GODINA/ YEAR:
LVIII.
|
ZAGREB,
21.
LISTOPADA 2021./ 21 OCTOBER, 2021
|
BROJ/ NUMBER: 12.1.2/2.
|
CODEN POPCEA ISSN 1330-0350
IZVJEŠĆE O PROCEDURI PREKOMJERNOGA PRORAČUNSKOG MANJKA
I RAZINI DUGA OPĆE DRŽAVE, REPUBLIKA HRVATSKA, LISTOPAD 2021. (ESA 2010)
EXCESSIVE DEFICIT PROCEDURE REPORT,
REPUBLIC OF CROATIA, OCTOBER 2021
(ESA 2010)
Državni
zavod za statistiku objavljuje proračunski manjak (deficit) i razinu duga
opće države iskazane u Izvješću o prekomjernome proračunskome manjku
(deficitu) i razini duga opće države (listopadsko Izvješće) za razdoblje od
2017. do 2020. prema metodologiji Europskog sustava nacionalnih i
regionalnih računa (ESA-e 2010) i Priručniku o deficitu i dugu opće države.
|
|
The
Croatian Bureau of Statistics issues the general government deficit and
debt data based on the figures reported in the Excessive Deficit Procedure
Report (the October Notification) for the period from 2017 to 2020
according to the European System of National and Regional Accounts (ESA
2010) methodology and the Manual on Government Deficit and Debt.
|
|
|
|
Fiskalni nadzor Europske komisije nad zemljama članicama
temelji se na Izvješću o prekomjernome proračunskome manjku i razini duga
opće države. Ugovorom iz Maastrichta uspostavljena su dva glavna kriterija
fiskalnog nadzora: udio proračunskog manjka (deficita) opće države zemlje
članice ne smije biti veći od 3% BDP-a, a konsolidirani dug opće države
veći od 60% BDP-a.
|
|
The fiscal surveillance of the European Union over the Member
States is based on the Excessive Deficit Procedure Report. The Maastricht
Treaty defines two main criteria of the fiscal surveillance: a
deficit-to-GDP ratio and a debt-to-GDP ratio must not exceed the reference
values of 3% and 60%, respectively.
|
|
|
|
Ovo
izvješće podnosi se Europskoj komisiji (Eurostatu) dva puta godišnje – na
kraju ožujka (travanjsko Izvješće) i na kraju rujna (listopadsko Izvješće).
Izvješće se odnosi na razdoblje posljednje četiri godine i za tekuću
godinu, u kojoj su podaci za tekuću godinu bazirani na prognozama
Ministarstva financija. Nacionalni statistički uredi obvezni su objaviti
Izvješće na svojim mrežnim stranicama.
|
|
This
EDP Report is submitted to the European Commission (Eurostat) twice a year – at the
end of March (called the April Notification) and the end of September (the
October Notification). The EDP Report refers to the last four-year period
and for the current year in which current-year data are based on the
Ministry of Finance forecast. National statistical offices are obliged to
publish the EDP Report on their web sites.
|
|
|
|
U 2020. deficit konsolidirane opće države iznosio je -27 851
milijun kuna, odnosno 7,4% BDP-a, dok je u 2019. suficit iznosio 1 202
milijuna kuna ili 0,3% BDP-a. U 2018. suficit je iznosio 864 milijuna kuna
ili 0,2% BDP-a, dok je u 2017. suficit bio jednak 2 804 milijuna kuna ili
0,8% BDP-a.
|
|
In 2020, the consolidated general government deficit amounted
to -27 851 million kuna, or 7.4% of GDP, while in 2019, the surplus
amounted to 1 202 million kuna, or 0.3% of GDP. In 2018, the surplus
amounted to 864 million kuna, or 0.2% of GDP, while in 2017, the surplus
was equal to 2 804 million kuna, or 0.8% of GDP.
