

03.2

Footwear

03.2.1

Cipele i ostala obuća

1,70

104,1

100,1

112,2

97,8

97,0

03.2.1

Shoes and other footwear

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva

17,73

101,9

103,0

100,4

101,2

100,7

04

Housing, water, electricity, gas and other fuels

04.1

Stvarne najamnine za stanovanje

0,87

109,5

101,0

100,0

100,3

100,4

04.1

Actual rentals for housing

04.3

Održavanje i popravci stambenog objekta

0,91

116,6

106,5

101,1

104,7

104,4

04.3

Maintenance and repair of the dwelling

04.3.1

Proizvodi za održavanje i popravke stambenog objekta

0,42

113,3

107,2

100,9

103,5

103,2

04.3.1

Materials for the maintenance and repair of the dwelling

04.3.2

Usluge za održavanje i popravke stambenog objekta

0,49

124,2

105,9

101,2

105,7

105,6

04.3.2

Services for the maintenance and repair of the dwelling

04.4

Opskrba vodom i razne komunalne usluge za stambeni objekt

5,40

109,0

100,5

100,0

100,6

100,7

04.4

Water supply and miscellaneous services relating to the dwelling

04.4.1

Opskrba vodom

2,56

106,1

100,0

100,0

100,0

100,1

04.4.1

Water supply

04.4.2

Odvoz smeća i otpada

0,96

105,2

101,5

100,0

101,7

101,8

04.4.2

Refuse collection

04.4.3

Odvodnja otpadnih voda

1,25

115,4

100,0

100,0

100,2

100,4

04.4.3

Sewage collection

04.4.4

Ostale usluge za stambeni objekt, d. n.

0,63

115,0

101,9

100,4

102,0

102,0

04.4.4

Other services relating to the dwelling n. e. c.

