Obrazovne politike i raspodjelu financijskih sredstava utemeljenih na stvarnim potrebama ne bi bilo moguće kvalitetno provoditi bez raspolaganja statističkim podacima iz područja obrazovanja. Promjene u, npr. broju upisanih učenika i studenata mogu itekako biti pokazatelj demografskih trendova poput starenja stanovništva ili intenzivnijih migracija. Osim toga, spomenuti podaci bitni su i za tržište rada jer pridonose procjeni potreba i pružaju dragocjene informacije na temelju kojih bi se obrazovni programi trebali prilagoditi stvarnom stanju na tržištu rada.

Ako promatramo petogodišnje razdoblje, porastao je broj učenika koji su završili osnovnu školu, osim na kraju školske godine 2020./2021., kada je zabilježen blagi pad. Udio učenica u ukupnom broju učenika koji su završili osnovnu školu blago se povećao, i to s 48,9% na kraju školske godine 2022./2023. na 49,2% na kraju školske godine 2023./2024.

Broj učenika i učenica koji su završili srednju školu u prethodne je dvije godine bio u porastu, dok u 2024. lagano pada. Udio učenica u ukupnom broju učenika koji su završili srednju školu u 2024. je ponovno bio u neznatnom padu.

U 2024. stručni studij završila su 9 033 studenta, dok su sveučilišni studij završila njih 22 204. Udio studentica na sveučilišnom studiju u odnosu na stručni studij bio je veći te je iznosio 64,2%.

Akademski naziv u 2024. steklo je 609 sveučilišnih specijalista, a od toga 400 žena, koje su činile 65,7% ukupnog broja sveučilišnih specijalista. U istoj je godini akademski stupanj steklo i 812 doktora znanosti odnosno doktora umjetnosti, a u ukupnom broju prevladavale su žene (60,1%).

U akademskoj godini 2024./2025. na visokim su učilištima bila zaposlena ukupno 19 594 nastavnika i suradnika u nastavi na temelju ugovora o radu ili angažirana na temelju ugovora o djelu. U akademskoj godini 2024./2025. na visokim je učilištima porastao broj žena nastavnika i suradnika u nastavi za 5,8% i broj muškaraca nastavnika i suradnika u nastavi za 3,7% u odnosu na akademsku godinu 2023./2024.

← Prethodno     Sljedeće →