|
|
|
|
Konsolidirani dug na kraju 2020. iznosio je 330 229 milijuna
kuna ili 87,3% BDP-a, dok je u 2019. iznosio 293 210 milijuna kuna, odnosno
71,1% BDP-a. U 2018. dug je iznosio 286 584 milijuna kuna, odnosno 73,3%
BDP-a, dok je u 2017. iznosio 285 425 milijuna kuna, odnosno 76,7% BDP-a.
|
|
The consolidated debt at the end of 2020 amounted to 330 229
million kuna, or 87.3% of GDP, while in 2019, it amounted to 293 210
million kuna, or 71.1% of GDP. In 2018, the debt amounted to 286 584
million kuna, or 73.3% of GDP, while in 2017, it was 285 425 million kuna,
or 76.7% of GDP.
|
|
|
|
Velik utjecaj na iznos deficita u 2020. imao je deficit
proračunskog salda državnog proračuna u iznosu od -21 982 milijuna kuna ili
5,8% BDP-a, što je pogoršanje u odnosu na prethodnu godinu za 22 032
milijuna kuna. Razlog tako visoka manjka proizlazi iz pada cjelokupne
gospodarske aktivnosti zbog pandemije bolesti COVID-19, koja je ponajprije
imala znatan utjecaj na pad poreznih prihoda i socijalnih doprinosa. S
druge strane, Vlada Republike Hrvatske poduzela je dalekosežne mjere na
rashodnoj strani proračuna radi očuvanja radnih mjesta kod poslodavaca
kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost te radi
financiranja troškova za očuvanje zdravlja građana.
|
|
The deficit of -21 982 million kuna, or 5.8% of GDP, in
the achieved working balance of the State Budget had a big impact on the
deficit amount in 2020, which is a deterioration of 22 032 million
kuna compared to the previous year. The reason for such a high deficit of the working balance of
the State Budget is the decline in overall economic activity due to the
COVID-19 pandemic, which primarily had a significant impact on the decrease
in tax revenues and social contributions. On the other hand, the Government
of the Republic of Croatia has taken significant measures on the expenditure
side of the State Budget in order to preserve jobs at employers’ whose
economic activity has been disrupted by special circumstances, as well as
in order to finance costs to preserve the health of citizens.
|
|
|
|
U 2020. porezi na proizvodnju i uvoz prikupljeni su u iznosu
od 70 704 milijuna kuna, što je pad od 13,0% u odnosu na 2019., dok su
tekući porezi na dohodak i bogatstvo prikupljeni u iznosu od 24 719
milijuna kuna, što je za 7,4% manje nego u prethodnoj godini. Nadalje,
prihodi od neto socijalnih doprinosa u 2020. iznosili su 45 069 milijuna
kuna, što je za 4,8% manje nego u 2019.
|
|
In 2020, taxes on production and import were collected in the
amount of 70 704 million kuna, which was a decrease of 13.0% compared to
2019, while the current taxes on income and wealth were collected in the
amount of 24 719 million kuna, which was 7.4% lower than in the previous
year. Furthermore, net social contribution revenues amounted to 45 069
million kuna, which was 4.8% less than in 2019.
|
|
|
|
Porezi i socijalni doprinosi prema obračunu nacionalnih računa
jesu podaci o državnim novčanim primicima koji su prilagođeni metodologiji
ESA-e na način da se primjenjuje metoda vremenskog prilagođavanja (TAC).
|
|
National accounts data on taxes and social contributions are
data on government cash receipts adjusted to the concepts of ESA in a way
that time-adjusted cash (TAC) method is implemented.
|
|
|
|
Osim utjecaja proračunskog salda, najveći utjecaj na
generiranje deficita u 2020. u odnosu na prethodne godine imao je znatno
lošiji financijski rezultat izvanproračunskih korisnika i javnih poduzeća
u odnosu na 2019. Utjecaj na generiranje deficita imalo je i povećanje
ostalih rashodnih kategorija koje, među ostalim, uključuju isplaćene
subvencije, socijalne naknade osim socijalnih transfera u naturi te naknade
zaposlenima.
|
|
The biggest impact on generating deficit in 2020 compared to
previous years, in addition to the State Budget working balance, was caused
by the significantly worsened financial result of extrabudgetary users and
public corporations compared to 2019.The impact on generating deficit was
also caused by an increase in other expenditure categories, which also
include subsidies payable, social benefits other than social transfers in
kind and compensation of employees.
|
|
|
|
Nadalje, ostvaren je porast investicija, koje su u 2020.
iznosile 21 301 milijun kuna, što je za 19,3% više nego u 2019.