04.5

Električna energija, plin i ostala goriva

10,55

97,5

104,1

100,5

101,3

100,5

04.5

Electricity, gas and other fuels

04.5.1

Električna energija

5,50

98,3

100,8

100,0

100,2

100,3

04.5.1

Electricity

04.5.2

Plin

2,23

98,0

111,8

101,0

108,0

106,2

04.5.2

Gas

04.5.3

Tekuća goriva

0,18

123,5

171,7

113,1

129,4

116,1

04.5.3

Liquid fuels

04.5.4

Kruta goriva

2,27

94,4

100,6

100,0

96,2

95,0

04.5.4

Solid fuels

04.5.5

Toplinska energija

0,37

98,9

99,8

100,0

99,7

99,7

04.5.5

Heat energy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05

Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva

5,17

104,1

102,5

100,7

100,5

100,4

05

Furnishings, household equipment and routine household maintenance

05.1

Namještaj i pokućstvo, tepisi i druge podne obloge

1,31

108,4

103,3

100,8

100,6

100,3

05.1

Furniture and furnishings, carpets and other floor coverings

05.1.1

Namještaj i pokućstvo

1,25

108,8

103,4

100,8

100,7

100,4

05.1.1

Furniture and furnishings

05.1.2

Tepisi i ostale podne prostirke

0,05

98,6

102,1

99,6

98,7

98,5

05.1.2

Carpets and other floor coverings

05.1.3

Popravci namještaja, pokućstva i podnih prostirki

0,01

116,7

103,5

100,2

102,0

101,7

05.1.3

Repair of furniture, furnishings and floor coverings

05.2

Tekstilni proizvodi za kućanstvo

0,23

93,7

100,8

101,0

98,5

98,3

05.2

Household textiles

05.3

Kućanski aparati

0,87

104,1

103,0

100,3

101,6

101,3

05.3

Household appliances

05.3.1

Veliki kućanski aparati, električni ili neelektrični

0,75

104,2

103,2

100,3

101,6

101,3

05.3.1

Major household appliances whether electric or not

05.3.2

Mali električni kućanski aparati

0,10

103,7

102,6

99,5

102,4

102,0

05.3.2

Small electric household appliances

05.3.3

Popravak kućanskih aparata

0,02

99,6

99,0

100,4

99,2

99,3

05.3.3

Repair of household appliances

05.4

Stakleno i stolno posuđe te kućanski pribor

0,18

102,7

102,4

100,6

98,0

98,0

05.4

Glassware, tableware and household utensils

05.5

Alati i oprema za kuću i vrt

0,42

102,9

100,7

100,6

99,5

99,4

05.5

Tools and equipment for house and garden

05.5.1

Veći alati i oprema

0,18

113,3

100,1

100,7

100,2

100,2

05.5.1

Major tools and equipment

05.5.2

Mali alati i razni pribor

0,24

95,4

101,2

100,5

99,0

98,7

05.5.2

Small tools and miscellaneous accessories

05.6

Dobra i usluge za redovito održavanje kućanstva

2,16

103,1

102,4

100,9

100,7

100,8

05.6

Goods and services for routine household maintenance

05.6.1

Potrošna dobra za održavanje kućanstva

1,98

102,7

102,2

100,7

100,6

100,7

05.6.1

Non-durable household goods

05.6.2

Usluge pomoći u domaćinstvu i kućanske usluge

0,18

107,8

104,5

103,7

101,5

101,7

05.6.2

Domestic services and household Services

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06

Zdravlje

3,09

105,3

100,3

100,1

100,9

101,0

06

Health

06.1

Medicinski proizvodi, pomagala i oprema

2,03

102,6

99,2

100,1

99,6

99,7

06.1

Medical products, appliances and equipment

06.1.1

Farmaceutski proizvodi

1,71

102,1

98,9

100,0

99,3

99,5

06.1.1

Pharmaceutical products

06.1.2

Ostali medicinski proizvodi

0,02

100,3

91,5

99,7

99,1

100,7

06.1.2

Other medical products

06.1.3

Terapeutska pomagala i oprema

0,30

105,2

101,3

100,4

101,3

101,1

06.1.3

Therapeutic appliances and equipment

06.2

Izvanbolničke usluge

0,91

110,6

102,8

100,3

104,1

104,1

06.2

Out-patient services

06.2.1

Medicinske usluge

0,27

112,1

100,4

100,4

102,6

102,8

06.2.1

Medical services

06.2.2

Stomatološke usluge

0,49

110,3

104,3

100,1

105,6

105,4

06.2.2

Dental services

06.2.3

Paramedicinske usluge

0,15

109,9

102,4

100,6

102,2

102,2

06.2.3

Paramedical services

06.3

Bolničke usluge

0,15

116,3

99,8

99,8

100,0

100,0

06.3

Hospital services

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

07

Prijevoz

13,30

109,2

112,2

101,3

107,5

105,4

07

Transport

07.1

Kupnja vozila

3,26

92,5

102,4

101,3

99,5

99,3

07.1

Purchase of vehicles

07.1.1

Motorna vozila

3,19

91,7

102,4

101,3

99,4

99,2

07.1.1

Motor cars

07.1.2

Motocikli

0,01

117,3

103,8

100,0

102,2

102,4

07.1.2

Motor cycles

07.1.3

Bicikli

0,06

123,0

103,9

100,1

107,2

107,8

07.1.3

Bicycles

07.2

Održavanje osobnih prijevoznih sredstava

9,05

114,8

116,5

101,6

110,7

107,6

07.2

Operation of personal transport equipment

07.2.1

Rezervni dijelovi i pribor za osobna prijevozna sredstva

0,90

110,8

103,2

101,2

103,0

102,9

07.2.1

Spare parts and accessories for personal transport equipment

07.2.2

Goriva i maziva za osobna prijevozna sredstva

5,87

119,1

124,9

102,3

115,2

110,6

07.2.2

Fuels and lubricants for personal transport equipment

07.2.3

Održavanje i popravci osobnih prijevoznih sredstava

0,96

110,0

101,3

99,4

105,7

105,6

07.2.3

Maintenance and repair of personal transport equipment

07.2.4

Ostale usluge povezane s osobnim prijevoznim sredstvima

1,32

101,8

99,8

99,7

99,8

99,8

07.2.4

Other services in respect of personal  transport equipment

07.3

Usluge prijevoza

0,99

100,0

104,2

98,7

104,1

103,7

07.3

Transport services

07.3.1

Željeznički putnički prijevoz

0,11

94,6

100,0

100,0

100,0

100,0

07.3.1

Passenger transport by railway

07.3.2

Cestovni putnički prijevoz

0,60

99,3

102,5

101,3

100,5

100,4

07.3.2

Passenger transport by road

07.3.3

Zračni putnički prijevoz

0,10

105,3

114,7

85,6

125,9

123,5

07.3.3

Passenger transport by air

07.3.4

Putnički pomorski prijevoz i prijevoz unutarnjim vodnim putovima

0,03

92,1

100,0

84,7

107,3

106,1

07.3.4

Passenger transport by sea and inland waterway

07.3.5

Kombinirani prijevoz putnika

0,15

93,6

100,0

100,0

100,0

100,0

07.3.5

Combined passenger transport

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

08

Komunikacija

6,16

98,7

100,5

100,0

101,1

101,2

08

Communication

08.1

Poštanske usluge

0,08

140,1

123,5

100,0

124,2

122,1

08.1

Postal services

08.2

Telefonska i telefaks oprema

0,35

90,1

100,4

100,6

100,1

99,7

08.2

Telephone and telefax equipment

08.3

Telefonske i telefaks usluge

5,73

98,6

100,2

100,0

100,9

101,1

08.3

Telephone and telefax services

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09

Rekreacija i kultura

5,34

104,3

102,1

99,6

101,5

101,6

09

Recreation and culture

09.1

Audiovizualna i fotooprema i informatička oprema

0,64

95,7

104,9

101,7

101,1

100,7

09.1

Audio-visual, photographic and Information processing equipment

09.1.1

Oprema za prijam, snimanje i reprodukciju zvuka i slike

0,30

92,1

104,3

102,8

100,6

100,0

09.1.1

Equipment for the reception, recording and reproduction of sound and picture

09.1.2

Fotografska i kinematografska oprema i optički instrumenti

0,05

106,0

106,9

99,6

103,1

102,8

09.1.2

Photographic and cinematographic equipment and optical instruments

09.1.3

Informatička oprema za obradu podataka

0,26

99,2

105,9

101,0

101,9

101,6

09.1.3

Information processing equipment

09.1.4

Mediji za snimanje

0,02

87,0

97,0

99,7

93,5

93,9

09.1.4

Recording media

09.3

Ostali predmeti i oprema za rekreaciju, vrtove i kućne ljubimce

1,42

107,5

102,1

100,5

101,3

101,2

09.3

Other recreational items and equipment, gardens and pets

09.3.1

Igre, igračke i hobiji

0,16

97,9

100,6

100,5

99,3

99,3

09.3.1

Games, toys and hobbies

09.3.2

Oprema za sport, kampiranje i rekreaciju na otvorenom

0,12

96,0

99,5

100,3

99,9

99,5

09.3.2

Equipment for sport, camping and open-air recreation

09.3.3

Vrtovi, biljke i cvijeće

0,47

107,8

103,4

100,6

102,9

102,7

09.3.3

Gardens, plants and flowers

09.3.4

Kućni ljubimci i proizvodi za kućne ljubimce

0,52

113,5

102,5

100,6

101,2

101,3

09.3.4

Pets and related products

09.3.5

Veterinarske i ostale usluge za kućne ljubimce

0,15

98,8

100,0

100,0

100,0

100,0

09.3.5

Veterinary and other services for pets

09.4

Rekreativne i kulturne usluge

1,92

102,8

101,5

99,9

101,3

101,3

09.4

Recreational and cultural services

09.4.1

Rekreativne i sportske usluge

0,33

95,0

102,8

99,9

102,7

103,1

09.4.1

Recreational and sporting services

09.4.2

Kulturne usluge

1,59

104,3

101,2

99,9

100,9

100,8

09.4.2

Cultural services

09.5

Novine, knjige i pribor za pisanje

0,94

109,0

103,4

100,2

103,7

103,7

09.5

Newspapers, books and stationery

09.5.1

Knjige

0,41

93,3

105,8

99,8

107,7

107,7

09.5.1

Books

09.5.2

Novine i periodika

0,34

132,7

101,7

100,0

100,4

100,5

09.5.2

Newspapers and periodicals

09.5.3

Razni tiskani materijal

0,01

107,9

99,6

100,0

100,4

100,7

09.5.3

Miscellaneous printed matter

09.6

Paket-aranžmani

0,41

102,5

99,1

91,4

101,4

101,6

09.6

Package holidays

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Obrazovanje

0,81

102,2

100,4

100,0

100,5

100,3

10

Education

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Restorani i hoteli

3,69

119,2

103,8

100,0

102,6

102,3

11

Restaurants and hotels

11.1

Ugostiteljske usluge

3,33

120,4

103,7

100,1

102,5

102,3

11.1

Catering services

11.1.1

Restorani, kafići i slično

3,05

121,4

104,0

100,0

102,7

102,4

11.1.1

Restaurants, cafés and the like

11.1.2

Kantine

0,28

112,6

100,8

100,2

100,3

100,4

11.1.2

Canteens

11.2

Usluge smještaja

0,36

107,5

105,5

99,3

104,5

103,8

11.2

Accommodation services

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Razna dobra i usluge

6,63

104,9

101,0

99,9

100,6

100,8

12

Miscellaneous goods and services

12.1

Osobna njega

3,91

104,3

101,1

100,0

100,5

100,7

12.1

Personal care

12.1.1

Frizerski saloni i centri za uljepšavanje

1,19

108,7

101,7

100,7

102,3

102,7

12.1.1

Hairdressing salons and personal grooming establishments

12.1.2

Električni uređaji za osobnu njegu

0,01

103,4

101,8

101,0

99,6

99,8

12.1.2

Electric appliances for personal care

12.1.3

Ostali uređaji, predmeti i proizvodi za osobnu njegu

2,71

102,4

100,7

99,7

99,7

99,9

12.1.3

Other appliances, articles and products for personal care

12.3

Osobni predmeti, d. n.

0,28

99,0

103,2

97,1

100,1

99,5

12.3

Personal effects n. e. c.

12.3.1

Nakit, zidni, stolni i ručni satovi

0,03

127,5

102,7

100,4

108,9

110,0

12.3.1

Jewellery, clocks and watches

12.4

Socijalna zaštita

0,17

107,4

99,5

100,0

99,8

100,0

12.4

Social protection

12.5

Osiguranje

1,12

103,2

100,4

100,0

100,5

100,6

12.5

Insurance

12.5.2

Osiguranje povezano sa stambenim objektom

0,06

105,5

101,9

100,0

103,0

102,5

12.5.2

Insurance connected with the dwelling

12.5.3

Zdravstveno osiguranje

0,33

92,9

100,0

100,0

97,8

97,0

12.5.3

Insurance connected with health

12.5.4

Osiguranje povezano s prijevozom

0,73

108,5

100,5

100,0

101,6

102,2

12.5.4

Insurance connected with transport

12.6

Financijske usluge, d. n.

0,58

122,7

106,8

100,7

108,8

108,5

12.6

Financial services n. e. c.

12.7

Ostale usluge, d. n.

0,57

101,4

95,4

100,0

96,3

97,0

12.7

Other services n. e. c.

