| 
		 
		Sadržaj 
		  
		Politika 
			kvalitete 
		  
		Deklaracija o kvaliteti    Europskoga statističkog    sustava 
		  
		Kodeks 
			prakse europske     statistike 
      
    Zajednički okvir kvalitete     Europskoga statističkog     sustava 
		  
		Stručna 
		ocjena usklađenosti     s kodeksom prakse europske     
		statistike 2015. 
		  
		Sustav 
			upravljanja kvalitetom 
		  
		Izvještavanje o kvaliteti 
		  
		Istraživanje 
			o zadovoljstvu     korisnika 
		  
		Generički 
			model statističkog     poslovnog procesa 
		  
		Pojmovnik i kratice 
		 | 
		
		   
		 | 
		
		 
		Kvaliteta 
		 
		 
 
  | 
   
	  
   | 
  
   Učinkovita
  i pravodobna priprema i diseminacija kvalitetnih statističkih pokazatelja
  koji odražavaju ekonomske i društvene pojave i procese te osiguravaju
  korisnicima pouzdan izvor za analizu postojećeg stanja i donošenje odluka,
  među glavnim su zadacima hrvatskoga statističkog sustava. 
    
  Državni zavod za
  statistiku u svim fazama rada – od prikupljanja, obrade, proizvodnje do
  diseminacije statističkih podataka – brine se o kvaliteti statističkih
  procesa, krajnjih rezultata, odnosno proizvoda te razini pruženih usluga
  svojim korisnicima. 
    
  Da
  kvaliteta postaje sve važniji čimbenik, potvrđuje i Vizija Europskoga
  statističkog sustava 2020., koja primjenom holističkog pristupa u statistici
  ima cilj ostvarenje veće kvalitete statističkih proizvoda i usluga. Upotrebom
  novih izvora podataka kvaliteta postaje sveobuhvatni element u statističkom
  procesu proizvodnje i pokretač novih oblika suradnje koji potiču uključivanje
  korisnika statističkih proizvoda i usluga u statističke procese, a to u
  konačnici pridonosi nesmetanom napretku poslovanja. 
    
  Po uzoru na
  Europski statistički sustav, Državni zavod za statistiku razvio je model
  Potpunog upravljanja kvalitetom, koji se temelji na Kodeksu prakse europske
  statistike. Riječ je o modelu koji je potpuno prilagođen statističkim
  potrebama jer se sustavno unapređivanje kvalitete statističkih procesa,
  krajnjih rezultata odnosno proizvoda te pružanje usluga uvelike razlikuju od
  standardnog praćenja kvalitete proizvoda i usluga profitno orijentiranih
  poslovnih subjekata na tržištu. Kvaliteta je u statističkom smislu usmjerena
  na oblikovanje statističkih proizvoda i usluga s obilježjima koja će
  omogućiti i olakšati uspješno planiranje i vođenje gospodarske politike. Iz
  navedenog su razloga sve statističke aktivnosti usmjerene na ostvarenje tog
  cilja koji postižemo praćenjem sljedećih šest osnovnih obilježja kvalitete. 
    
    
  
	  
    
    
   | 
  
     
   | 
  
 
  | 
   Smislenost: 
   | 
  
   Odnosi se na
  usklađenost podataka sa sličnim podacima iz drugih izvora. Teškoće se mogu
  pojaviti kada su na raspolaganju podaci iz potpuno različitih izvora ili iz
  različitih statističkih istraživanja, pri čemu primijenjeni pojmovi,
  klasifikacije i metodološki standardi nisu usklađeni, tj. smisleni. 
    
   | 
  
 
  | 
   Dostupnost i jasnoća: 
   | 
  
   Podrazumijevaju
  jednostavan i korisnički orijentiran način pristupa statističkim podacima.
  Dostupnost statističkih rezultata, odnosno proizvoda i usluga odnosi se na
  konkretne fizičke okolnosti u kojima su podaci raspoloživi korisniku, a to
  su: mjesto na kojem se nalaze, uvjeti korištenja, načini preuzimanja i
  korištenja, vrijeme objave, dostupnost mikropodataka
  i makropodataka, mogućnost upotrebe u različitim
  formatima i na različitim medijima (npr. papir, računalne datoteke, CD-ROM, internet). 
    
  Jasnoća
  se odnosi na statističko informacijsko okruženje podataka u kojem korisnik
  dolazi do informacija: jesu li za podatke vezane i tekstualne informacije,
  metodološka objašnjenja, dokumentacija; jesu li podaci opremljeni grafičkim i
  drugim slikovnim prikazima; daje li se informacija o kvaliteti podataka; jesu
  li korisniku dostupne dodatne informacije prema potrebi (sve navedeno
  označujemo pojmom ''metapodaci''). 
    
   | 
  
 
  | 
   Usporedivost: 
   | 
  
   Odnosi se na
  potrebu dobivenih podataka i informacija da budu usporedivi u vremenu, među
  geografskim područjima te među različitim domenama. 
    
   | 
  
 
  | 
   Relevantnost: 
   | 
  
   Stupanj
  u kojem statistički podaci zadovoljavaju sadašnje i buduće korisničke
  potrebe. Drugim riječima, provode li se statistička istraživanja koja su
  rezultat stvarne i objektivne potrebe korisnika; jesu li njihovim provođenjem
  opravdana njihova očekivanja te jesu li primijenjene prikladne mjere
  (definicije, klasifikacije itd.). 
    
   | 
  
 
  | 
   Točnost: 
   | 
  
   Označuje moguću
  razliku između procijenjenih i stvarnih podataka populacije. Statistički
  podaci nisu jednaki stvarnim vrijednostima zbog varijabilnosti i
  pristranosti. 
    
   | 
  
 
  | 
   Pravodobnost i vremenska određenost: 
   | 
  
   Pravodobnost
  objavljivanja podataka odnosi se na razdoblje od bilježenja statističke
  pojave do datuma objave podataka, a vremenska određenost odnosi se na
  razdoblje između najavljenog datuma objave (npr. u Kalendaru objavljivanja
  statističkih podataka) i stvarnog datuma objave podataka. 
    
    
   | 
  
 
  |   | 
   | 
   | 
   | 
  
 
 
		 |