Rashodi kapitalnih transfera na osnovi plaćanja po garancijama, preuzimanja
duga i kapitalnih injekcija u 2020. iznosili su 942 milijuna kuna, što je
utjecalo na povećanje deficita, kao i uključivanje rashoda za poticajnu
stanogradnju.
|
|
Furthermore, an increase in investments was recorded, which
amounted to 21 301 million kuna in 2020, which was 19.3% higher than
in 2019. Payments for guarantees called, debt assumptions and capital
injections in 2020 were recorded in the amount of 942 million kuna, which
influenced an increase in deficit as well as inclusion of stimulating
housing expenditures.
|
|
|
|
U 2020. kamatni rashodi iznosili su 7 404 milijuna kuna, što
je za 17,5% manje nego u 2019., kada su iznosili 8 972 milijuna kuna.
|
|
In 2020, paid interests amounted to 7 404 million kuna,
which was a decrease of 17.5% compared to 2019, when they amounted to 8 972
million kuna
|
|
|
|
U usporedbi s Travanjskom notifikacijom, deficit/suficit
države za razdoblje od 2017. do 2020. revidiran je te je u 2017. suficit
bio veći za 8 milijuna kuna, u 2018. suficit je bio veći za 2 milijuna
kuna, u 2019. suficit je bio veći za 3 milijuna kuna, dok je u 2020.
deficit bio veći za 352 milijuna kuna ili 0,1% BDP-a. Spomenute revizije
proizlaze najvećim dijelom iz ažuriranja izvora podataka, promjena
sektorske klasifikacije i ostalih manjih metodoloških izmjena.
|
|
Compared to the April Notification, the government
deficit/surplus for the period from 2017 to 2020 has been revised and the
surplus was 8 million kuna higher in 2017, while in 2018, the surplus
was 2 million kuna higher, in 2019, it was 3 million kuna higher and in
2020 the deficit was 352 million kuna higher or 0.1% of GDP. The
aforementioned revisions resulted mainly from updating of data sources,
updating of the sector classification and other minor methodological
changes.
|
|
|
|
Nadalje, u obuhvat opće države nakon Travanjske notifikacije,
u skladu s Priručnikom o javnom deficitu i dugu, uključena su pojedina
javna poduzeća koja obavljaju pomoćne funkcije države.
|
|
Additionally, in accordance with the Manual on Government
Deficit and Debt, the general government coverage after the April
Notification included certain public units that provide ancillary
government services.
|
|
|
|
U 2020. primarni deficit opće države iznosio je -20 447
milijuna kuna ili 5,4% BDP-a, što je za 30 621 milijun kuna manje nego u
2019.
|
|
In 2020, the primary deficit of the general government
amounted to -20 447 million kuna, or 5.4% of GDP, which was 30 621
million kuna lower than in 2019.
|
|
|
|
Stanje duga opće države
poraslo je u cijeloj seriji, u odnosu na podatke objavljene u posljednjem
Izvješću o prekomjernome proračunskom manjku i razini duga opće države iz
travnja 2021., zbog uključivanja instrumenta gotovina i depoziti u dug
države na kojem se nalaze stanja neraspoređenog dijela doprinosa iz drugoga
mirovinskog stupa koji se drže na privremenom računu državnog proračuna.