 

 

 

13-1-1_G-1

 

 

 

2.   INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA PO POSEBNIM SKUPINAMA U LISTOPADU 2021.

      CONSUMER PRICE INDICES, BY SELECTED GROUPS, OCTOBER 2021

 

Struktura

Structure (%)

X. 2021.
Ø 2015.

X. 2021.
X. 2020.

 X. 2021. 
IX. 2021.

I. − X. 2021.
I. X. 2020.

XI. 2020. − X. 2021.
XI. 2019. − X. 2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dobra

74,79

107,1

104,5

101,3

102,1

101,6

Goods

Usluge

25,21

106,7

101,6

99,9

101,7

101,7

Services

Ukupno bez energije

83,58

107,4

102,3

100,9

101,2

101,1

Total, without energy

Ukupno bez energije i hrane

58,93

107,2

101,7

101,1

101,4

101,4

Total, without energy and food

Ukupno bez energije, hrane, pića i duhana

51,18

105,6

101,3

101,3

101,0

100,9

Total, without energy, food, beverages and tobacco

Ukupno bez energije i neprerađenih prehrambenih proizvoda

74,98

108,0

102,2

101,0

101,4

101,3

Total, without energy and unprocessed
food

Dobra bez električne energije

69,29

107,8

104,8

101,4

102,3

101,7

Goods without electricity

Dobra bez električne energije i vode

66,73

107,9

105,0

101,5

102,4

101,7

Goods without electricity and water supply

Industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije

25,97

104,4

101,0

102,6

100,2

100,1

Non-food industrial goods without energy

Energija

16,42

105,1

111,5

101,2

106,3

104,1

Energy

Hrana, piće i duhan

32,40

110,4

103,9

100,4

101,5

101,4

Food, beverages and tobacco

Dobra bez hrane, pića i duhana

42,39

104,6

105,0

102,1

102,6

101,7

Goods without food, beverages and tobacco

Neprerađeni prehrambeni proizvodi

8,60

103,4

103,2

100,4

99,3

99,2

Unprocessed food

Prerađeni prehrambeni proizvodi

23,81

113,4

104,2

100,3

102,3

102,2

Processed food

 

 

 

3.   INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA

      CONSUMER PRICE INDICES

Ø 2015. = 100

 

I.

II.

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

IX.

X.

XI.

XII.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno

Total index

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998.

63,7

64,0

64,3

64,6

65,3

65,3

65,0

64,9

65,2

65,2

65,4

65,7

1999.

66,3

66,6

66,8

67,0

67,8

67,7

68,0

67,8

67,9

68,1

67,8

68,2

2000.

68,8

69,1

69,5

69,9

70,1

70,8

71,3

71,2

71,4

71,6

71,7

71,9

2001.

72,1

72,5

72,4

73,4

74,0

73,9

73,1

73,6

73,8

73,4

73,4

73,7

2002.

74,4

74,3

74,3

74,5

74,9

74,5

74,2

74,1

74,5

74,6

74,7

75,0

2003.

75,4

75,6

75,9

75,7

75,9

75,6

75,7

75,8

75,9

75,9

76,1

76,3

2004.

77,0

77,0

77,0

77,2

77,7

77,5

77,2

77,2

77,1

77,4

77,8

78,4

2005.

78,6

79,5

80,1

79,9

79,8

79,7

79,5

79,6

80,0

80,6

80,8

81,2

2006.

81,7

82,3

82,4

82,6

83,0

83,0

82,3

82,3

82,3

82,3

82,8

82,9

2007.

83,1

83,4

83,9

84,5

84,9

84,6

84,0

84,5

85,5

85,8

86,7

87,7

2008.

88,3

88,2

88,7

89,3

90,3

91,0

91,1

90,8

91,0

90,9

90,7

90,2

2009.

91,3

91,9

92,1

92,8

92,8

92,8

92,2

92,1

91,9

92,0

92,4

91,9

2010.

92,3

92,5

92,9

93,3

93,5

93,5

93,1

92,9

93,2

93,3

93,5

93,6

2011.

94,1

94,6

95,3

95,5

95,8

95,4

94,9

94,8

95,2

95,8

96,0

95,6

2012.

95,2

95,8

97,2

98,0

99,6

99,0

98,1

98,6

99,9

100,4

100,2

100,0

2013.

100,2

100,5

100,8

101,2

101,2

101,0

100,3

100,5

101,1

100,6

100,5

100,3

2014.

100,3

99,9

100,4

100,7

100,9

100,6

100,2

100,2

100,9

101,0

100,7

99,8

2015.

99,3

99,5

100,5

100,6

101,0

100,6

99,8

99,6

100,0

100,1

99,8

99,2

2016.

98,5

98,2

98,8

98,9

99,1

99,0

98,3

98,1

99,1

99,5

99,6

99,4

2017.

99,3

99,5

99,9

100,3

100,2

99,7

99,0

99,0

100,5

100,9

101,0

100,6

2018.

100,4

100,3

100,9

101,7

102,1

102,1

101,1

101,1

101,9

102,5

102,3

101,5

2019.

100,6

100,8

101,9

102,4

103,0

102,7

102,2

101,9

102,7

103,2

103,0

102,9

2020.

102,6

102,3

102,5

102,3

102,4

102,5

102,0

101,8

102,7

103,1

102,8

102,2

2021.

102,3

102,6

103,7

104,4

104,6

104,6

104,8

105,0

106,0

107,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dobra1)

Goods1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998.

66,2

66,4

66,5

66,8

67,0

66,8

66,3

66,2

66,5

66,5

66,7

67,0

1999.

67,6

68,0

68,3

68,5

68,7

68,4

68,8

68,5

68,7

68,8

68,5

69,1

2000.

69,7

70,1

70,6

70,9

71,0

71,9

72,2

72,0

72,4

72,5

72,6

72,9

2001.

73,0

73,5

73,4

74,4

75,2

75,0

74,0

73,9

74,1

73,6

73,5

73,8

2002.

74,4

74,3

74,2

74,4

74,7

74,0

73,6

73,6

74,0

74,2

74,2

74,6

2003.

75,1

75,3

75,7

75,4

75,5

75,0

74,8

74,8

75,4

75,5

75,7

75,8

2004.

76,7

76,5

76,5

76,7

77,1

76,6

75,9

76,0

76,0

76,5

77,0

77,7

2005.

77,9

79,0

79,7

79,4

79,3

79,0

78,5

78,5

79,4

79,9

79,9

80,4

2006.

80,9

81,5

81,7

82,0

82,4

82,1

81,1

81,0

81,2

81,3

81,9

81,9

2007.

82,1

82,3

82,9

83,7

84,1

83,5

82,6

83,1

84,6

85,1

86,1

87,4

2008.

87,9

87,6

88,2

88,9

90,0

90,6

90,4

90,0

90,5

90,5

90,3

89,6

2009.

90,4

91,1

91,3

92,2

92,2

92,0

90,9

90,7

90,7

91,0

91,4

90,7

2010.

91,2

91,4

91,9

92,6

92,7

92,3

91,5

91,3

92,1

92,4

92,7

92,8

2011.

93,4

93,9

94,9

95,1

95,6

94,8

94,0

93,9

94,9

95,7

95,9

95,5

2012.

95,1

95,8

97,3

98,3

100,2

99,3

98,0

98,6

100,5

101,0

100,8

100,8

2013.

100,8

101,1

101,6

102,0

102,1

101,8

100,9

101,1

101,9

101,4

101,3

101,0

2014.

100,9

100,5

101,1

101,5

101,7

101,1

100,5

100,2

101,1

101,3

100,9

99,8

2015.

99,1

99,5

100,8

100,9

101,3

100,8

99,7

99,4

99,7

100,0

99,8

99,0

2016.

98,0

97,6

98,5

98,6

99,0

98,8

97,6

97,3

98,9

99,5

99,6

99,3

2017.

99,2

99,5

100,0

100,6

100,4

99,4

98,4

98,4

100,4

101,1

101,1

100,6

2018.

100,3

100,2

101,1

102,0

102,5

102,2

100,7

100,6

101,8

102,8

102,5

101,4

2019.

100,1

100,5

101,9

102,5

103,3

102,7

101,8

101,3

102,5

103,1

103,0

102,7

2020.

102,3

101,8

102,2

101,6

101,8

101,8

100,8

100,6

101,9

102,4

102,0

101,2

2021.

101,3

101,6

103,2

104,0

104,1

104,0

104,0

104,2

105,7

107,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Usluge1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Services1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998.