Nadalje, dug je revidiran u 2020. i zbog daljnjeg usklađivanja obuhvata
duga s kriterijima za preuzimanje duga ESA-e 2010. Tako je razina
konsolidiranog duga sektora opće države (tzv. maastrichtški dug) na kraju
2020. iznosila 330,2 milijarde kuna i bila je za 37 milijardi kuna ili
12,6% veća u odnosu na stanje duga s kraja 2019. Od toga se 33 milijarde
kuna odnose na neto zaduživanje, a ostatak se odnosi na deprecijaciju
tečaja kune u odnosu na euro.
|
|
The general government debt increased in the whole series,
compared to the data published in the last EDP Report from April 2021, due
to the inclusion of the cash and deposits instrument in the government
debt, which includes unallocated contributions from second pension pillar
held in a temporary state budget account. Furthermore, the debt was revised
in 2020 due to further alignment of the debt coverage with the ESA 2010
debt assumption criteria. Thus, the consolidated general government debt
(the so-called Maastricht debt) at the end of 2020 amounted to 330.2
billion kuna, which was 37 billion kuna, or 12.6% higher compared to the
debt level at the end of 2019. Of that amount, 33 billion kuna was
accounted for by net borrowing, while the rest was accounted for by the
depreciation of the kuna against the euro.
|
|
|
|
Nedavno revidirana serija
godišnjeg BDP-a, u odnosu na posljednje objavljivanje iz travnja 2021.,
ostvarila je malo veći rast od rasta revidirane serije duga opće države, pa
je došlo do pada udjela maastrichtškog duga u BDP-u u cijeloj seriji, u
odnosu na podatke iz travanjske notifikacije, ali nije došlo do promjene
trenda. Tako je i nadalje vidljivo smanjivanje udjela maastrichtškog duga u
BDP-u nakon 2013., a u 2020. taj je udio porastao zbog krize prouzročene
pandemijom bolesti COVID-19. Tako je udio duga opće države u BDP-u u 2020.
porastao za 16,2 postotnih bodova u odnosu na 2019. te je iznosio 87,3%,
što je s jedne strane prouzročeno većom potrebom za zaduživanjem države, a
s druge strane padom BDP-a zbog smanjene aktivnosti gospodarstva.
|
|
Compared to the April 2021 Notification, the recently revised
series of annual GDP recorded a slightly higher growth than the revised
series of the general government debt, which led to a decline in the share
of Maastricht debt in GDP in the whole series, compared to the data from
the April notification. However, there was no change in the trend.
Therefore, a decrease in the share of Maastricht debt in GDP was still
visible after 2013, and in 2020, this share increased due to the crisis
caused by the COVID-19 pandemic. Thus, the share of the general government
debt in GDP increased by 16.2 percentage points in 2020 compared to 2019,
amounting to 87.3%. On the one hand, it was caused by a greater need for
government borrowing, and on the other, by a decline in GDP due to reduced
economic activity.
|
|
|
|
Ovdje možete preuzeti EDP
tablice iz ovog Priopćenja u Excel-formatu.
|
|
EDP excel tables from this
First Release can be downloaded here.
|
|
|
|
Ovdje možete preuzeti
tablicu temeljnih agregata sektora opće države u Excel-formatu.
|
|
Excel table with data
on the main aggregates of the general government sector from this First
Release can be downloaded here.
|
|
|
|
Ovdje možete preuzeti
tablicu detaljne razrade poreza i socijalnih doprinosa prema vrsti poreza
ili socijalnih doprinosa.
|
|
Excel table with data
on detailed tax and social contribution receipts by type of tax or social
contribution can be downloaded here.
|
1. PRIKAZ
PREKOMJERNOGA PRORAČUNSKOG MANJKA/VIŠKA I RAZINE DUGA TE POVEZANIH PODATAKA
REPORTING
OF EXCESSIVE GOVERNMENT DEFICIT/SURPLUS AND DEBT LEVELS AND PROVISION OF
ASSOCIATED DATA
|
2017.
|
2018.
|
2019.
|
2020.
|
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruto domaći proizvod, tekuće tržišne cijene
Gross domestic product at current market
prices
|
372 355
|
100,0
|
390 856
|
100,0
|
412 228
|
100,0
|
378 349
|
100,0
|
|
|
|
Neto
uzajmljivanje (-)/neto pozajmljivanje (+)
Net
borrowing (-)/net lending (+)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opća država
General government
|
2 804
|
0,8
|
864
|
0,2
|
1 202
|
0,3
|
-27 851
|
-7,4
|
Središnja
država
Central
government
|
2 190
|
0,6
|
466
|
0,1
|
2 003
|
0,5
|
-24 311
|
-6,4
|
Lokalna
država
Local
government
|
-63
|
0,0
|
-378
|
-0,1
|
-1 661
|
-0,4
|
-3 724
|
-1,0
|
Fondovi
socijalne sigurnosti
Social
security funds
|
678
|
0,2
|
775
|
0,2
|
861
|
0,2
|
184
|
0,0
|
|
|
|
Konsolidirani
dug opće države
General
government consolidated gross debt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opća država
General government
|
285 425
|
76,7
|
286 584
|
73,3
|
293 210
|
71,1
|
330 229
|
87,3
|
|
|
|
Rashodi
opće države
General
government expenditure
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruto
investicije u fiksni kapital
Gross
fixed capital formation
|
10 112
|
2,7
|
13 526
|
3,5
|
17 862
|
4,3
|
21 301
|
5,6
|
Kamate
(konsolidirano)
Interest
(consolidated)
|
9 800
|
2,6
|
8 939
|
2,3
|
8 972
|
2,2
|
7 404
|
2,0
|
2. USPOREDNI
PRIKAZ LISTOPADSKE NOTIFIKACIJE 2021. I TRAVANJSKE NOTIFIKACIJE 2021.
PREKOMJERNOGA PRORAČUNSKOG MANJKA
I RAZINE DUGA
COMPARISON
OF OCTOBER 2021 NOTIFICATION WITH APRIL 2021 NOTIFICATION OF GOVERNMENT
DEFICIT AND DEBT LEVELS
|
|
2017.
|
2018.
|
2019.
|
2020.
|
|
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
mil. kuna
Mln kuna
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neto uzajmljivanje (-)/neto pozajmljivanje (+) (B.9)
Net borrowing (-)/net lending (+) (B. 9)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Listopadska notifikacija 2021.
October 2021 Notification
|
2 804
|
0,8
|
864
|
0,2
|
1 202
|
0,3
|
-27 851
|
-7,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Travanjska notifikacija 2021.
April 2021 Notification
|
2 796
|
0,8
|
863
|
0,2
|
1 199
|
0,3
|
-27 499
|
-7,3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razlika
Difference
|
8
|
0,0
|
2
|
0,0
|
3
|
0,0
|
-352
|
-0,1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konsolidirani dug opće države
General government consolidated debt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Listopadska notifikacija 2021.
October 2021 Notification
|
285 425
|
76,7
|
286 584
|
73,3
|
293 210
|
71,1
|
330 229
|
87,3
|
|
|
Travanjska notifikacija 2021.
April 2021 Notification
|
285 108
|
76,6
|
286 277
|
73,2
|
292 920
|
71,1
|
329 684
|
87,1
|
|
|
Razlika
Difference
|
317
|
0,1
|
308
|
0,1
|
291
|
0,1
|
545
|
0,1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
METODOLOŠKA
OBJAŠNJENJA
|
|
NOTES ON METHODOLOGY
|
|
|
|
|
|
|
Osnovni
pojmovi i definicije
|
|
Basic concepts and definitions
|
|
|
|
Sektor
opće države (S.13) uključuje sve institucionalne jedinice koje su ostali
netržišni proizvođači, čiji je output namijenjen individualnoj i
zajedničkoj potrošnji, te se uglavnom financira od obveznih uplata jedinica
koje pripadaju drugim sektorima i/ili svih institucionalnih jedinica koje
su ponajprije uključene u preraspodjelu nacionalnog dohotka i bogatstva.