54,9

55,5

56,5

57,0

59,2

60,0

60,1

60,1

60,2

60,4

60,6

60,6

1999.

61,4

61,4

61,4

61,5

64,0

64,5

64,8

64,8

64,7

64,9

64,6

64,6

2000.

65,1

65,3

65,3

65,8

66,5

66,6

67,6

67,8

67,7

67,7

68,1

68,2

2001.

68,3

68,4

68,0

69,1

69,1

69,4

69,6

72,4

72,4

72,5

72,5

72,8

2002.

73,9

74,2

74,5

74,7

75,3

76,1

76,3

75,9

76,1

76,1

76,5

76,2

2003.

76,3

76,5

76,7

76,7

77,1

77,5

79,0

79,0

77,6

77,4

77,5

77,8

2004.

78,1

78,5

78,7

78,7

79,9

80,4

81,3

81,5

80,9

80,4

80,5

80,6

2005.

80,8

81,1

81,2

81,4

81,8

82,2

83,1

83,2

82,3

82,9

83,5

83,9

2006.

84,7

85,4

85,4

85,3

85,7

86,3

87,0

87,4

86,8

86,5

86,6

86,7

2007.

87,3

87,7

87,9

87,8

88,2

88,8

89,7

90,3

89,2

88,8

88,9

89,1

2008.

89,9

90,3

90,6

90,9

91,4

92,6

93,7

94,1

93,0

92,4

92,6

92,8

2009.

94,9

95,2

95,1

94,9

95,2

96,2

97,4

97,8

96,5

96,2

96,3

96,5

2010.

96,8

97,0

96,9

96,4

96,9

98,0

99,3

99,5

97,5

97,0

96,9

96,8

2011.

96,9

97,1

97,1

97,2

97,0

97,7

98,6

98,2

96,6

96,3

96,2

95,8

2012.

95,7

95,8

96,9

97,1

97,7

98,2

98,6

98,7

98,1

98,4

98,0

97,7

2013.

98,3

98,4

98,4

98,6

98,2

98,4

98,7

98,4

98,3

98,2

98,1

98,1

2014.

98,3

98,2

98,2

98,3

98,5

98,9

99,3

100,0

100,0

100,0

99,8

99,9

2015.

99,8

99,8

99,7

99,7

99,7

99,9

100,3

100,4

100,9

100,1

99,8

99,9

2016.

99,9

99,8

99,7

99,9

99,5

99,9

100,3

100,4

99,9

99,7

99,6

99,8

2017.

99,7

99,7

99,7

99,6

99,7

100,7

100,8

101,0

100,8

100,6

100,6

100,7

2018.

100,7

100,7

100,7

100,9

101,0

101,7

102,3

102,4

102,2

101,8

101,6

101,9

2019.

101,9

101,8

101,9

102,2

102,3

103,0

103,6

103,7

103,4

103,4

103,3

103,4

2020.

103,7

103,7

103,6

104,1

104,1

104,6

105,3

105,2

104,9

105,0

105,2

105,2

2021.

105,3

105,5

105,4

105,6

105,9

106,2

107,1

107,4

106,8

106,7

 

 

 

 

1)   Vidi Metodološka objašnjenja.

 

1)   See Notes on Methodology.

 

 

 

4.   INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA, UKUPNO

      CONSUMER PRICE INDICES, TOTAL

 

I.

II.

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

IX.

X.

XI.

XII.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mjesečni indeksi (prethodni mjesec = 100)

Monthly indices (previous month = 100)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2000.

100,9

100,5

100,5

100,5

100,4

101,0

100,6

99,8

100,4

100,2

100,2

100,4

2001.

100,2

100,5

99,8

101,4

100,9

99,8

99,0

100,7

100,2

99,5

99,9

100,4

2002.

101,0

99,9

100,0

100,3

100,5

99,4

99,7

99,9

100,4

100,2

100,2

100,4

2003.

100,5

100,2

100,5

99,7

100,3

99,6

100,1

100,1

100,2

100,0

100,2

100,3

2004.

101,0

99,9

100,1

100,2

100,7

99,7

99,6

100,1

99,8

100,4

100,5

100,7

2005.

100,3

101,1

100,7

99,8

100,0

99,9

99,8

100,1

100,5

100,7

100,2

100,5

2006.

100,6

100,8

100,1

100,2

100,5

99,9

99,2

100,1

100,0

100,0

100,6

100,0

2007.

100,3

100,3

100,6

100,7

100,5

99,6

99,4

100,6

101,2

100,3

101,0

101,2

2008.

100,7

99,9

100,6

100,7

101,1

100,7

100,1

99,7

100,2

99,9

99,9

99,4

2009.

101,2

100,6

100,2

100,8

100,0

100,1

99,3

99,9

99,8

100,1

100,4

99,4

2010.

100,5

100,2

100,4

100,4

100,2

99,9

99,6

99,8

100,3

100,1

100,3

100,0

2011.

100,6

100,5

100,8

100,2

100,3

99,5

99,5

99,9

100,4

100,6

100,2

99,6

2012.

99,6

100,6

101,5

100,8

101,7

99,4

99,0

100,5

101,4

100,4

99,8

99,9

2013.

100,1

100,3

100,3

100,4

100,0

99,8

99,4

100,1

100,6

99,6

99,9

99,8

2014.

99,9

99,7

100,5

100,3

100,2

99,7

99,6

99,9

100,7

100,1

99,7

99,1

2015.

99,5

100,2

101,0

100,1

100,4

99,7

99,2

99,8

100,4

100,1

99,7

99,4

2016.

99,3

99,7

100,7

100,1

100,2

99,9

99,3

99,8

101,1

100,4

100,0

99,8

2017.

99,9

100,2

100,3

100,5

99,8

99,5

99,3

100,0

101,5

100,4

100,0

99,7

2018.

99,8

99,9

100,6

100,7

100,4

100,0

99,1

100,0

100,8

100,6

99,7

99,2

2019.

99,1

100,2

101,0

100,6

100,6

99,7

99,5

99,7

100,8

100,4

99,9

99,9

2020.

99,7

99,7

100,2

99,8

100,1

100,1

99,5

99,9

100,8

100,4

99,7

99,4

2021.

100,1

100,3

101,1

100,7

100,1

100,0

100,2

100,2

101,0

101,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godišnji indeksi (isti mjesec prethodne godine = 100)

Annual indices (same month of previous year = 100)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2000.

103,7

103,8

104,0

104,3

103,5

104,7

104,8

104,9

105,2

105,2

105,8

105,5

2001.

104,8

104,8

104,1

105,0

105,5

104,3

102,6

103,5

103,3

102,6

102,3

102,4

2002.

103,2

102,5

102,7

101,6

101,2

100,8

101,5

100,7

100,9

101,6

101,8

101,8

2003.

101,4

101,7

102,2

101,6

101,4

101,5

102,0

102,2

101,9

101,8

101,8

101,7

2004.

102,1

101,8

101,4

101,9

102,4

102,5

101,9

102,0

101,6

102,0

102,3

102,7

2005.

102,0

103,3

103,9

103,5

102,8

102,9

103,1

103,1

103,8

104,1

103,8

103,6

2006.

103,9

103,6

103,0

103,5

104,0

104,0

103,4

103,4

102,8

102,1

102,5

102,0

2007.

101,8

101,2

101,8

102,3

102,2

101,9

102,1

102,6

103,9

104,3

104,6

105,8

2008.

106,2

105,8

105,7

105,7

106,4

107,6

108,4

107,4

106,4

105,9

104,7

102,9

2009.

103,4

104,2

103,8

103,9

102,7

102,1

101,2

101,5

101,0

101,3

101,8

101,9

2010.

101,1

100,7

100,9

100,6

100,8

100,7

101,0

100,9

101,4

101,4

101,2

101,8

2011.

101,9

102,2

102,6

102,4

102,5

102,0

101,9

102,0

102,2

102,6

102,6

102,1

2012.