|
|
The
general government sector (S.13) includes all institutional units that are
other non-market producers, whose output is intended for individual and
collective consumption and mainly financed by compulsory payments made by
units belonging to other sectors and/or all institutional units principally
engaged in the redistribution of national income and wealth.
|
|
|
|
Sektor
opće države sastoji se od tri podsektora: središnje države (S.1311),
lokalne države (S.1313) i fondova socijalnog osiguranja (S.1314). Središnja
država obuhvaća državne upravne organizacije, državne agencije te ostale
vladine institucije koje imaju nadležnost nad cijelim gospodarskim
teritorijem te su odvojene od fondova socijalne sigurnosti. Središnja
država uključuje i neprofitne institucije koje su pod kontrolom i uglavnom
ih financira središnja vlast. Središnja država u ovome fiskalnom izvješću
obuhvaća korisnike državnog proračuna, izvanproračunske korisnike (Hrvatske
vode, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Hrvatske ceste,
Hrvatski fond za privatizaciju do 31. ožujka 2011., Agenciju za upravljanje
državnom imovinom do 30. rujna 2013., Centar za restrukturiranje i prodaju
te Državni ured za upravljanje državnom imovinom kao njezinih pravnih
slijednika) HŽ Infrastrukturu, HRT, Hrvatske autoceste, Autocestu Rijeka
‒ Zagreb, zajedno s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak, Državnom
agencijom za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka, Hrvatskim
operatorom tržišta energije i Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne
djelatnosti koji su reklasificirani u sektor države (središnje države).
|
|
The
general government consists of three sub-sectors: the central government
(S.1311), the local government (S.1313) and the social security funds
sub-sector (S.1314). The central government comprises departments of
government administration and other central government agencies,
authorities and institutions whose jurisdiction covers the entire economic
territory, apart from the administration of the social security funds
sub-sector. It also includes non-profit institutions that are controlled
and chiefly financed by the central government. The central government in
this EDP Report includes central government budgetary users,
extra-budgetary users (the Croatian Waters, the Fund for Environmental
Protection and Energy Efficiency, the Croatian Roads, the Croatian
Privatization Fund until 31 March 2011, the Agency for Management of the
Public Property until 30 September 2013, that is, the
Restructuring and Sale Center and the State Property Management Administration
as its legal successors), the Croatian Railways Infrastructure, the
Croatian Radio and Television, Hrvatske Autoceste d. o. o., the
Rijeka-Zagreb Motorway together with the Croatian Bank for Reconstruction
and Development, the State Agency for Deposit Insurance and Bank
Resolution, the Croatian Energy Market Operator and Croatian Regulatory
Authority for Network Industries, which have been reclassified into the
government sector (the central government).
|
|
|
|
Lokalna
država obuhvaća jedinice lokalne i područne samouprave te sve korisnike
lokalnih proračuna. Uključuje i neprofitne institucije koje su pod
kontrolom lokalne vlasti i uglavnom ih ona financira. Podsektor fondova
socijalne sigurnosti uključuje sve institucionalne jedinice čija je primarna
djelatnost administracija sustava socijalne sigurnosti. Stoga taj sektor
čine Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, Hrvatski zavod za mirovinsko
osiguranje i Hrvatski zavod za zapošljavanje.
|
|
The
local government sector comprises local and regional self-government units
as well as all local budget users. Included in the local government sector
are also non-profit institutions controlled and chiefly financed by local
authorities. The social security funds sub-sector includes all public
sector institutional units whose main activity consists in administrating
funded social insurance systems. Therefore, it consists of the Croatian
Health Insurance Fund, the Croatian Institute for Pension Insurance and the
Croatian Employment Institute.
|
|
|
|
Proračunski
manjak (višak) znači neto uzajmljivanje/neto pozajmljivanje (EDP B.9)
sektora opće države (S.13) odnosno razliku između ukupnih prihoda i ukupnih
rashoda, kako je definirano u ESA-i 2010.
|
|
The
government deficit (surplus) means the net borrowing/net lending (EDP B.9)
of the general government sector (S.13) defined as a difference between a
total revenue and a total expenditure.
|
|
|
|
Prema
novoj metodologiji ESA-e 2010 nema više prilagodbi za tretman tijekova
kamata iz swap ugovora i sporazuma o terminskom tečaju, tako da su
EDP B.9 i B.9 prema metodologiji ESA-e 2010 jednaki.
|
|
According
to the new ESA 2010 methodology, no further adjustments are made in the
treatment of the interest calculation of flows relating to swaps and
forward rate agreements, which means that EDP B.9 is now aligned with B.9
according to the ESA 2010.
|
|
|
|
Dug
opće države predstavlja bruto nominalnu vrijednost duga na kraju godine.
Dug se odnosi na jedinice klasificirane prema službenoj sektorskoj
klasifikaciji u sektor opće države (S.13), a čine ga sljedeći financijski
instrumenti: gotovina i depoziti (AF.2); dužnički vrijednosni papiri (AF.3)
te krediti i zajmovi (AF.4), kako je definirano u ESA-i 2010.
|
|
The
general government debt is defined as gross debt nominal value at the year
end. The debt refers to the units classified in the general government
sector (S.13) according to the sector classification and consists of the
following financial instruments: currency and deposits (AF.2), debt
securities (AF.3) and loans (AF.4), as defined in the ESA 2010.
|
Kratice
|
|
|
Abbreviations
|
|
|
|
|
|
BDP
|
bruto
domaći proizvod
|
|
COVID-19
|
Corona
VIrus Disease-19
|
COVID-19
|
bolest
prouzročena koronavirusom
|
|
EDP
|
excessive
deficit procedure
|
EDP
|
postupak
prekomjernog deficita
|
|
ESA
|
European
System of Accounts
|
ESA
|
Europski
sustav nacionalnih i regionalnih računa
|
|
Eurostat
|
Statistical
Office of the European Union
|
Eurostat
|
Statistički
ured Europske unije
|
|
GDP
|
gross
domestic product
|
HRT
|
Hrvatska
radiotelevizija
|
|
mln
|
million
|
HŽ
|
Hrvatske
željeznice
|
|
|
|
mil.
|
milijun
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Znakovi
|
|
|
Symbols
|
|
|
|
|
|
|
-
|
nema
pojave
|
|
-
|
no
occurrence
|
Objavljuje Državni zavod za
statistiku Republike Hrvatske, Zagreb, Ilica 3, p. p. 80.
Published by the Croatian Bureau of
Statistics, Zagreb, Ilica 3, P. O. B. 80
Telefon/ Phone: +385
(0) 1 4806-111, telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4817-666
Novinarski upiti/ Press
corner: press@dzs.hr
Odgovorne osobe:
Persons responsible:
Suzana Šamec, načelnica Sektora
makroekonomskih statistika
Suzana Šamec, Director of
Macroeconomic Statistics Directorate
Lidija Brković, glavna ravnateljica
Lidija Brković, Director General
Priredili: Valentina Hudiluk, Milan
Milković i Maja Bačelić
Prepared by: Valentina Hudiluk, Milan
Milković and Maja Bačelić
|
MOLIMO
KORISNIKE DA PRI KORIŠTENJU PODATAKA NAVEDU IZVOR.
USERS ARE KINDLY
REQUESTED TO STATE THE SOURCE.
|
|
Služba za odnose s korisnicima i
zaštitu podataka
Customer Relations and Data
Protection Department
Informacije i korisnički zahtjevi
Information and user requests
|
|
Pretplata publikacija
Subscription
|
|
|
|
Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-138, 4806-154
Elektronička pošta/ E-mail: stat.info@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|
Telefon/ Phone: +385 (0) 1 4806-115
Elektronička pošta/ E-mail: prodaja@dzs.hr
Telefaks/ Fax: +385 (0) 1 4806-148
|
|