101,2

101,3

102,0

102,6

103,9

103,8

103,4

104,0

105,0

104,8

104,4

104,7

2013.

105,2

104,9

103,7

103,3

101,6

102,0

102,3

101,9

101,1

100,2

100,4

100,3

2014.

100,1

99,4

99,6

99,5

99,8

99,6

99,9

99,7

99,8

100,4

100,2

99,5

2015.

99,1

99,6

100,1

99,9

100,0

100,0

99,6

99,4

99,2

99,1

99,1

99,4

2016.

99,2

98,6

98,3

98,3

98,2

98,4

98,5

98,5

99,1

99,5

99,8

100,2

2017.

100,9

101,4

101,1

101,4

101,1

100,7

100,8

101,0

101,4

101,4

101,4

101,2

2018.

101,1

100,8

101,1

101,3

101,9

102,4

102,1

102,1

101,4

101,6

101,3

100,8

2019.

100,2

100,5

100,9

100,7

100,9

100,6

101,1

100,8

100,8

100,6

100,7

101,4

2020.

102,0

101,5

100,6

99,8

99,4

99,8

99,7

99,9

100,0

99,9

99,8

99,3

2021.

99,7

100,3

101,2

102,1

102,1

102,0

102,8

103,1

103,3

103,8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dvanaestomjesečni prosjek

Twelve-month average

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2000.

104,0

104,0

104,0

104,0

104,0

104,1

104,1

104,2

104,2

104,3

104,5

104,6

2001.

104,7

104,8

104,8

104,9

105,0

105,0

104,8

104,7

104,5

104,3

104,0

103,8

2002.

103,6

103,4

103,3

103,0

102,7

102,4

102,3

102,1

101,9

101,8

101,7

101,7

2003.

101,5

101,5

101,4

101,4

101,4

101,5

101,6

101,7

101,8

101,8

101,8

101,8

2004.

101,8

101,8

101,8

101,8

101,9

102,0

102,0

101,9

101,9

101,9

102,0

102,1

2005.

102,0

102,2

102,4

102,5

102,5

102,6

102,7

102,8

102,9

103,1

103,2

103,3

2006.

103,5

103,5

103,4

103,4

103,5

103,6

103,7

103,7

103,6

103,4

103,3

103,2

2007.

103,0

102,8

102,7

102,6

102,5

102,3

102,2

102,1

102,2

102,4

102,6

102,9

2008.

103,3

103,6

104,0

104,3

104,6

105,1

105,6

106,0

106,2

106,3

106,3

106,1

2009.

105,8

105,7

105,5

105,4

105,1

104,6

104,0

103,5

103,1

102,7

102,5

102,4

2010.

102,2

101,9

101,7

101,4

101,2

101,1

101,1

101,1

101,1

101,1

101,1

101,1

2011.

101,1

101,2

101,4

101,5

101,7

101,8

101,9

102,0

102,0

102,1

102,2

102,3

2012.

102,2

102,1

102,1

102,1

102,2

102,4

102,5

102,6

102,9

103,1

103,2

103,4

2013.

103,8

104,1

104,2

104,3

104,0

103,9

103,8

103,6

103,3

102,9

102,6

102,2

2014.

101,8

101,3

101,0

100,7

100,5

100,4

100,2

100,0

99,9

99,9

99,9

99,8

2015.

99,7

99,7

99,8

99,8

99,8

99,8

99,8

99,8

99,7

99,6

99,5

99,5

2016.

99,5

99,5

99,3

99,2

99,0

98,9

98,8

98,7

98,7

98,8

98,8

98,9

2017.

99,0

99,2

99,5

99,7

100,0

100,2

100,4

100,6

100,8

100,9

101,1

101,1

2018.

101,2

101,1

101,1

101,1

101,2

101,3

101,4

101,5

101,5

101,5

101,5

101,5

2019.

101,4

101,4

101,4

101,3

101,2

101,1

101,0

100,9

100,9

100,8

100,7

100,8

2020.

100,9

101,0

101,0

100,9

100,8

100,7

100,6

100,5

100,4

100,4

100,3

100,1

2021.

99,9

99,9

99,9

100,1

100,3

100,5

100,8

101,0

101,3

101,6

 

 

 

 

 

5.   PROSJEČNI GODIŠNJI INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA, UKUPNO

      ANNUAL AVERAGE CONSUMER PRICE INDICES, TOTAL

 

Prethodna godina = 100

Previous year = 100

2015. = 100

 

 

 

1998.

-

64,9

1999.

104,0

67,5

2000.

104,6

70,6

2001.

103,8

73,3

2002.

101,7

74,5

2003.

101,8

75,8

2004.

102,1

77,4

2005.

103,3

79,9

2006.

103,2

82,5

2007.

102,9

84,9

2008.

106,1

90,0

2009.

102,4

92,2

2010.

101,1

93,1

2011.

102,3

95,2

2012.

103,4

98,5

2013.

102,2

100,7

2014.

99,8

100,5

2015.

99,5

100,0

2016.

98,9

98,9

2017.

101,1

100,0

2018.

101,5

101,5

2019.

100,8

102,3

2020.

100,1

102,4

 

13-1-1_G-2

 

 

 

6.   HARMONIZIRANI INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA U LISTOPADU 2021., STOPE PROMJENE

      HARMONISED INDICES OF CONSUMER PRICES, OCTOBER 2021, RATES OF CHANGE

 

Struktura

Structure (%)

X. 2021.1)
Ø 2015. 

X. 2021.
X. 2020.

 X. 2021. 
IX. 2021.

XI. 2020. − X. 2021.
XI. 2019. − X. 2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

00

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena – ukupno

100,00

107,65

3,9

0,8

1,8

00

Harmonised index of consumer prices total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Hrana i bezalkoholna pića

22,14

108,44

3,7

0,4

0,8

01

Food and non-alcoholic beverages

02

Alkoholna pića i duhan

7,23

118,62

4,5

0,1

4,6

02

Alcoholic beverages and tobacco

03

Odjeća i obuća

4,33

110,42

-0,5

10,2

-0,8

03

Clothing and footwear

04

Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva

13,32

103,67

7,0

1,4

2,1

04

Housing, water, electricity, gas and other fuels

05

Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva

5,69

103,67

2,3

0,7

0,0

05

Furnishings, household equipment and routine household maintenance

06

Zdravlje

5,49

108,23

0,3

0,1

1,1

06

Health

07

Prijevoz

10,94

107,71

10,6

0,9

5,2

07

Transport

08

Komunikacija

5,39

99,03

1,0

0,1

1,5

08

Communication

09

Rekreacija i kultura

8,30

103,63

2,1

-0,5

1,4

09

Recreation and culture

10

Obrazovanje

1,33

102,16

0,5

0,0

0,3

10

Education

11

Restorani i hoteli

8,72

112,05

3,7

-0,2

2,1

11

Restaurants and hotels

12

Razna dobra i usluge

7,12

105,87

0,9

0,0

0,8

12

Miscellaneous goods and services

 

 

1)   Indeksi (prema Uredbi Komisije (EU) br. 2015/2010 od 11. studenoga 2015. zajedničko referentno razdoblje indeksa za HICP jest 2015. = 100).

1)   Indices (according to the Commission Regulation (EU) No. 2015/2010 of 11 November 2015, common index reference period for the HICP is 2015 = 100).

 

 

 

7.   HARMONIZIRANI INDEKSI POTROŠAČKIH CIJENA U EU U RUJNU 2021.1)

      HARMONISED INDICES OF CONSUMER PRICES IN EU, SEPTEMBER 20211)

 

 

godišnje stope

Annual rates

 

(nastavak)

(continued)

 

godišnje stope

Annual rates

 

IX. 2021.
IX. 2020.

 

 

 

IX. 2021.
IX. 2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

Područje eura2)

3,4

Euro area2)

 

 

 

 

EU-27

3,6

EU-27

 

 

 

 

Austrija

3,3

Austria

 

Litva

6,4

Lithuania

Belgija

3,8

Belgium

 

Luksemburg

4,0

Luxembourg

Bugarska

4,0

Bulgaria

 

Mađarska

5,5

Hungary

Cipar

3,6

Cyprus

 

Malta

0,7

Malta

Češka

4,0

Czech Republic

 

Nizozemska

3,0

Netherlands

Danska

2,4

Denmark

 

Njemačka

4,1

Germany

Estonija

6,4

Estonia

 

Poljska

5,6

Poland

Finska

2,1

Finland

 

Portugal

1,3

Portugal

Francuska

2,7

France

 

Rumunjska

5,2

Romania

Grčka

1,9

Greece

 

Slovačka

4,0

Slovakia

Hrvatska

3,5

Croatia

 

Slovenija

2,7

Slovenia

Irska

3,8

Ireland

 

Španjolska

4,0

Spain

Italija

2,9

Italy

 

Švedska

3,0

Sweden

Letonija

4,7

Latvia

 

 

 

 

 

 

1)   Izvor: Eurostat, europokazatelji, Priopćenje za rujan 2021., br. 118/2021. od 20. listopada 2021.

2)   Područje eura: Austrija, Belgija, Cipar, Estonija, Finska, Francuska, Grčka, Irska, Italija, Letonija, Litva, Luksemburg, Malta, Nizozemska, Njemačka, Portugal, Slovačka, Slovenija i Španjolska.

 

1)   Source: Eurostat, Euro-indicators, News Release for September 2021, No. 118/2021 of 20 October 2021.

2)   Euro area: Austria, Belgium, Cyprus, Estonia, Finland, France, Greece, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Germany, Portugal, Slovakia, Slovenia and Spain.

 

 

 

METODOLOŠKA OBJAŠNJENJA

 

NOTES ON METHODOLOGY

 

 

 

 

 

 

Indeks potrošačkih cijena

 

Consumer price index

 

 

 

 

 

 

Definicija

 

Definition

 

 

 

Indeks potrošačkih cijena odražava promjene u razini cijena dobara i usluga koje u tijeku vremena nabavlja, koristi se njima ili ih plaća referentno stanovništvo (privatna kućanstva) radi potrošnje.

 

The consumer price index (CPI) measures changes in the prices of goods and services acquired, used or paid over time by the reference population (private households) for consumption purposes.

 

 

 

 

 

 

Namjena

 

Purpose

 

 

 

Indeks potrošačkih cijena može imati različite namjene i služiti za mjerenje inflacije, očuvanje vrijednosti kod ugovora s indeksnim klauzulama (npr. za indeksiranje plaća u kolektivnim ugovorima, indeksiranje mirovina i slično), usporedbu kretanja cijena unutar zemlje između određenih gospodarskih sektora, kao osnova za deflacioniranje pojedinih kategorija nacionalnih računa i drugih statističkih serija te se primjenjuje za analitičke svrhe.

 

The CPI can be used for various purposes. It can be used as a measure of inflation, it can serve to guarantee the value of recurrent payments in escalator clauses for contractual relationships (for example, the CPI can serve for indexing wages and salaries in collective agreements, for indexing pensions etc.), as well as a comparison of the price movements within a particular country between different economy sectors, it can serve as a basis for deflating the national accounts data and other statistical series and can be used for analytical purposes.

 

 

 

 

 

 

Obuhvat

 

Scope

 

 

 

Indeks potrošačkih cijena u Republici Hrvatskoj izračunava se na temelju reprezentativne košarice koju čini oko 890 proizvoda. Svakog mjeseca prikuplja se oko 38 000 cijena na unaprijed definiranu uzorku prodajnih mjesta na devet geografskih lokacija.

 

The CPI in the Republic of Croatia is calculated on the basis of a representative basket consisting of about 890 different items. About    38 000 prices are collected each month in a fixed panel of outlets in nine geographical locations.

 

 

 

Obuhvat stanovništva. Obuhvaćena su ukupna privatna kućanstva na domaćem teritoriju bez obzira na tip naselja u kojem se nalaze, njihovu poziciju u raspodjeli dohotka te njihova etnička i demografska obilježja.

 

Population coverage. All private households in the country, regardless of type of settlements, position in income distribution or their ethnic and demographic characteristics are covered.

 

 

 

Geografski obuhvat. Ponderi obuhvaćaju cijeli teritorij Republike Hrvatske. Cijene se prikupljaju na devet lokacija (gradova) u zemlji (Zagreb, Slavonski Brod, Osijek, Sisak, Rijeka, Pula, Split, Dubrovnik i Varaždin) odabranih prema kriteriju broja stanovnika i reprezentativnosti za pojedinu jedinicu prema NKPJS-u – 2. razina.

 

Geographic coverage. The weight structure covers the whole territory of the Republic of Croatia. The pricing takes place in nine locations (cities and towns) throughout the country (Zagreb, Slavonski Brod, Osijek, Sisak, Rijeka, Pula, Split, Dubrovnik and Varaždin), sampled on the basis of the size of the population and representativeness at NUTS 2 level.

 

 

 


Obuhvat proizvoda. Obuhvaćena su sva dobra i usluge koje kupuje referentno stanovništvo radi finalne potrošnje. Nisu obuhvaćeni imputirana stambena renta, izdaci za igre na sreću i usluge životnog osiguranja. Obuhvat dobara i usluga redovito se revidira kako bi se očuvala reprezentativnost košarice proizvoda s obzirom na ukuse potrošača i njihove navike u smislu kupnje. Proizvodi se obvezatno uključuju u izračunavanje indeksa potrošačkih cijena ako je njihov udio u ukupnim izdacima referentnog stanovništva veći od 1/1000.

 

Product coverage. All goods and services bought by the reference population for the purpose of final consumption are included in the index. Imputed rents, expenditures on lotteries and gambling as well as life insurance are not included. The coverage of goods and services is regularly revised in order to ensure the representativeness of the basket with respect to consumer tastes and purchasing practices. Products have to be included in the calculation of the index once their expenditure share exceeds 1/1000 of the total expenditures of the reference population.

 

 

 

 

 

 

Snimanje cijena

 

Price collection

 

 

 

Većina cijena prikuplja se lokalno, a centralno se prikupljaju nacionalno homogene cijene. Za proizvode čije se cijene snimaju lokalno, snimatelji dobivaju labave specifikacije i u početku samostalno izabiru konkretan proizvod čiju će cijenu snimiti na prodajnome mjestu. Kako bi se osiguralo da snimatelji iz mjeseca u mjesec snimaju cijene istih proizvoda te kako bi se moglo pratiti koje proizvode izabiru na terenu, snimatelji bilježe i unaprijed definiran skup dodatnih obilježja proizvoda. Takav način snimanja omogućuje praćenje promjene kretanja cijena između dvaju razdoblja, ali ne i usporedbu prosječnih cijena između različitih geografskih lokacija.

 

Most of the prices are collected locally, while the central price collection is applied to nationally homogeneous prices. For products for which prices are collected locally, the price collectors receive loose specifications and they are free to initially select a particular product for pricing in a particular outlet. In order to make sure that the same products are then re-priced each month, as well as to monitor which products are selected for pricing, the price collectors also record a pre-defined set of additional product characteristics. Such a method of price collection enables the monitoring of price change between two periods, but not the comparison of average prices between different geographic locations.

 

 

 

Za potrebe indeksa potrošačkih cijena većina cijena snima se jedanput na mjesec, radnim danom (cijene se ne snimaju vikendima i praznicima), i to približno istog dana u mjesecu (između 13. i 23. dana u mjesecu). Dva puta na mjesec snimaju se cijene poljoprivrednih proizvoda koji se prodaju na tržnicama te cijene u zračnome putničkom prijevozu. Cijene goriva za osobne automobile, cijene paket-aranžmana, cijene najma apartmana te cijene smještaja u kampovima snimaju se tjedno. Cijene tržišnih najamnina snimaju se tromjesečno, a cijene školskih knjiga i naknada za obrazovanje jedanput na godinu.

 

For the purpose of the CPI, most prices are recorded monthly, on working days (prices are not recorded during weekends and public holidays) on approximately the same day of the month (between 13th and 23rd day of the reference month). Prices of agricultural products sold in market places and prices of passenger air transport are recorded twice a month. Prices of fuel for passenger cars, prices of package holidays, prices of apartment rents and prices of accommodations in camps are recorded weekly. Prices of market rents are recorded quarterly, while prices of education fees and prices of school books are recorded once a year.

 

 

 

 

 

 

Ponderi

 

Weights

 

 

 

Ponderi koji se primjenjuju za izračunavanje indeksa potrošačkih cijena odražavaju relativnu važnost odabranih dobara i usluga u ukupnoj potrošnji rezidentnih kućanstava na domaćem teritoriju.

 

The weights used for calculating the CPI reflect the relative importance of the sampled goods or services in the total consumption of resident households within the domestic territory.

 

 

 

Osnovni izvor podataka za izradu pondera za izračun indeksa potrošačkih cijena jest Anketa o potrošnji kućanstava, koju Državni zavod za statistiku redovito provodi od 1998. Taj izvor podataka nadopunjen je raspoloživim administrativnim podacima. Za izračunavanje indeksa potrošačkih cijena od siječnja 2021. primjenjuju se ponderi koji se temelje na potrošnji kućanstava iz Ankete o potrošnji kućanstava od 2017., preračunani na cijene u prosincu 2020.

 

The most important data source for calculating the weights used in the consumer price indices is the Household Budget Survey, conducted on a regular basis by the Croatian Bureau of Statistics since 1998. The data collected by these surveys are supplemented by available administrative data. Since January 2021, the compilation of the CPIs has been based on the weights derived from data on household expenditures from the 2017 Household Budget Survey recalculated to December 2020 prices.

 

 

 

Pandemija bolesti COVID-19 u velikoj je mjeri utjecala na osobnu potrošnju kućanstava i stoga su za izračun pondera u 2021. podaci iz Ankete o potrošnji kućanstava za 2017. dodatno ažurirani procijenjenim podacima nacionalnih računa o izdacima za konačnu potrošnju kućanstava za 2020.

 

The COVID-19 pandemic has largely affected household personal consumption and therefore, for the calculation of weights in 2021, data from the 2017 Household Budget Survey were further updated with estimated national accounts data on household final consumption expenditure for 2020.

 

 

 

 

Istodobno su za izračun pondera za harmonizirani indeks potrošačkih cijena upotrijebljeni procijenjeni podaci nacionalnih računa o izdacima za konačnu potrošnju kućanstava za 2020. i nadopunjeni dodatnim raspoloživim izvorima podataka te preračunani na razliku između prosjeka 2020. i prosinca 2020. u skladu s Eurostatovim preporukama.

 

At the same time, estimated national accounts data on household final consumption expenditure for 2020 were used to calculate the weights for the harmonised consumer price index, supplemented by additional available data sources and recalculated to the difference between the 2020 average and December 2020 according to the Eurostat recommendations.

 

 

 

 

 

 

 

Klasifikacija

 

Classification

 

 

 

Za klasificiranje proizvoda iz indeksa potrošačkih cijena upotrebljava se Europska klasifikacija osobne potrošnje prema namjeni (ECOICOP).

 

The classification of products used in the CPI is based on the European Classification of Individual Consumption according to Purpose (ECOICOP).

 

 

 

 

 

 

Izračun indeksa

 

Calculation of indices

 

 

 

Izračunavanje indeksa potrošačkih cijena počinje izračunavanjem indeksa elementarnih agregata.

 

The calculation of the CPIs begins with the computation of the elementary aggregate indices.

 

 

 

Indeksi elementarnih agregata izračunavaju se kao odnos geometrijskih sredina cijena za svaku geografsku lokaciju. To znači da se cijene proizvoda unutar elementarnog agregata u tekućemu mjesecu stavljaju u odnos s cijenama referentnog razdoblja (prosinac prethodne godine).
Iz indeksa elementarnih agregata na razini geografskih lokacija izračunavaju se indeksi elementarnih agregata na nacionalnoj razini primjenom formule za vaganu aritmetičku sredinu.

 

The elementary aggregate indices are compiled as a ratio of the geometric means of prices for each geographical location. It means that prices for product-offers within elementary aggregates in the current month are compared to prices of the reference period (December of the
previous year). From elementary indices at the level of geographical locations, elementary aggregate indices at national level are then calculated by using the formula for the weighted arithmetic mean.

 

 

 

Indeksi elementarnih agregata na nacionalnoj razini agregiraju se na više razine indeksa primjenom formule Laspeyresova tipa.

 

Elementary aggregate indices at national level are aggregated to higher index levels using the Laspeyres’ type formula.

 

 

 

 

 

 


Sezonski proizvodi

 

Treatment of seasonal products

 

 

 

Pri izračunavanju indeksa za sezonske proizvode primjenjuje se Uredba Komisije (EZ) br. 330/2009 od 22. travnja 2009. (minimalni standardi za sezonske proizvode).

 

In calculating the index for seasonal products, the Commission Regulation (EC) No. 330/2009 of 22 April 2009 (minimum standards for seasonal products) applies.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena

 

Harmonised index of consumer prices

 

 

 

 

 

 

Definicija

 

Definition

 

 

 

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena (HICP) jest ekonomski pokazatelj koji mjeri promjenu u razini cijena dobara i usluga koje u tijeku vremena nabavljaju, koriste se njima ili plaćaju kućanstva te kao takav predstavlja skupinu europskih indeksa potrošačkih cijena izračunanih prema harmoniziranom pristupu i posebnom setu definicija koji omogućuje usporedivu mjeru inflacije u području eura, Europskoj uniji, Europskome ekonomskom području te za zemlje kandidatkinje.

 

The harmonised index of consumer prices (HICP) is an economic indicator that measures the change in the prices of goods and services acquired, used or paid by households over time. As such, it represents a group of European consumer price indices calculated according to the harmonised approach and a separate set of definitions and provides a comparable measure of inflation in the euro area, the European Union, the European Economic Area and the candidate countries.

 

 

 

 

 

 

Razlika između indeksa potrošačkih cijena i harmoniziranog indeksa potrošačkih cijena

 

Difference between the consumer price index and the harmonised index of consumer prices

 

 

 

Dok se indeks potrošačkih cijena najčešće primjenjuje kao opća mjera inflacije u nacionalnim okvirima, harmonizirani indeks potrošačkih cijena usporediva je mjera inflacije sa zemljama Europske unije.

 

While the consumer price index is mostly used as a general measure of inflation in the national context, the harmonised index of consumer prices represents a comparable measure of inflation in the European Union.

 

 

 

HICP i CPI računaju se na temelju iste reprezentativne košarice dobara i usluga. Osnovna razlika u odnosu na indeks potrošačkih cijena jest u obuhvatu stanovništva i izvorima za ponderacijsku strukturu.

 

Both HICP and CPI are calculated on the basis of the same representative basket of goods and services. The main difference in relation to the consumer price index is in population coverage and the sources for the weighting structure.

 

 

 

HICP obuhvaća ukupnu potrošnju institucionalnih kućanstava i nerezidenata na ekonomskom teritoriju i ta potrošnja nije uključena u nacionalni indeks potrošačkih cijena.

 

HICP covers the total consumption of non-residents and institutional households within the economic territory of a country. This type of consumption is not included in the national CPI.

 

 

 

Glavni izvor podataka za izračun ponderacijske strukture HICP-a na višim razinama agregacije jesu podaci Nacionalnih računa, a za niže razine agregacije upotrijebljeni su podaci Ankete o potrošnji kućanstava.

 

The main data source for the calculation of the HICP weight structure at higher aggregation levels are the data obtained from the National Accounts, while the Household Budget Survey data are used at lower aggregation levels.

 

 

 

Državni zavod za statistiku izračunava HICP od siječnja 2007. Kao i za nacionalne indekse potrošačkih cijena izračunana je serija harmoniziranih indeksa potrošačkih cijena unatrag do siječnja 1998., otkad je u primjeni klasifikacija COICOP.

 

The Croatian Bureau of Statistics has been calculating HICP since January 2007. As is true of national consumer price indices, the series of the harmonised indices of consumer prices was also backcasted to January 1998, when the COICOP classification had started being used.

 

 

 

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena i metapodaci dostupni su također na Eurostatovim mrežnim stranicama http://ec.europa.eu/eurostat/.

 

The harmonised index of consumer prices and metadata for the Croatian HICP are available on the Eurostat web page http://ec.europa.eu/eurostat/.

 

 

 

 

 

 

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena po stalnim poreznim stopama

 

Harmonised index of consumer prices at constant
tax rates

 

 

 

HICP-CT jest harmonizirani indeks potrošačkih cijena, gdje se stope poreza na proizvode zadržavaju konstantnima u tekućem razdoblju u odnosu na referentno razdoblje, tj. u tijeku vremena. U slučaju promjene poreznih stopa razlika između tekućeg HICP-CT-a i HICP-a upućuje na utjecaj promjene poreznih stopa na promjene cijena uz pretpostavku da su se promjene u poreznim stopama primijenile trenutačno i potpuno.

 

HICP-CT is the harmonised index of consumer prices where the rates of taxes on products are kept constant in the observation period compared to the reference period, i.e. through time. In the event of a tax rate change, the difference between the current HICP-CT and HICP would indicate the effect of the tax rate change on price changes assuming tax changes are passed on instantaneously and fully.

 

 

 

Mjesečni indeksi, mjesečne stope promjena i godišnje stope promjena HICP-CT-a dostupni su na Eurostatovim mrežnim stranicama http://ec.europa.eu/eurostat.

 

Monthly indices, monthly rates of change and annual rates of change of the HICP-CT are available at Eurostat’s web page http://ec.europa.eu/eurostat.

 

 

 

Na mrežnim stranicama Državnog zavoda za statistiku http://www.dzs.hr dostupni su podaci za indeks na razini ukupno (Statistika u nizu).

 

Data for total index are available on the web page of the Croatian Bureau of Statistics http://www.dzs.hr (Statistics in Line).

 

 

 

 

 

 

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena po administrativnim cijenama

 

Harmonised index of consumer prices – administered prices

 

 

 

Harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena po administrativnim cijenama (HICP-AP) prati se kretanje administrativnih cijena (potpuno i djelomično administrativne cijene).

 

The HICP – administered prices (HICP-AP) provides a summary of the development of fully administered prices and of mainly administered prices.

 

 

 

Državni zavod za statistiku provodi godišnje ažuriranje podataka o potpuno i djelomično administrativnim cijenama na temelju kojih Eurostat mjesečno izračunava sljedeće posebne agregate indeksa za sve zemlje članice Europske unije:

 

The Croatian Bureau of Statistics carries out an annual update of fully and mainly administrative prices on which the Eurostat calculates the following special index aggregates for all EU member states on a monthly basis:

 

 

 

 

 

 

HICP po administrativnim cijenama te za potpuno i djelomično administrativne cijene

 

 

HICP of administered prices, of fully administered prices and of mainly administered prices

 

HICP ukupno bez administrativnih cijena, isključujući potpuno administrativne cijene i djelomično administrativne cijene.

 

 

HICP all-items excluding administered prices, excluding fully administered prices and excluding mainly administered prices.

 

 

 

 

 

 

Podaci za HICP-AP dostupni su na Eurostatovim mrežnim stranicama http://ec.europa.eu/eurostat/, gdje se također za razdoblje od 2001. nadalje nalaze i metapodaci po zemljama o podindeksima klasifikacije COICOP koji su klasificirani kao administrativni.

 

The HICP-AP data are available on the Eurostat web page http://ec.europa.eu/eurostat/ where, for the period from 2001 onwards, metadata is also available by countries of the sub-indices of COICOP, which are classified as administrative.

 

 

 

 

 

 

Ostale definicije

 

Other definitions

 

 

 

Elementarni agregati jesu proizvodi na najnižoj razini agregacije, odnosno proizvodi u svim prodajnim mjestima na jednoj geografskoj lokaciji. Proizvodima iz elementarnog agregata ne može se dodijeliti ponder jer za to ne postoje odgovarajući podaci.

 

Elementary aggregates are products at the lowest aggregation level, that is, products in all outlets on one geographical location. The data required for the estimation of weights are typically not available within an elementary aggregate.

 

 

 

Proizvodi su bilo koja dobra i usluge za potrošnju koja se mogu kupiti; skupni naziv za dobra i usluge.

 

Products are all consumer goods or services that can be purchased; the term covers both goods and services.

 

 

 

Dobra su svi proizvodi osim usluga.

 

Goods are products excluding services.

 

 

 

Energiju čine električna energija, plin, tekuća i kruta goriva, toplinska energija, goriva i maziva.

 

Energy includes electricity, gas, liquid and solid fuels, heat energy, fuels and lubricants.

 

 

 

Godišnjim indeksom mjere se promjene cijena u tekućemu mjesecu u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Ta je mjera osjetljiva na posljednje promjene u razini cijena, ali može biti pod utjecajem jednokratnog učinka u svakome mjesecu.

 

An annual index measures the price change between the current month and the same month of the previous year. This measure is responsive to recent changes in price levels but can be influenced by one-off effects in either month.

 

 

 

Dvanaestomjesečnim prosječnim indeksom prevladava se taj učinak stavljanjem u odnos prosjeka posljednjih 12 mjeseci s prosjekom prethodnih 12 mjeseci.

 

A twelve-month average index overcomes this volatility by comparing the average in the last 12 months to the average of the previous
12 months.

 

 

 

Kratice

 

 

Abbreviations

 

 

 

 

 

COICOP

Klasifikacija osobne potrošnje prema namjeni

 

COICOP

Classification of Individual Consumption by Purpose

COVID-19

bolest prouzročena koronavirusom

 

COVID-19

COrona VIrus Disease-19

d. n.

drugdje nespomenuto

 

EC

European Community

EU

Europska unija

 

EU

European Union

Eurostat

Statistički ured Europske unije

 

Eurostat

Statistical Office of the European Communities

EZ

Europska zajednica

 

n. e. c.

not elsewhere classified

NKPJS

Nacionalna klasifikacija prostornih jedinica za statistiku

 

NUTS

common classification of territorial units for statistics

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znakovi

 

 

Symbols

 

 

 

 

 

 

-

nema pojave

 

-

no occurrence

 

 

 

Objavljuje Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.

Published by the Croatian Bureau of Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80

Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666

Novinarski upiti/ Press corner: press@dzs.hr

 

Odgovorne osobe:

Persons responsible:

 

Suzana Šamec, načelnica Sektora makroekonomskih statistika

Suzana Šamec, Director of Macroeconomic Statistics Directorate

 

Lidija Brković, glavna ravnateljica

Lidija Brković, Director General

 

Priredile: Sanja Jurleka, Jasminka Stančić, Snježana Strukar, Marita Novoselec, Marija Gudelj, Gordana Šiletić i Ivana Ključarić

Prepared by: Sanja Jurleka, Jasminka Stančić, Snježana Strukar, Marita Novoselec, Marija Gudelj, Gordana Šiletić and Ivana Ključarić

 

 

MOLIMO KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.

USERS ARE KINDLY REQUESTED TO STATE THE SOURCE.

 

 

Služba za odnose s korisnicima i zaštitu podataka

Customer Relations and Data Protection Department

 

Informacije i korisnički zahtjevi

Information and user requests

 

Pretplata publikacija

Subscription

 

 

 

Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-138, 4806-154

Elektronička pošta/ E-mail: stat.info@dzs.hr

Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148

 

Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-115

Elektronička pošta/ E-mail: prodaja@dzs.hr

Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148